Mijn lijst met blogs

vrijdag 22 september 2023

In de pocket

Voor onze vakantie hadden GerJanne en ik een kletseldate bij Angela. 
Angela had een hele mooie stans van Karin Burniston, ze had hem al jaren maar nog nooit gebruikt.
Mooi was deze zeker ze had niets te veel gezegd. Na wat kijken en passen zijn we alle stukken uit gaan stansen en de basis in elkaar gaan zetten. Dan kom je erachter dat sommige dingen ook anders kunnen.
Thuis heb ik de kaart afgemaakt, of eigenlijk een paar weken geleden al. 
Hier zie je de voorkant van de kaart Het geheel is een soort labelboekje geworden. 
Het laatste stukje designpapier heb ik gebruikt om er bloemen van te maken en een dwars stuk over de label te plakken. Het geheel wordt vast gehouden met een touwtje. Ik had de voorkant nog met een extra laag designpapier kunnen bekleden, dan kun je bepaalde dingen net iets mooie wegwerken, maar zo kan het ook zeker. 
Hier zie je de kaart opengeklapt Op een speciale manier is dit middenstuk bedacht, ik moest goed kijken hoe je alles moest plakken, maar alles klopt. De groene randjes/vierkantjes zaten ook bij de stans set. Een restje stak ik in een bloem aan de voorkant.
Bovenaan zie je links en rechts 2 labels tevoorschijn piepen.
Hier zie je ze beter waar de labels uitkomen. Doordat de voorkant enkel was zag je het stukje zo goed, welke de voor en achterkant bij elkaar houden. Dat vond ik een beetje jammer, mooier was als hier een extra laag designpapier overheen zou komen. Dan zie je dat minder. Ik had al geplakt en het dus nu op deze manier opgelost. Van 2 stukjes rood heb ik een soort pocket gemakt waar deze labels uitkomen.
Zo zie je ook goed hoe het middenstuk: het witte gedeelte eruitziet.                                                         
Dit is label links. Gewoon een extra label gestanst en hier een label van gemaakt.
Label rechts in dezelfde stijl maar net iets anders.
De linker kant van de kaart. De groene randjes gebruikt met en bloem en wat zilveren hartjes. 
Rechts hetzelfde idee, een bloem en tekst. Door de gaatjes een koord.
Als die dicht is zie je dit weer.
Poppetje gezien, kastje gaat dicht. 😚
Blij met het resultaat. Ik heb besloten deze niet te versturen, maar mocht ik deze weer maken dit als voorbeeld te gebruiken. Ik heb er met veel plezier aan gewerkt.
Als het goed is plaatsen GerJanne en Angela hun creatie ook 1 dezer dagen. Kijk dan vooral ook bij hen wat zij er van gemaakt hebben. 
challenges:
Knutsels en Kadootjes: pocket kaart.
The Sisterhood of Crafters: die cuts alles mag
Creative Crafting Uncles: voor een vrouw
Als alles meezit ga ik wel met mijn zussies op pad. Het programma wat aangepast: de fietsen gaan op de auto, zodat ik een auto bij me heb. Wat later weg kan en zondag op tijd terug ben. 
We gaan er weer wat moois van maken. 
Groetjes, Nelleke 


16 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

wow, deze is erg tof, mooie kleurtjes bij elkaar
grtjs,martina

Daphne zei

Zooooooo...... wat is dit mooi zeg.
Wat past het alleen goed bij elkaar.
Je hebt het héél mooi "aangekleed" en over alle toevoegingen nagedacht.
Het is een goed idee om deze te bewaren, want als je over een poosje nog eens zoiets maakt dan heb je een voorbeeld en zie je wat je aan wil passen omdat je dat mooier vindt.
En..... het is ook zo leuk, gewoon lekker zelf van genieten😊
Héél veel plezier dit weekend!!

Angela zei

Wow Nelleke wat heb je er een prachtige pocketkaart gemaakt. Vind je uitwerking met de extra pockets helemaal geweldig! Gave manier om het verbindingsstukje weg te werken.

Veel plezier met je zussen!
Heb woensdag weer qualitytime gehad met mijn zus..... zo waardevol 🥰.

Goed weekend!

!neke zei

Super gaaf !!!
Maar vooral veel plezier !!!!
Groeten Ineke

Lia zei

Nelleke, ik heb dit model nog nooit gezien! Wat een werk, maar dan heb je wel iets moois. Compliment hoor.
Lia xx (ook voor DT TSOC)

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Zo zeg wat een gave creatie is dit geworden Nelleke, het lijkt me een heel werkje..Maar als je het samen kan doen is het vaak toch minder ingewikkeld. Leuk gemaakt hoor. Bedankt dat je meedoet bij K&K. Groetjes Ingrid.

Diane zei

WoThank you for joining our challenge at The Sisterhood!
Diane TSH DT
{Nellies Nest}
{The Sisterhood}
{Triple B}
{Simply Clean & Simple} NEWw, what a great fun fancy fold and it turned out beautiful!

Scraptastisch zei

Wow, de jouwe is ook al zo prachtig, dit was wel even klusje en denkwerk! Groot gelijk om deze als voorbeeld te houden want het is een bewerkelijke stans! Heel fijn weekend met je zussen Nelleke!
xx Gerie

Scraptastisch zei

Wow, de jouwe is ook al zo prachtig, dit was wel even klusje en denkwerk! Groot gelijk om deze als voorbeeld te houden want het is een bewerkelijke stans! Heel fijn weekend met je zussen Nelleke!
xx Gerie

Angélique zei

Ohh, die van jou is ook al zo mooi! Je hebt het aparte model zo mooi aangekleed, weer heel anders dan Angela, haar kaart vind ik ook al zo mooi. Goed dat jullie met jullie 3 gekeken hebben hoe het in elkaar moet.

Kaartenkraam zei

Wat een mooie bijzondere kaart is dit. Het ziet er heel ingewikkeld uit met een prachtig resultaat!

groetjes van Ank

GerJanne zei

Oh hij is echt super geworden! Zo'n gave stans is het! Leuk dat we hem konden lenen op deze gezellige manier! Leuk dat je toch weg kon. Zal vast we weer heel gezellig zijn!

Marfien zei

Een prachtig kaartje, daar ben je wel even zoet mee maar dan heb je ook wat

Caroline Cards zei

Jij hebt ook al zo'n prachtig label met mooie binnenkant!
Groetjes, Caroline

Viv zei

This is so very pretty! thanks for sharing with us over at 'The Flower Challenge' ;) Viv DT xx

Ilonka zei

Wat een prachtige label.
Groetjes Ilonka