Mijn lijst met blogs

vrijdag 10 september 2021

Op de valreep

Op de valreep plaats ik nog een kaartje voor de liftchallenge.
Ik had er al wel eentje gemaakt maar ik wilde nog graag iets met inkt doen. Ik had wat kaarten opgezocht om te liften, maar ben daar toch van afgeweken.
Vaak zijn het kaartjes van dames buiten Nederland, terwijl ik het eigenlijk ook heel leuk vind om juist een kaart te liften uit ons land. Ik kwam toe bij Monique uit. Ik bewonder haar wat zij allemaal met inkt en en ecoline doet. Daarom heb ik een kaart gelift van haar.
Eerst wat achtergrondjes gemaakt met ecoline. En zoals zo vaak gaat ik maakte er gelijk 5. Daarna heb ik stempels opgezocht en ben met dikke bleek gaan ontkleuren. Wat een leuk werkje om te doen. ook wel spannend, hoe gaat het worden?
Ontkleur ik alles of een gedeelte? Ik ben maar gewoon begonnen. Bij deze tag heb ik de zwaan zo goed als helemaal wit gemaakt. Daarna heb ik die heel iets met blauw grijze derwent gekleurd. Zo ook het water. Met een punt van de kwast heb ik stipjes gezet, de tekst is van Pronty. De label van MD. Iets korter want het aquarel papier was iets korter dan de stans.
Een stukje organza wat ik tegen kwam door het gat en vastgezet met een zwart koordje.
Deze kaart doet mee met de liftchallenge.
                                                           
                                        Choose what makes your heart bloom... (crealoetje.blogspot.com)
Hier zie je haar versierde envelop met de prachtige bloemen. Ik heb geen envelop gemaakt, maar koos daarom wel voor een tag.

Op deze tag heb ik de feeststempel van de Action gebruikt. Wat andere takjes en 2 ballonnen.
Happy 3x gestanst in het zwart en birthday is een stuk van een stempel. Ook hier weer een stuk organza, net als alle kaarten. Bij deze was ik ook heel verrast door het resultaat.
Deze paddenstoelen heb ik 2e hands gekocht en nu voor het eerst gebruikt. Zelfde verhaal, nu weer een tekst van Pronty gebruikt.
Als laatste de kolibrie, deze is van Joy! en had ik al een tijd in huis, die kreeg ik bij een bestelling. De stempels komen van 2 setjes van JoY! Het is verrassend hoe de kaarten uitpakken na het stempelen en ontkleuren. Na het stempelen vond ik deze het mooiste, na het ontkleuren juist weer minder. Ook hier heb ik de kolibrie later weer iets ingekleurd.
Ik ben nog met een vijfde bezig, maar die wordt heel anders en die komt een andere keer want voor nu is het even genoeg.
Nu in huis aan de slag en vanavond uit eten met Wim. Dat doen we bijna nooit en is voor ons een feestje.
En verder wil ik iedereen bedanken voor alle lieve reactie na de geboorte van kleinzoon Hugo. 
Hij doet het goed, drinkt en groeit goed en dat is ook heel wat waard.
Groet, Nelleke 
 

21 opmerkingen:

Ellen zei

Geweldig zijn ze Nelleke…allemaal heel gaaf…ik ga het ook eens proberen met bleek, nog nooit gedaan!
Fijn dat het met Hugo goed gaat…Max doet het ook super goed en mamma knapt goed op! Knapt jouw schoondochter ook goed op?
Groetjes Ellen

Doris knippenenplakken zei

Prachtige kleuren ze zijn prachtig geworden Nelleke!
Fijn weekend, groetjes Doris

Anita van Deur zei

Goed om te horen dat jullie kleinkind het zo goed doet :). Je kaarten zijn prachtig en sprookjesachtig zo mooi, ik heb het in huis maar me er nog niet aan gewaagd. Geniet van het uit eten fijn weekend.

Nancy Soetaert zei

mooi effect dat ontkleuren! heel mooie kaarten!
van harte proficiat met jullie kleinzoon Hugo! Las het net op GerJannes blog. Ik kan momenteel niet volgen met alle blogs, had dat leuke nieuws dus gemist!
groetjes
Nancy

LisannesKaartenhobby zei

Je bent weer heerlijk crea bezig geweest, prachtige labels. Fijn dat 't zo goed gaat met Hugo. Geniet van het etentje vanavond

Hobbygroet Lisanne

Marjan zei

Mooie liftkaart heb je gekozen. Nog niet zo eenvoudig om te liften, maar dat heb je prachtig gedaan met de zwaan!
De hele serie die je maakte is gaaf geworden!! Fijn dat je meedoet met de jubileum Liftchallenge, Nelleke en geniet van je kleinkind, zo leuk!

