Mijn lijst met blogs

donderdag 20 januari 2022

Slimline kaart met vlinders

Na het grote succes met 143 inzendingen van de vorige challenge van de Egel , start er vandaag weer een nieuwe uitdaging.
We vragen de komende weken een slimline kaart te maken met daarop vlinders. 
En daardoor ben ik goed los gegaan.
Van Jantine kreeg een paar weken geleden een verrassingspakketje van haar 50 e verjaardag. De chocola is al lang op, het theezakje gebruikt en het zakje waar de thee inzat voorzichtig losgehaald, om dit ook eens na te maken. Er zaten ook 4 designpapiertjes bij en 2 daarvan heb ik nu gebruikt voor kaarten en laat ik nu zien.
De bovenste slime line kaart heb ik het bloemen inpak papier gebruikt en verschillende soorten bloemen die ik net heb, uit gestanst. Toen kon het bloemschikken beginnen. Een mooi werkje. Daarna heb ik verschillende vlinders gestanst en her een der een plekje gegeven. 
Voor deze kaart heb ik Happy birthday stans gebruikt. Al een tijd in bezit en nog nooit gebruikt. Dat werd wel tijd vond ik zo. Het was wat passen en meten en even uitzoeken hoe en wat, maar dit is het geworden. Ook daarop zijn weer verschillende vlinders te zien.

 Bij de vorige kaart had ik happy birthday uit groen gestanst en letters ingelegd. Bij deze kaart heb ik een andere deel groen gebruikt. ( ik hield nog een deel groen over, dat mislukte en verdween in de prullenbak) Hier een paar vlinders tot slot

Van de andere helft maakte ik deze label en gebruikte de kan en droogbloemen die ik ook net heb. Een deel op kleur gestanst en een deel  gewoon gestanst en iets gekleurd met een stift. Een paar vlinders, een stukje tule en wat pareltjes, met ook een deel van de net nieuwe tekst van CE.    Hihi, toch al wel veel van mijn nieuwe spulletjes gebruikt. Er liggen nog 2 vellen design papier van Jantine, daar heb ik al een idee van in mijn hoofd.  Voor nu sluit ik mijn best wel lange post af. Ik kom vandaag nog terug, want ja het is wel Kerstkaartendonderdag. En daarmee ben ik met mijzelf een hele uitdaging aangegaan.

Groet, Nelleke 

                                                                           



 

13 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Prachtige creaties je zat duidelijk in de flow Nelleke!

Elle-Jeanne zei

Mooie serie creaties voor de nieuwe challenge.
Groetjes Elle-jeanne

Irene zei

Jeetje, goed op dreef Nelleke en allemaal super tof!
XxIrene

Diny zei

Prachtige kaartjes en label Nelleke!
wat komt de Birthday stans mooi uit!
Groetjes Diny

Trijntje zei

Je bent goed bezig geweest wat vier mooie creaties heb je gemaakt. Vlinders staan altijd mooi op een kaart. Je bent goed los gegaan. De bovenste met het boeket bijzonder mooi. Groeten Trijntje

Antjes kaartcreaties zei

Prachtige slimline kaartjes Nelleke.
Leuk dp en een mooie birthday stans.
Groetjes Antje

marja kenter zei

Hard bezig geweest Nelleke met een mooi resultaat.
Bij de label was ik aan het zoeken naar de vlindertjes tot ik bedacht dat het handig is om even op de foto te klikken, dat bekijkt wat beter hè, ha, ha.
Fijne dag en liefs

bolletjelucky.blogspot.com zei

Jij bent flink aan de slag gegaan Nelleke en wat laat je veel moois zien. Fleurige kaarten die eerste twee in hele mooie kleuren. Ook voor het label en de onderste kaart heb je mooie kleuren gebruikt maar die zijn wat rustiger. Lekker bezig.
Lieve groetjes Miranda

Angélique zei

Ik vind ze allebei erg mooi en hoe langer ik er naar kijk, hoe mooier ik ze vind. Ook het label is erg mooi.
Ik ben nu wel benieuwd naar je kerstkaart

Marja zei

Twee prachtige kaarten en een leuk label heb je gemaakt!
Groetjes Marja.

Marfien zei

leuke kaartjes, heb hetzelfde DP en de chocola en de thee waren als eerste gebruikt :-). Ja dat zakje heb ik ook losgepeuterd en al nagemaakt van dun DP . . .

GerJanne zei

Heel leuk allemaal. Wat ben je actief geweest zeg. Is dat de invloed van je gerenoveerde knutselkamer?

Jantine zei

Grappig, deze post had ik dus helemaal gemist, terwijl ik je kerstkaarten die dag wel heb gezien. Wat goed dat je meteen met het gekregen papier aan de slag ging en er zoveel moois mee maakte. Doe ik zelf ook weer inspiratie mee op, net als met de mooie kaart die je me stuurde, zo lief!
Groetjes
Jantine