Mijn lijst met blogs

zaterdag 29 januari 2022

Wat was dat een grote verrassing!!

Afgelopen donderdag was mijn laatste werkdag en 1 februari ga ik met vervroegd pensioen. Zo fijn dat dit kan! Wim is al 2 jaar met pensioen en nu zijn we dat dus allebei. Het laatste jaar werkte ik al minder en nu zet ik helemaal een punt achter mijn loopbaan. 
Dat de kinderen wat zouden bedenken had ik wel min of meer verwacht, ook bij Wim stond van alles in de tuin, maar dit overtrof echt alles!
Woensdagavond rond  half tien werd ik opgehaald om buiten te komen kijken. Daar stond een enorm spandoek in de tuin met 2 foto's van mij erop. Versierd met vlaggetjes en ballonnen. 
Vooral de eerste foto wekt herinneringen op. De kinderen hadden geschreven na bijna 50 jaar, dat klonk mooier, maar toen kwam eigenlijk ook het besef dat het eigenlijk echt wel bijna 50 jaar is geweest. 
Deze foto is namelijk in maart 1973 genomen. Ik was daar INAS stagiaire en die avond hadden we een eed op school afgelegd en kregen we een corsage opgespeld. Daarna ging ik een jaar op stage op verschillende plekken.
En zo ging ik als 15 jarige provinciaaltje op een zondagavond alleen met de trein naar den Haag. 
Naar mijn stage in het Bronovo ziekenhuis. Eigenlijk nu helemaal niet meer voor te stellen.
Wat heb ik gezocht naar de bushalte die richting  Holland spoor moest. Dat zijn dingen die je nooit meer vergeet.
Na mijn stage op Schuylenburg, ben ik daar begonnen met de Z opleiding en daar met een kleine onderbreking altijd gewerkt.
De kinderen hadden Wim in de arm genomen voor die foto uit 1973.
Daarna hadden ze zijn hulp ook nog nodig . Ze wilden mensen uitnodigen om een kaart naar mij te sturen. 
Wim ging naar GerJanne, en die heeft heel goed haar best gedaan om mailtjes te versturen. 
Wat kwamen er veel kaarten van Blogvriendinnen. 32 kaarten ploften in de brievenbus die Wim dus allemaal onderschept heeft. Hij had alleen gezegd dat hij wat besteld had en dat ik niet naar de brievenbus mocht lopen. Wat was het een leuk idee! Ze hadden nog veel meer mensen gevraagd, buren vrienden, neefjes en nichtjes en volle neven en nichten van mij, van alles kwam er binnen.
Donderdagmiddag toen GerJanne er even was kwam Lieke met Wim een bak met alle kaarten brengen. Nou ik moest wel even een traantje laten hoor! Ik heb echt helemaal niets van dit alles in de gaten gehad. Ik begrijp nu ook de tekst op het spandoek van het sturen van een kaart. 😁
Hier zie je nog het overzicht van alle kaarten. Het zijn er inmiddels 80. Wim heeft een stellage gemaakt en en tafeltje uit de tuin neergezet zodat de kaarten een plekje krijgen. Over een poosje verhuizen ze naar het verlengde van onze kamer, ( van oorsprong de deel) Waar ik ze ga ophangen.
Bij deze wil ik jullie allemaal heel hartelijk bedanken voor alle kaarten die jullie gestuurd hebben. Ik heb alle namen opgeschreven en ben al begonnen om jullie te bedanken. 
Vanaf deze plek wil ik jullie ook nogmaals bedanken voor deze hele leuke verrassing! 
Ik zal dit niet snel vergeten. 
Groetjes, Nelleke  

 




 

27 opmerkingen:

