Mijn lijst met blogs

dinsdag 7 september 2021

Een kaart voor opa en oma en cadeautjes voor Hugo.


Onze kleinzoon is al weer bijna een week. Het gaat goed in het jonge gezin, en we genieten volop mee met alle berichtjes en foto's die we toe gestuurd krijgen. Zo stuurde mijn zoon, die een fervent formule 1 fan is, een foto van hem met zijn zoon in de formule1 hemdje, samen "kijken" naar de wedstrijd in Zandvoort.  Je kan er maar niet vroeg genoeg mee beginnen, haha. Dit is wel iets wat je nooit meer zal vergeten. 
Het kaartje is voor de andere opa en oma, en was eigenlijk heel snel klaar. Ik zag de nieuwe uitdaging bij de 4-seasons challenge. (48) Het papier is hetzelfde als voor de kaart die ik voor Hugo maakte. Daarbij heb ik de wieg weer gebruikt die ik ook bij een ander cadeautje gebruikt heb. Het blauw was wel een groot effen stuk, daarom in de embossingmal gedaan en de naam Hugo erop gezet. Dan breekt het wat meer en blijft de kaart toch rustig.
Ik laat ook een paar zelfgemaakte cadeautjes zien welke in het pakket zaten. Een doosje gemaakt en daarop de wieg ( ze hebben een groen hemeltje) In het doosje zit een tegoedbon voor oppas. Met daarbij een pakje zakdoekjes in bijpassende kleurtjes. Een klein cadeautje met een knipoog als het eens een dag niet meezit. 😉
Ik haakte een vlaggenlijn van garen van mijn moeder, dat zou ik haar zo graag laten zien en vertellen van de geboorte van haar achterkleinkind. Ik had een soort synthetisch vilt gekocht en met letter stansen de naam uit gestanst. Verder de datum en jaar en wat andere figuurtjes. Deze heb ik op verschillende plekken vastgezet op de lijn. Zaterdagmiddag legde ik er de laatste hand aan, zondag (nacht) pakten ze het als eerste uit de mand met cadeautjes. En kreeg ik nachts al een berichtje. Ja die nachtvoeding he? Die vlagenlijn is voor herhaling vatbaar, zo gaaf ook om dit met restjes te doen!
                                                          
Als laatste laat ik het begin van de deken zien welke ik voor de kinderwagen gehaakt heb. Ik heb geen foto gemaakt dat deze klaar was. Maar ik zal vast wel een foto krijgen als die in de wagen ligt, die pakten ze vannacht uit. Hij ging namelijk direct in de kinderwagen en mijn zoon wilde een blokje om met zijn zoon. Jullie zien nu wel wat de kleuren van hun zijn , daar ben ik mee verder gegaan.
Al met al een lange post. Het was zo leuk om dit allemaal te maken en wat een voorecht dat we opa en oma mogen zijn en het mogen meebeleven.
Nu nog even mijn kamer in, en ondertussen daar steeds meer opruimen, uitzoeken en wegdoen wat ik niet meer gebruik.
Over 5 weken krijg ik een nieuw raam in mijn kamer en met een schuin rieten dak zal dit de nodige troep geven, dus alles moet er uit....
groet, Nelleke 




 

22 opmerkingen:

Diny zei

Van harte gefeliciteerd met jullie kleinzoon Nelleke.
Wat fijn dat het allemaal goed gaat!
Wat heb je leuke cadeautjes gemaakt!
En wat gaaf om met de katoen van je moeder de vlaggetjes te haken....
Groetjes en geniet van je kleinzoon,
Diny

Nelly zei

Hele leuke kaart is het geworden.
En het linken is goed gegaan...je naam en foto staat er en als je erop klikt kom je op je site.

Bedankt voor je deelname bij 4-SCB.

Groetjes Nelly

Angélique zei

Een mooie kaart en prachtige cadeautjes heb je gemaakt. Ik kan me zo voorstellen dat het voor je eigen kleinkind nooit genoeg kan zijn en dat zulke cadeautjes gemaakt worden terwijl de liefde door je aderen stroomt.

Kaartenkraam zei

Wat heb je leuke dingen gemaakt, het ziet er allemaal zo leuk uit! c Het lijkt me heerlijk een eigen kleinkind, daar zou ik ook van alles voor maken!

groetjes van Ank

LisannesKaartenhobby zei

Van harte gefeliciteerd met jullie kleinzoon! Geniet er maar fijn van, gaat zo snel... Onze dochter is alweer ruim 2 maanden, soms zou ik de tijd wel even stil willen zetten... Wat een prachtige baby cadeautjes heb je gemaakt!

Hobbygroet Lisanne

VoormeKaartje zei

Wat een leuke kaartje en cadeautjes heb je gemaakt. Vooral die vlaggenlijn is erg mooi geworden. Sterkte met alles opruimen en uitzoeken. Liefs, Christa

Marja zei

Wat een leuke kaart heb je gemaakt voor de andere opa en oma en ook de cadeautjes heb je mooi verzorgd en dan nog een mooie deken gehaakt voor de kinderwagen ...je bent er lekker druk mee geweest.
Groetjes Marja.

