Mijn lijst met blogs

donderdag 9 september 2021

Toevallige kerstkaartjes

Kerstkaartjes maak ik vaak tussendoor, omdat ik dan wat tegen kom en denk dat is mooi voor een kerstkaart. Zo ook deze twee. Ik was op zoek naar een plaatje en kwam dit tegen en legde het opzij. Ook het doosje met  allemaal kaarten met de achtergrond van Happy Christmas kwam te voorschijn. 
De bovenste is een heel oud kaartje, ik denk dat het gemaakt is in Haïti. Dat stond er namelijk onder. Het bruine is heel dun hout en daar is en tafereeltje van gemaakt. Ik heb de ronde stans gebruikt en op een nestabillitie van kraft gelegd. Dit alles kwam op een stuk zwart papier om het nog sprekender te maken. De tekst is nog lichter bruin, enkele malen gestanst en op elkaar geplakt. Tot slot nog 2 zilveren sterretjes.
Challenges:
52 weeks to Christmas: wekelijkse kaart
CHCC: alles mag. Optie S: ster(ren)
Ik vond nog een mooi tafereeltje wat in een boekje heeft gezeten. Hier van blauw een kadertje om heen gestanst met een rafelrandje. Die stans komt van de Action. Daaronder zit designpapier van CE. Ook hier 2 zilveren sterretjes en de tekst van zilver.
Wat was het nog lekker weer vandaag, Nog een hele tijd buiten gezeten en na het eten tot het donker werd aan het ontkleuren geweest.
Maar dat komt een andere keer.
Groetjes, Nelleke 

15 opmerkingen:

Claudia's kaartjes zei

Wat een toffe kaart. Toppie!!
I love this card
grtjs Claudia

Diny zei

En zo heb je er mooi weer twee kerstkaartjes bij Nelleke
leuk gedaan!
Groetjes Diny

GerJanne zei

Mooie kaartje! En ik weet dat nog wel, dat hout, of spaanders..dat is vast al heel oud! Ik herken het uit mijn kindertijd...Je tweede kaart is ook bijzonder zeg en je maakt me nieuwsgierig naar het ontkleuren...

Nynke zei

Twee mooie kaarten Nelleke! Ik vind je Stille nacht stans heel erg mooi, van welk merk is die?
Groetnis Nynke

Nancy Soetaert zei

goed idee om dat mooie Haitiaanse tafereeltje op je kerstkaart te verwerken!
ook je 2de kaart vind ik heel mooi.
benieuwd wat je ontkleurd hebt ...
groetjes
Nancy 52WTC

martina's kaartjes zei

wat zijn ze leuk geworden ! mooi gemaakt
fijn dat je er deze week weer bij bent,
grtjs, martina DT 52 WTC

!neke zei

Super leuk !!!
Vooral de eerste !
Groeten Ineke
DT 52 WTC

Anita van Deur zei

2 pareltjes Nelleke heel mooi, de Heeroom van mijn man die werkte als Priester in diverse landen in Azië mooi kaarten mogen ontvangen gemaakt door de lokale bevolking.

Anita van Deur zei

Ik las net dat jullie oma en opa zijn geworden, van harte gefeliciteerd!

Hazel zei

Thank you for sharing your lovely crafting for CHNC challenge 558 - I hope to see you again soon. x

Caroline zei

Wat een mooi plaatje! Je ziet de textuur van de shirtjes zo duidelijk, prachtig!
Groetjes Caroline

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hele leuke aparte kerstkaarten Nelleke, mooi dat plaatje op de eerste, heel bijzonder.
Leuk dat je weer meedoet bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Ellen zei

2 prachtige kerstkaarten maakte je Nelleke…echt een stukje nostalgie idd. Leuk dat je het gebruikte. Ook je andere kaart is heel apart…top!
Groetjes Ellen

Marjolein zei

Wat leuk, deze twee kerstkaarten. Erg bijzonder! Groetjes Marjolein

Jantine zei

Ontkleuren, dat klinkt toch wel spannend, moet ik zeggen...
Maar daar moet ik dus nog een beetje geduld voor hebben, begrijp ik.
Je kerstkaartjes zijn heel leuk, met je dessinpapier en je leuke plaatjes. Die van Haiti vind ik het leukst. Ik ken die kaartjes wel. Is het niet van bananenblad?
Leuk dat je weer meedoet met 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC