Mijn lijst met blogs

maandag 20 september 2021

Patchwork en scraplings


Vandaag start er een mooie challenge bij de Egel. We gaan de komende 2 weken namelijk met patchwork aan de slag..
En wat kun je hier veel kanten mee uit. Dat zie je wel op het blog van de Egel. We hebben zonder dat we het van elkaar wisten allemaal heel verschillende kaarten gemaakt. En echt als je eenmaal begint maak je er meer. Zo heb ik  3 verschillende kaarten gemaakt. Deze eerste is ook op het blog van de Egel te zien. De basis is een scrapling. Daarop wit papier waar ik een rechthoekige stans passend heb gemaakt door 2x door de machine te halen. Op het papier wat spetters distress oxide. Ik heb zeshoekjes in dezelfde kleur gestanst en dat op het witte papier geplakt. Daarop een geverfd chipboard klaargelegd en daarbij verschillende takjes omheen gerangschikt. 
Vastgeplakt en tenslotte een bloem verhoogd opgeplakt. Nog wat iemnemienie glitters en tekst van Pronty
Challenge:
Knutsels en kadootjes: scrapling en gebruik geen designpapier.
Ik vond een setje vlaggetjes van de Action terug, 1x wat van gemaakt. Nu heb ik voor nog een stel kaarten die ik later laat zien, bloemen die erbij zaten gebruikt. Er bleef wat over zoals deze zeshoekjes en bloemen. Daar is deze scrapling uitgerold. Wat rangschikken, plakken, een touwtje, tekst en wat glitters en klaar. En het leuke designpapier ligt weer op zijn plek.😀

Voor de eerste kaart had ik ook blauwe zeshoekje gestanst, maar gebruikte de witte. De blauwe plakte ik op zilverwit papier nadat ik deze eerst wat spetters distresoxide op had gespetterd. Daarop een lichtblauwe bloemen stans met daarop zilverwitte bloemen, tekst en wat glitters. Deze is voor de voorraad. Wat zijn de stickers van Pronty toch handig. Ik gebruik ze graag en regelmatig.
Succes met de challenge, we zien graag jullie creaties. Ik stap op de fiets voor wat boodschappen en geniet van de zon hier.
Groet, Nelleke 


15 opmerkingen:

Femminde zei

Wat een mooien Nelleke!! Vooral die bovenste met die witte zeshoeken.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Anita van Deur zei

Schitterend Nelleke!! alle 3 even gaaf, de bovenste vind ik super. Hier schijnt de zon ook heerlijk wat is dat nog even genieten.

Scraptastisch zei

Het is weer gezellig op je blog met je verhaal erbij Nelleke en wat heb je mooie kaartjes gemaakt en inderdaad met patchwork kun je heel veel kanten uit, prachtig gedaan als DT voor de Egel!
xx Gerie

bolletjelucky.blogspot.com zei

Oh wat zijn ze mooi allemaal Nelleke. Die eerste vind ik zo fijntjes, echt mijn favoriet.
Mooie inspiratie-kaarten voor de nieuwe challenge hoor.
Lieve groetjes Miranda

Angélique zei

Alledrie zijn ze heel verschillend maar ook even mooi.

VoormeKaartje zei

Wat een super leuke kaartjes heb je gemaakt. Ook weer zo’n leuke challenge. Al helemaal zin om ermee aan de slag te gaan. Kan ik zo mooi wat restjes wegwerken. Liefs, Christa

Henriët zei

Prachtige scraplings met patchwork. Je hebt bij mij echt gezorgd voor inspiratie voor deze challenge. Nu nog tijd vinden.
Hier was het ook heerlijk weer. Vooral vanmiddag. De hele dag in de tuin bezig geweest en vanmiddag ook nog op de fiets boodschappen gedaan.
Groetjes van Henriët

Hermien zei

Wat een mooie serie kaarten Nelleke. Gezellig dat je met ons meedoet bij K&K. En natuurlijk bedankt voor je mooie tag die ik mocht ontvangen voor mijn verjaardag. Met mijn knie gaat het steeds wat beter er zit wel nog wat vocht in en dat is nog wat pijnlijk. Vandaag heb ik weer wat uurtjes gewerkt maar ik kan dan staan en zitten goed afwisselen.

groetjes Hermien

Trijntje zei

Wat een keukd scraplings heb je gemaskt. Ze zijn alke drie erg mooi. Groeten Trijntje

Aartje zei

Wow. wat een prachtige serie heb je gemaakt Nelleke. Ik vind ze stuk voor stuk prachtig.
Ik ga eens nadenken over het patchwork en kijken of ik er ook iets mee kan.
groeten, Aartje

GerJanne zei

Ze zijn alle drie prachtig. Nummer 1 had ik natuurlijk gezien, maar de andere twee zijn ook gaaf. Dank je wel voor het meedoen bij K&K. Mooie scrapling is het geworden!

Marja zei

Prachtig Nelleke!...zo heb je meteen een leuke serie kaarten klaar. Vond toen ik er eenmaal mee bezig was ook wel heel leuk om de kaart te maken.
Groetjes Marja.

Monique zei

Ze zijn heel erg mooi geworden. Leuk idee!
Lieve groetjes, Monique

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een leuk idee, ik ga eens kijken bij de Egel, je scraplings zien er mooi uit..Bedankt dat je mee doet bij K&K. Groetjes ingrid.

Sarah zei

Wauw! Wat een geweldig mooie collectie! X