Mijn lijst met blogs

zondag 19 september 2021

Kaart voor GerJanne en Miranda

Wat een leuke dag hadden we gisteren. Op de beurs was het niet echt druk, en er was veel ruimte tussen de kramen. We hebben een workshop gevolgd bij Willy Duit, altijd weer verrassend en leuk wat zij maakt. Dat krijg je altijd zoveel ideetjes van wat je allemaal met stempels kunt doen. Verder zijn we alle kramen langs gegaan en leuke dingen gescoord. We kwamen wat bekenden tegen zoals Saskia, Nancy (creanancy) en Dora. Nu lekker na genieten en er een rustige dag van maken. Wat freubelen, verder met de pannenlappen en van het zonnetje genieten.
De 2 kaarten die ik laat zien staan al een tijdje in concepten. 
Vorig jaar was ik bezig om dit soort kaartjes een bestemming te geven. Het is de bedoeling dat je de basis kleurt en dan komen deze gouden accenten te voorschijn. Ik heb ze verwerkt tot 2 kaarten en gebruikte de sketch van GerJanne en Miranda die we vorig jaar als uitdaging bij de Egel hadden. Ik wilde ze toen allemaal wel maken maar het is toen bij deze 2 gebleven.
Voor de kaart van Miranda heb ik designpapier van een wat ouder blokje gebruikt. Daar bij paars en lila papier gebruikt. Bovenaan een sierrand gemaakt en om het niet drukker te maken, alleen 2 gouden vlinders en congrats gebruikt. 
Voor de kaart van GerJanne, die ze al vorig jaar november kreeg, heb ik bijpassend effen papier gezocht. Het designpapier kreeg ik een tijd geleden van haar en deze daarvoor gebruikt. Wat teksten en leeftijd en wat glitters erbij. Deze kon ik algauw geven die van Miranda heeft heel lang thuis klaar gestaan.
Morgen kom ik weer met een nieuwe kaart voor de nieuwe uitdaging van de Egel. Ik kan alvast verklappen dat het een hele leuke is. Als je eenmaal bezig bent, wil je er meer maken. Dat is mij tenminste overkomen.
Nog bedankt voor alle reacties op mijn borduurkaart van donderdag. Ik ga steeds enthousiaster worden. Gisteren ook weer 2 borduur stansen gekocht voor nieuwe creatieve ideeën .
groetjes,
Nelleke 

5 opmerkingen:

Trijntje zei

Wat een mooie aparte kaarten zijn dit geworden. Fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad. Mooi om een workshop te doen. Wat leuk dat je het kruissteekborduren zo leuk vind. Ik heb onlangs die rechthoekige xl mal gekocht ben nu met patroontjes bezig ook erg leuk . Ik borduur altijd met scheepjes sweet treat.ik had jaren daarvoor al mijn garen weggeven… in mijn jonge jaren had ik het brei virus…. Dat die ik nu nog zelden. Soms een sjaal… veel plezier met je haakwerk. Ben benieuwd naar je kaart van morgen.Groeten Trijntje

Daphne zei

Ja, die Sketches, ik weet het nog.
Leuk zijn ze hoor, je kaarten.
De kaart voor Miranda heb je bijna en jaar moeten bewaren, maar goed dat je nog wist waar het gebleven was😉
Fijn dat jullie genoten hebben op de beurs, ik ben benieuwd naar je borduur kaarten binnenkort.

GerJanne zei

Hahaha, ik had dat net zo. Alle sketchen overgenomen en die van Mirnada ook gemaakt. De rest wacht nog. Jouw beide kaarten zijn heel mooi. Bijzondere kleuren combi is het! EN ik kan het weten!
Het was zeker superleuk op de beurs en gezellig en wat hebben we veel gezien en gekocht! Ik hoop deze week aan de gang te gaan met de nieuwe spullen. Of in elk geval met een paar van de nieuwe spullen ;-)

bolletjelucky.blogspot.com zei

Jaha, hier staat die mooie kaart te pronk en in het echt vind ik hem nog mooier. Je ziet de laagjes dan beter. Fijn dat jullie zo genoten hebben op de beurs. Ik heb nog een jaartje overgeslagen. Dat trekt mijn lichaam niet om in één weekend verjaardag te vieren en naar een beurs te gaan. Ik ben nu aan het bijkomen van een superleuke verjaardag en gelukkig heeft Tim vakantie om Ziva vandaag over te nemen.
Nogmaals een dikke dankjewel voor je mooie kaart.
Lieve groetjes Miranda

marja kenter zei

Prachtig deze kaarten en wat fijn dat jullie zo hebben genoten op de beurs. Ik heb wel meegeleefd maar kon dit jaar er niet bij zijn helaas.
Fijne dag en groetjes.