Mijn lijst met blogs

zondag 10 september 2023

Gastdesigner Carlin en Kleuren met potloden

Bij Carlins kaarten paradijs won ik de uitdaging van juli en mag ik gastdesigner voor de maand september zijn. De uitdaging is maak iets wat begint met een R. Ik borduurde een Roodborstje in de vakantie. Ik vond het heerlijk om avonds een uurtje te borduren als het buiten te fris werd. Dit is eigenlijk het 2e roodborstje, want de eerste vond ik niet rood genoeg, het was meer oranje. Het patroontje is van MD.
Thuis maakte ik het kaartje. Heel eenvoudig. Ik stanste de basis van kraft met een golfend randje en vouwde deze dubbel. Het is een iets kleinere kaart dan gewoonlijk. Daarop kwam designpapier welke ik eerst matte op wit papier. Het roodborstje verwerkte ik op een tag in een lijstje. Ook mocht het roodborstje op een takje zitten. Verder het rustig gehouden met een tekst van Crealies.
Bij kleuren met potloden begint vandaag een nieuwe uitdaging. Zoals altijd mag alles, als je maar met kleurpotloden kleurt. Ik gekleurde de digi  van  LOTV Christmouse Carols met mijn derwents soft colours potloden. Daarna verwekte ik de afbeelding op een kaartje. Het spreekt wel voor zich. Via Marktplaats kocht ik  verticale tekst stansen. Leuk dacht ik, echter na stansen vallen er alleen losse letters uit die ik , hihi, horizontaal en verticaal kan pakken. Ik moest ook wel in mij zelf lachen toen ik daar achter kwam. Ik denk maar dat het makkelijk is om gelijk het woord klaar te hebben.
Challenges:
Welke kleuren heb ik gebruikt:
Muisje rood C110 en C130, C590 en C600
Muisje groen: C450 en C480, C670 en C 690
Muisje geel: C3040 en C0350, C560 en C570
Muisje blauw C340 en C 350, C590 en C600
Lantaarn: C 202, C030, C510
Ik sluit gauw af, vanmorgen ga ik met 2 dochters en 2 schoondochters een workshop beeld maken  volgen in Epe. Het heet tussen de schapen, leuke naam he? We hebben er heel veel zin in!
Groet, Nelleke 


 

10 opmerkingen:

KarinsArtScrap zei

mooie kaarten Nelleke

gr karin

KarinsArtScrap zei

ps Nelleke je mag je kaart van kl m potl pas om 9.30 op je blog laten verschijnen.

karin zei

Een prachtig kaartje met het geborduurde roodborstje erop. Ook je kerstkaartje is leuk met die carolsingers.
Bedankt dat je gastdesigner wou zijn voor Carlin's Kaartenparadijs.
Fijne zondag.
Karin

Daphne zei

Haha, zou mij ook kunnen gebeuren. Het is maar net hoe ze de advertentie maken.
Ach, wel makkelijk om het woord bij erkaar te hebben en geen losse letters te hoeven pakken.
Heel leuk kaartje vind ik het, je Joy kaart.
De eerste kaart vind ik ook heel mooi, mooie kleur, dat sprekende rood en wat een mooi vogeltje. Het heeft nu echt wel een roos borstje.
De andere, met het oranje borstje heb je toch niet weg gedaan?? Daar kan je toch nog best een kaart mee maken?
Veel plezier vandaag, klinkt als een leuke workshop.

carla zei

Bedankt dat je voor de 'R' challenge bij Carlin's kaartenparadijs onze gastdesigner wou zijn.
Een hele mooie reminder, die iedereen wel kan inspireren.
Een heel mooi borduurwerkje van het Roodborstje en de kleur Rood is ook rijk aanwezig.
Heel mooi gedaan.
Het kaartje er onder is ook een schoontje.
Groetjes,
Carla

GerJanne zei

Wat een mop! Van die stansen! Zou mij ook kunnen gebeuren, via Marktplaats of zo. Als je ze in het echt ziet, had je het we ontdekt denk ik.
Je beide kaarten zijn leuk. Het roodborstje vind ik gaaf!
En je kleurwerk is ook heel mooi!!

Femminde zei

Wat een super leuke kerstkaarten Nelleke!! En een workshop beeld maken klinkt leuk. En gezellig zo samen. Ben benieuwd naar het resultaat.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Anoniem zei

Heel leuk beide kaartjes Nelleke…het roodborstje is echt heel schattig.
Ook de tweede is mooi gekleurd.
Wat een mop die stans haha…je kunt tenminste kiezen of je horizontaal of verticaal wil plakken!
Je cursus is vast supergaaf geweest, ben benieuwd naar het resultaat!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Nelly zei

Wat een mooie muziekkaart heb je gemaakt.
Bedankt voor je deelname aan de challenge bij 4-seasons.

Groetjes Nelly (DT-4SCB)

Colien zei

Twee heel leuke (kerst)kaartjes, mooi!
Bedankt voor het meedoen met onze muziek-uitdaging op het 4 Season blog.
grtz Colien