Diny zei

Jij bent goed bezig geweest Nelleke....wat een ontzettend leuke serie heb je gemaakt!
Groetjes Diny

Nicole Parmentier zei

Wat een mooie serie tags Nelleke. Je hebt jezelf echt uitgedaagd met deze techniek maar het resultaat is prachtig en zo te lezen heb je er veel plezier in gehad. Dankjewel voor deze bijdrage aan de jubileum lift challenge.

Irene zei

Wow Nelleke wat een gave inkt-achtergronden en mooie stempels er op, je zit in een flow zo te zien!
XxIrene

Angélique zei

Prachtige labels, wat heb je dat super gemaakt. Ik vind die met de zwaan het mooist, zo sierlijk.
Geniet van het uiteten-gaan.

Danielle zei

Wat gezellig, uit eten met opa vanavond ;-) Dat heb je ook wel verdiend na het maken van zoveel mooie tags voor de liftchallenge! Heel leuk en kleurrijk allemaal. Fijn weekend!

GerJanne zei

Heerlijk zeg, uit eten! Daar geniet ik ook altijd van!
Je kaarten en tags zijn geweldig. Leuke techniek is het he? Je hebt heel mooie kleuren gekozen en die zwaan vind ik heel gaaf!

Cornelie zei

Deze techniek is nieuw voor mij. Leuk om te lezen hoe je dit hebt gedaan. De resultaten zijn tof zeg! De zwaan vind ik echt het mooiste, alsof deze zo uit je tag zwemt ;-)
Leuk dat je nog een lift hebt ingezonden, dank je wel voor je enthousiaste deelname Nelleke!

VoormeKaartje zei

Wat een leuke techniek. Erg mooi gelift ook.
Een fijn weekend. Liefs, Christa

Nynke zei

Prachtig! Wat een mooie serie is het geworden. Ik heb hier ook ecoline liggen, maar niet zoveel mooie kleurtjes. Misschien moet ik toch eens kijken voor meer want dit is toch wel een techniek waar ik mij eens aan wil wagen, het effect is echt tof! Gebruik je gewoon een kwastje?
Groetnis Nynke

Marfien zei

schitterende serie tags, ben er nog niet aan toegekomen om deze techniek ook eens uit te proberen (maar je wordt vast een van de winnaars en dan zal ik wel moeten :-) )

Sarah - Crea S zei

Hele toffe tags zijn het geworden Nelleke! Je hebt dat prima gedaan met de inkt en bleek. Monique is zeker en vast een inspiratiebron en ze zal het leuk vinden dat je haar werk koos om te liften.
Nog van harte gefeliciteerd met jullie kleinzoon trouwens! Hij doet het goed lees ik, fijn is dat. Geniet er van! Liefs, Sarah

Aartje zei

Allereerst van harte gefeliciteerd met je kleinzoon.
Wat zijn je tags mooi geworden. Ik had de kaart van monique ook opgeslagen om eens te proberenen als ik jouw mooie resultaat zie denk ik dat het maar eens wat hoger op mijn to do lijstje moet komen.
Groeten, Aartje

Henriët zei

Allereerst nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleinzoon. Altijd weer fijn als alles goed gaat met zo'n kleintje.
Je serie labels vind ik schitterend. Door mijn knutseldates bij Monique weet ik inmiddels dat dit een secuur werkje is.
Groetjes van Henriët

Jantine zei

Wat een toffe techniek, Nelleke. Ik geloof niet dat ik die al kende, klinkt intrigerend. Mooi effect, die zwaan is echt prachtig.
De rest van je kaarten trouwens ook hoor.
Gefeliciteerd met kleinzoon Hugo. Ik loop een tikje achter, merk je wel.
Fijn dat alles goed gaat.
Groetjes
Jantine

Femminde zei

Wat super leuk om jezelf zo uit te dagen!! En het is heel goed gelukt.
Heb je lekker gegeten??
Fijne week!!
Groeten van Femminde