Claudia's kaartjes zei

Supermooi in deze kleuren
This is fabulous.

Ik heb wat problemen gehad met blogger. Blijkbaar werden mijn reacties niet gepubliceerd omdat ik een link gebruikte naar mijn blogs. Daar kreeg ik zelf ook veel minder tot geen reacties meer op mijn blog wat ik ten zeerste betreur, helaas. Ik hoop dat het nu van de baan is.


Claudia

Daphne zei

Lieve kaart hoor.
De naam van de baby doe ik ook vaak op een kaart, dat maakt het zo lekker persoonlijk.
Wat maakte je veel leuke kadootjes!
De Vlaggenlijn vind ik leuk, hoe heb je de letters op de vlaggen vast gemaakt? Ik lijm ze meestal, maar dat blijft niet altijd mooi zitten......
Ik hoop dat we het dekentje nog wel een keer in de wagen te zien krijgen, ik ben heel benieuwd.
Geniet maar lekker door, heb blijft bijzonder en in deze tijd kan je extra mee genieten omdat we tegenwoordig foto's en filmjes kunnen sturen naar elkaar, hoe leuk is dat?!

Nancy zei

Hey Nelleke,

Gefeliciteerd met jullie kleinzoon Hugo. Da's zo genieten hé?

Leuke kaart maakte je voor hem. Fijn te lezen dat er toch nog koppels zijn die zelfs het geslacht niet vooraf bekend maken. Hier hoor ik meer en meer dat zelfs de naam vooraf al verklapt wordt... jammer...

De kaart die je vandaag post, is ook erg mooi...

Geniet van dat kleine wondertje...
Liefs,
Nancy

Nynke zei

Gefeliciteerd met jullie kleinzoon! Je maakte mooie kadootjes en een prachtig kaartje. Wat een leuke sketch is dat zeg.
Groetnis Nynke

Danielle zei

Gefeliciteerd met jullie kleinzoon Nelleke, jullie genieten met zijn allen volop lees ik wel! Je maakte een heel leuke kaart voor de andere opa en oma. En wat een mooie persoonlijke cadeautjes. Ik begrijp wel dat je dit nog graag had kunnen delen met je moeder, die mis je op deze momenten weer wat extra...

Hermien zei

Dat is toch heerlijk genieten Nelleke, en fijn dat ze zo genieten van al je mooie zelfgemaakte cadeaus. De kaart voor opa en oma en is ook prachtig.

Groetjes Hermien

Trijntje zei

Wat een leuke kaart voor Hugo zijn andere opa en oma.leuk gemaakt volgens de schets. Wat. En je lekker creatie bezig* geweest . Leuk hoor. Lekker genieten. Groeten Trijntje

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een hele mooie kaart voor de andere grootouders van Hugo en wat heb je mooie cadeautjes gemaakt voor de kraammand Nelleke. Ik zie het helemaal voor me:"samen Formule 1 kijken", leuk hoor.
Lieve groetjes Miranda

Ellen zei

Leuk kaartje Nelleke…in lieve kleurtjes!
De vlaggenlijn is wel bijzonder hè en ook nog garen van je moeder (ik heb ook de naaikoffer van mn moeder waar af en toe wat uitkomt…met emotie moet ik bekennen)
Je cadeautjes zijn leuk en zeker het prachtige dekentje!
Ik maakte ook een kraammand en deed daar Stephan zn besteksetje en zn eigen rammelaar bij…stukje sentiment.
Fijn dat het goed gaat…bij ons ook gelukkig!
Groetjes Ellen

Doris knippenenplakken zei

Van harte gefeliciteerd met jullie kleinzoon Nelleke.
Wat fijn dat het allemaal goed gaat!Wat een mooie haakwerkjes en een super leuk baby kaartje heb je gemaakt.
Groetjes Doris

Antjes kaartcreaties zei

Van harte gefeliciteerd met je kleinzoon Nelleke.
Wat heb je een leuke kadootjes gemaakt voor de papa en mama, daar zit heel wat werk in!!
Het kaartje voor de andere opa en oma is ook heel leuk en lief geworden.
Geniet maar lekker van je kleinzoon.
Groetjes Antje

Colien zei

Van harte proficiat met jullie kleinzoon Hugo! Heel mooi kaartje heb je voor de andere opa en oma gemaakt.
Bedankt voor je deelname aan onze slimline-challenge op het 4 Season blog.
grtz Colien

GerJanne zei

Oh wat leuk Nelleke! Die vlaggenlijn is zo leuk met garen van je moeder. Kan me indenken dat je het haar graag had willen laten zien en vertellen over Hugo. Het is fijn dat je weet wat ze mooi en leuk vinden.
Je kaart voor de andere opa en oma is ook al zo leuk.

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Gefeliciteerd Nelleke met je kleinzoon, wat een leuk kaartje heb je gemaakt..en voor de ouders mooie persoonlijke kadootjes…geneit van Hugo.groetjes Ingrid

Sarah zei

Wauw Nelleke, wat mooi en wat ben je blij, ik voel het tot in België. Proficiat met je kleinzoon en zo tof wat je allemaal maakte! Xx