Mijn lijst met blogs

donderdag 23 december 2021

Eerst taak dan een kerstkaart

                                              

Vandaag was mijn laatste werkdag van dit jaar. Nog 4 donderdagen in januari en dan ga ik met vervroegd pensioen. Dit jaar heb ik al heel weinig gewerkt door mijn PBL uren op te nemen. Deze donderdag was dus een werkdag, zoals elke donderdag. Met nog een evaluatie tussendoor kon ik om 16.00u mijn laptop sluiten en was het verslag klaar. Ik werk in de zorg, nu alleen nog coach/notulist van de cliëntenraad waar we elke donderdag een vergadering hebben. Een stel leuke cliënten die wat in hun mars hebben en als raad hebben ze best wel veel bereikt dit jaar. Ik ga het al bijna jammer vinden om te stoppen, maar anderzijds is het ook goed zo, genoeg gezorgd.                                             Met de Kerstdagen voor de boeg ben ik daarna even flink bezig geweest in huis. Mijn hobbykamer wordt opgeknapt en is bijna klaar. De kast kon ingepakt worden en dat moest ook omdat Thomas vrijdag thuis komt en op zijn kamer stonden veel spullen. Komende week de rest afmaken en dan zal ik wel een voor en na foto laten zien. Daarna gelijk het huis door en de was aan het weg werken.          En nu ben ik klaar, en o wat voelt dat lekker zeg. Morgen alles op mijn gemakkie doen: Rustig opstaan, een ragout maken en iets van een tulband bakken en Thomas ophalen. Boodschappen al in huis en zoveel aparte dingen hebben we toch niet, dus wij komen de dagen wel door.                              Nu dan mijn kerstkaart. Hij is al een tijdje klaar en is bij iemand in de bus gevallen. Mijn kippengaas stans gebruikt op designpapier van CE. Daarop een strook kraft en afbeelding van MD met vogels. We zien ze veel in de tuin: eksters, kraaien maar ook een Vlaamse gaai en groene en grote bonte specht. En verder veel kleine vogels. We kijken er zo graag naar.  Verder de poinsettia gebruikt met takjes groen.  Volgende week laat ik de laatste kerstkaarten zien zodat ik in 2022 met een schone lei kan beginnen. Ik wens iedereen hele fijne Kerstdagen , kijken naar wat wel kan, en genieten van de kleine dingen.                                                                                                                                                         Challenges:                                                                                                                                     52weeks to Christmas: wekelijkse kaart                                                                                             CHCC: alles mag.                                                                                                                       SparklesChristmas: niet traditionele kleuren.                                                                                            The hollyandivychristmaschallenge; alles mag                                                                               

Groet Nelleke 




20 opmerkingen:

Daphne zei

Wat een mooi plaatje.
Ik heb een vriendin van 89 en zij vroeg mij vandaag of ik al meesjes heb gezien. Nou zien wij sowieso weinig vogeltjes in de tuin, want wij hebben een kat, maar meesjes...... zijn die er nog wel?
Goed ik dwaal af.
Mooi, de aankleding van je kaart, de bloementoef vind ik mooi.
Volgens jaar maar weer 52 WTC, hè?
Fijne dagen en geniet maar lekker van elkaar.

marijke zei

Kaarten met deze vogeltjes zijn altijd leuk omdat je ze zoveel ziet in de tuin! Een mooi kaartje en de bloem past er mooi bij. Heerlijk vooruitzicht toch dat je pensioen eraan komt. Heerlijk dingen voor jezelf doen. Ik vond het heel fijn om thuis te zijn na een heel drukke werktijd. Ik wens je een fijne kerst en een heel goed Nieuwjaar! Groetjes Marijke

Colien zei

Heel mooie kaartje, prachtige tinten!
Fijne kerstdagen.
grtz Colien [52WTC]

Elle-Jeanne zei

Een hele mooie kerstkaart Nelleke.
Fijne feestdagen.
Groetjes Elle-jeanne

GerJanne zei

Ja, dat geeft een goed gevoel! Dat had ik dus woensdagmorgen gedaan. Vandaag alleen nog even stofzuigen beneden en dan zijn we er klaar voor.
Je kaart is mooi. Leuk dat gaas bij de vogels...
Ja, voor jou echt aftellen nu. Heerlijk lijkt me!

Anita van Deur zei

Mooie kerstkaart met dit vogel plaatje, fijne dagen.

Jantine zei

Heel mooie kerstkaart, Nelleke in bijzondere kleuren!
En wat heerlijk dat je vandaag alles op je gemakkie kan doen. En goed vooruitzicht voor 2022!
Ik ga zo naar mijn werk, vandaag een kerstvieringmarathon. Normaal gesproken 1 grote kerstviering, nu in elk huiskamer een kleintje... Zal blij zijn als het avond is. Met de kerst ben ik gelukkig wel vrij.
Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC!
Groetjes en fijne kerstdagen,
Jantine DT 52WTC

Sarah zei

Wat een ontzettend mooie kaart!
Fijn dat je in 2022 op pensioen mag, komen er andere dingen in de plaats.
Fijne feestdagen 🎄 😉

Daphne zei

Oh ja, Nelleke.
Bedankt voor je mooie lieve kerstkaart die ik gekregen heb van jou.
Ik heb ze allemaal bij elkaar op een rekje hangen, staat heel gezellig!

Henriët zei

Dat is voor jou een mooi vooruitzicht voor 2022 Nelleke. Maar ik denk dat je al die vrije tijd zo weer hebt ingevuld met andere dingen.
Je kaart is erg mooi zo met dat kippengaas op de achtergrond. Ook de bloem is mooi.
Fijne feestdagen.
Groetjes van Henriët

Caroline Cards zei

Een mooie kaart Nelleke!
Heerlijk vooruitzicht om met vervroegd pensioen te gaan.
Fijne feestdagen en groetjes, Caroline

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een mooie fleurige kerstkaart Nelleke. Genieten inderdaad van de rondscharrelende vogeltjes, ik mag er ook graag naar kijken. Fijn dat je met vervroegd pensioen kan, voor alles is een tijd.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC en vanuit hier nogmaals hele fijne dagen gewenst.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Marfien zei

Mooi kaartje weer. fijn dat je nu kan stoppen met werken, Je merkt snel genoeg dat anderen staan te springen om jou . . .

!neke zei

Mooie kaart !!! En wat een heerlijk vooruitzicht !!!!
groeten Ineke
DT 52 WTC

VoormeKaartje zei

Wat een mooie kaart. En wat fijn dat je met pensioen gaat. Geniet ervan!

Femminde zei

Wat heerlijk dat je bijna met pensioen mag. En misschien nog wel fijner dat je kamertje bijna klaar is. Lekker genieten straks. En je hebt helemaal gelijk. Het zijn de kleine dingen waar je van kan genieten (maar je moet het wel zien)
Fijne feestdagen!!
Groeten van Femminde

Suze zei

Lovely card Nelleke. I like the sentiment die that you used. Thank you for entering the Use The Word Merry Challenge at CHNC.

Heather zei

Wow, Nelleke, this is just gorgeous! Love your flowers and other diecut details, that font on the sentiment is perfect! Such sweet birds! Thanks so much for playing at Sparkles!

Epie zei

Hey Nelleke , superleuke kerstkaart heb je gemaakt v week 52 !! Wwaauuw....pensioen int zicht jij kan aftellen zeg
Fijne Feestdagen en tot de volgende X Epie DT52WTC.....

Billie A zei

So pretty. Awesome dies, images, colors. Thanks for sharing over at Sparkles Christmas.