Scraptastisch zei

Jij gaat jeingaan van je pensioen nooit meer vergeten Nelleke, wat een geslaagde actie hè! Jouw verhaal van hoe je als 15 jarige begon met de INAS en stage lopen klinkt mij ook bekend in de oren en moest ook zelf maar uitzoeken hoe ik met de trein in Zaandam kwam voor stage...was geen auto die je daar heen kon brengen hè, doodeng vond ik het ook, kan ik het vinden...kom ik op tijd, hihi maar zoals alles komt altijd alles goed! Je outfit uit die tijd komt mij ook bekend voor hihi Wat een gaaf spandoek en wat een groot gevolg stuur een kaartje...geweldig!!!
Ga lekker nagenieten van dit spektakel, want dat was het wel hè?! Heel fijn weekend Nelleke,
xx Gerie

Scraptastisch zei

je in gaan

!neke zei

Geweldig georganiseerd !!!! Geniet van je pensioen !
Groeten Ineke

Sarah zei

Wauw! Zo veel post!!! Geweldig. Blij dat ik je ook kon verrassen! En nu genieten 😉

Ellen zei

Jouw dag kon niet meer stuk hè…wat leuk hoe dit is georganiseerd voor jou!
Nu lekker genieten van je vrije tijd.
Ik moest even zoeken of mn kaart er wel bijstond…stukje ervan gevonden!
Fijn weekend verder, groetjes Ellen

karin zei

Dat is een flink aantal kaartjes dat je hebt ontvangen, echt leuk van je man om dit te regelen.
Geniet van je pensioen en dat je lekker eens op vakantie kan zodra dat corona gedoe eens over is.
Fijn weekend verder.
Karin

VoormeKaartje zei

Wat fijn dat je met pensioen bent. Geniet ervan! En zo leuk om dat spandoek te zien, wat een moeite hebben ze voor je gedaan. En ook nog zo verwent, lief dat je man dat heeft geregeld. Een heel fijn weekend.

Diny zei

Hoi Nelleke,
Wat een leuk berichtje van je....je bent nu echt met pensioen!
Je hebt heel veel kaartjes en cadeautjes gekregen....en wat een leuk verrassing het spandoek!
Ik geloof best dat je het allemaal nog een beetje op je moet laten in werken....maar daar heb je nu tijd voor toch?
Geniet lekker na van alles!
Lieve groetjes Diny

Angelique zei

Heerlijk gaan genieten van je pensioen, wat hebben ze je verrast. Zo leuk het spandoek en ik geloof graag dat dat herinneringen oproept. Geweldig om zoveel leuke kaarten te krijgen. De mijne is nog onderweg denk ik.
lieve groetjes Angelique

Elle-Jeanne zei

Wat een leuke actie van je man.
Nu samen lekker genieten.
Je dagen zijn weer zo ingevuld met andere dingen.
Geniet nog lekker na.
Groetjes Elle-jeanne

Irene zei

Wat een super spandoek met die 2 foto's en wat ongelooflijk spannend hoe jouw zorggcarrière is gestart..piepjong hélemaal alleen naar het Bronovo maar het is je gelukt en nu kun je trots en voldaan op álles terugkijken! Heerlijk genieten samen net Wim en hopelijk nog héél lang!
XxIrene

Caroline zei

O Nelleke, wat ben jij verwend! En zo te zien heb je het dik verdiend! Zoveel kaarten, wat leuk! Nu lekker gaan nagenieten van alles en genieten van je pensioen!
Groetjes Caroline

Aartje zei

Wat een leuke dag vol verassingen. En wat fijn dat wij daar een kleine bijdrage aan hebben kunnen leveren.
Groetjes Aartje

bolletjelucky.blogspot.com zei

Heerlijk dat je zo verrast bent Nelleke en wat is dat allemaal leuk bedacht door je familie. Het is je van harte gegunt en nu lekker (na)genieten.
Lieve groetjes Miranda

Angélique zei

Missie geslaagd, haha. Gaaf dat je zoveel kaarten hebt ontvangen en dat je laatste dag aan het werk niet stilletjes voorbij ging. Geniet ervan!

Anita van Deur zei

Geweldig dat het gelukt is zonder dat je iets vermoede echt leuk opgezet van je man. Prachtig om zo alles samen bij elkaar te zien geniet nog maar lekker na!

