Mijn lijst met blogs

woensdag 15 september 2021

Kaart voor een 100 jarige

Vandaag laat ik jullie een kaart zien welke ik nog nooit gemaakt had. Een kaart voor een 100 jarige man. Hoe leuk vind ik dat! Nog nooit gedaan, het voelt bijna als een eer om voor deze mooie leeftijd een kaart te mogen en kunnen maken. 
De opa van onze schoonzoon is vandaag 100 jaar geworden, en natuurlijk moest daar een kaart naar toe.  
In zijn werkzame leven woonde hij een klein stukje verder dan ons en had hij een boerderij. Ze gingen in het dorp wonen en wonen nu al weer een hele poos in een aanleunwoning. De ouderdom komt met gebreken, ook dit echtpaar is daar niet van vrij gebleven. 
Maar opa had een belangrijk doel voor ogen: hij wilde namelijk 100 jaar worden. Nou, en dat is hem dus vandaag gelukt. Gisteren kregen we een foto gestuurd dat hij en zijn vrouw de eerste verjaardagsvisite al heeft ontvangen en dat daar op werd getoast met een borrel. 
Ik vond het zo leuk om voor deze mooie leeftijd een kaart te maken. Daarvoor gebruikte ik de grote Crealies cijfer stansen. Ik vond papier van MD wat ik echt bij een honderd jarige vind passen. Als voormalig boer zal hij vast op klompen gelopen hebben, die moesten er ook op.
Op de foto zag ik een klein borrelglaasje, Deze bierpul valt wat groter uit, dat er getoast moest worden is wel duidelijk.
Verder heel rustig gehouden met een Nederlandse tekst. 
Straks ga ik hem bij hem in de brievenbus doen en fiets dan door naar mijn zoon en zijn jonge gezin om even wat hand en spandiensten te doen. 
Hebben jullie al eens een kaart voor een 100 jarige gemaakt?
Groet en tot donderdag.
Nelleke 



 

14 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Wat een mooie kaart voor deze gezegende leeftijd, mijn schoonmoeder werd 101, fijne dag.

Caroline Cards zei

Een mooie mannenkaart voor deze geweldige leeftijd! Ik mocht een kaart maken voor de tante van mijn moeder die 100 werd!
groetjes, Caroline

Nancy zei

Hey Nelleke,

Dat is inderdaad bijzonder, een kaart voor een 100-jarige maken... ik heb één keer een kaart voor een 99-jarige gemaakt maar die is helaas enkele dagen na haar verjaardag overleden. Zij had al haar kaarten ingepakt, alleen mijn kaart stond nog op de schoorsteen toen de kinderen er binnen kwamen...
Maar vorig jaar heb ik een 10-jaar-kaart mogen maken voor de moeder van een goede vriendin...
https://tisallemaalhandwerk-nancy.blogspot.com/search/label/100%20jaar
Via bovenstaande link kan je ze vinden...

Jouw kaart is mooi en sober maar alles wat er op moet staan, staat er op! Hij gaat graag ontvangen worden...

Liefs,
Nancy

Hermien zei

Goh Nelleke dat is inderdaad heel bijzonder, je kaartje is prachtig.

Groetjes Hermien

Angélique zei

Gaaf is je kaart, goed gedaan!

Claudia's kaartjes zei

Wat heb jij een mooie kaart gemaakt, zeg. Echt tof!!!
Awesome card
grtjs Claudia

https://knutselmeisjes.blogspot.com/

Nicolette zei

Een hele mooie kaart. Wat fijn dat hij ook nog een vrouw heeft, heel bijzonder. Ik heb een paar geleden ook een kaart voor een 100 jarige bewoner gemaakt. Heel bijzonder om te maken.
Groetjes Nicolette

Elle-Jeanne zei

Prachtige kaart voor de honderd jarige .
Fijn dat hij nog een vrouw heeft , op die leeftijd , heel speciaal.
Groetjes , Elle-Jeanne

!neke zei

Top kaart Nelleke !
groeten Ineke

Hobby Hoogland zei

Wat leuk om een kaart te maken voor iemand die honderd werd ,een eeuw oud wat een prestatie ,komt niet zo vaak voor dus heb ik nog niet hoeven maken ,maar hoop dat dat straks ook bij onze familie gaat gebeuren. Wie weet , maar dan ook met een goede gezondheid.
De ouderdom verschijnselen die nemen we op de koop toe .
lief kaartje.
groetjes Marjan.

Marfien zei

Tsjonge, daar moet de kaart voor aangepast, maar dat mag ook wel een keer als je zo oud mag worden. Mooie kaart Nelleke

Ellen zei

Wat een mooie leeftijd zeg…ook je kaart voor hem is prachtig…super!
Ook heel erg bedankt voor je leuke kaart voor de geboorte van onze kleinzoon Max…super lief!
Groetjes Ellen

Trijntje zei

Wat een geweldig leuke kaart voor een honderd jarige. Leuk opgemaakt.. Groeten Trijntje

GerJanne zei

Oh wat gaaf! Nee, ik heb nog nooit een kaart voor een 100 jarige gemaakt. Hoop het zeker een keer te mogen dien en dan het liefst voor iemand die ik goed ken ;-)