GerJanne zei

Ja.....onvergetelijk! Wat een topweek is dit voor je. En ontzettend leuke acties. Geniet nog maar lekker na!

Danielle zei

Wat een leuke verrassing voor je!! Meer dan verdiend na zo’n lange tijd van zorgen! Leuk ook dat je zoveel kaarten mocht krijgen. Ik wist het niet, anders had je er uiteraard nog eentje meer gehad ;-)

Daphne zei

Zo zeg, 80 kaarten, wauw, wat leuk!!
Wat hebben ze het allemaal goed geheim gehouden zeg.
Kan me voorstellen dat je even moest huilen, zoveel liefde.
Mooi verhaal over je eerste tijd in de zorg, dat soort herinneringen komt dan weer helemaal terug hè?!
Blijf nog maar lekker nagenieten!
Ik kreeg al een bedankje van jou via mijn blog, je bent er mooi druk mee maar nu je pensioen hebt heb je tijd genoeg haha.

marja kenter zei

Wat geweldig leuk dit en als ik het goed zie staan de kaarten van Daphne en mij naast elkaar, toevallig?? zo grappig.
Fijne zondag en liefs

Ela zei

Haha, wat fijn dat je zo in het zonnetje bent gezet en dat je van niks wist. Maar dat mag ook wel na zo'n lange tijd. 1973, mijn geboortejaar dus inderdaad bijna 50 jaar! Ik zie mijn kaartje erbij staan, erg leuk! Lekker na genieten nu en al die kaartjes weer eens door je handen laten gaan, heerlijk. Fijne zondag nog!

Colien zei

Superleuk dat je zo verwend bent, gaaf spandoek! Geniet er maar eens goed van, je hebt er (letterlijk) hard voor gewerkt. En.. er komt nog meer post, hoor ;)
grtz Colien

Dora zei

Hallo Nelleke, wat een verrassing was dit voor je. En zo leuk om je verhaal te lezen. Petje af voor Wim en je kinderen. Leuk dat ze dat hebben gedaan. Hartelijk groet naar hem toe. Een hele mooie afscheid om zo het pensioen in te kunnen gaan. Wat een tijd....Waar is dat gebleven, nietwaar? Voor je man en jij, een hele fijne pensioentijd toegewenst in geluk en gezondheid. Geniet van elkaar. Succes!!

Nancy zei

Hey Nelleke,

Hoe geweldig is dit!! Ben wel blij dat mijn kaartje op tijd kwam want mijn kerstkaarten naar NL zijn lang onderweg geweest...

Dankjewel voor jouw persoonlijk berichtje, je zal er je werk wel mee hebben, maar ja, alle tijd daarvoor nu hé? ;o)

Geniet van alle kaarten, complimenten, bezoekjes en andere feestelijke momenten! Geniet nog lang van elkaar!!

Met dank aan GerJanne en haar medewerking aan de grote verrassing!!

Liefs,
Nancy

Nicolette zei

Wat een leuke verrassing en zo te zien zijn ze je niet vergeten, wat een hoop mooie kaarten en een leuk spandoek. Geniet van je vrije tijd!
Groetjes Nicolette

Anna's kaarten zei

Wat gezellig al die verrassingen. En mooi dat we kunnen meegenieten haha. Geniet lekker van je tijd samen met je man, je hebt het verdiend na zo vele jaren gewerkt te hebben. Er is nu niets meer te moeten... Lieve groet Anja.

Ans Gilbert zei

Wat een leuke verrassing was dat om zoveel kaarten te mogen ontvangen, ik vind het spandoek ook heel leuk!
Klinkt bekend dat stage lopen, ik heb de kraamverzorgsters opleiding gedaan, woonde in een klein plaatsje in Brabant en moest ook op zondagavond met de trein naar de opleiding..
Er komt nog een kaartje jouw kant op, te laat, want ik wist het niet eerder,
Groetjes,
Ansx