Mijn lijst met blogs

donderdag 7 september 2023

Twee kerstkaarten vandaag


De laatste dagen waren leuk, intensief, bijzonder, emotioneel, ze vlogen voorbij. Dinsdag gingen we naar onze vrienden. Met z’n zessen fietsen we een rondje Holten. Daarbij fietsen we langs de huizen van de dames waar we geboren zijn, want we komen alle drie uit Holten. Het was een prachtige dag, veel gezien, gepraat en herinneringen opgehaald. 1 vriendin woont in Holten en die had de tocht uitgezet. Bijzondere ontmoetingen en gesprekken. Ze verzorgde ook een maaltijd en om 20.00 u kwamen we moe en voldaan thuis.
Gisteren hadden we een uitvaart van mijn tante, een zus van mijn moeder,  die vorige week op 95 jarige leeftijd overleed. Ze woonde aan de Boulevard in Katwijk, waar ze hun huis verhuurde aan badgasten. Elke zomer verhuisde het gezin naar boven om ruimte te maken voor de gasten. Ze heeft een hele mooie leeftijd bereikt. Toch deed het wel wat met je: Veel ooms en tantes leven niet meer. Uit dat grote gezin leven er nog 4 en die zijn allemaal dik in de tachtig. Ook waren er veel neven en nichten. 
Na de uitvaart gingen we met een aantal van hen naar het strand. Vanuit de kerk was het 300 meter lopen. We keken naar het huis waar ze woonde iedereen had wel herinneringen.
En zo zaten we daar nog een hele tijd daar aan het strand te praten en herinneringen op te halen aan onze ouders. Wat een waardevol moment was dat. Vol met indrukken waren we om 10 uur thuis. 
Vanmorgen hadden we een afspraak in de woning van Thomas, we moesten weer helemaal omschakelen omdat we bezig zijn om Thomas zijn sociaal emotionele ontwikkeling op kaart te zetten. Weer heel andere gespreksstof. Daarna gingen we nog wat boodschappen doen en ook even naar de Action. Al een paar keer had ik in Twello gekeken of de kerstblokken er al waren. Niet dus. Maar in Apeldoorn lagen ze er en ik koos er 2 uit, een grote 30x30 en 15x 30 blok.
Daarna lekker thuis relaxten in de tuin, in de schaduw onder de lindeboom.
Ik maakte een ander kaartje af en bedacht dat ik nog wel een kaartje voor 52 weeks kon maken. En dat is het eerste kaartje geworden. Het blok bevat design papier in wit-zwart en goud. Ik gebruikte de label stans van MD en een kerst label stans met hert ook van MD. Buiten heb ik alles in elkaar gezet, het is heerlijk op het terras, met briesje en schaduw.
Challenges:

Deze kaart is bij toeval ontstaan en ligt al een tijdje klaar. Ik vond het plaatje wat uit het blok viel, die komt van lang geleden van het Kruidvat en met wat schuiven was dit kaartje al gemaakt. Heel eenvoudig en niet veel poespas. Nu dan de kaartjes nog gauw even plaatsen.
Challenges:
groetjes, Nelleke 

15 opmerkingen:

Marja Sch zei

Twee hele mooie kerstkaarten. Knap gedaan. Zo te lezen was het idd een hele bewogen week met mooie herinneringen en verdrietige momenten. Groetjes Marja

GerJanne zei

Hihihi..... ik ben ook al een paar keer bij Action geweest om te kijken. Ook in Olst lagen ze nog niet! Nog even geduld denk ik.
Je week klinkt heel bijzonder. Van het een in het ander en allemaal weer heel anders! Hopelijk heb je een rustig weekend!

Anoniem zei

Twee mooie kaartjes voor de kerst…top! De eerste is wel heel mooi met dit papier. Ik ga niet kijken want ik wil voorlopig geen nieuw papier aanschaffen, er ligt zo ontzettend veel papier in mn kamer dus onverantwoord om nieuw hij te kopen.
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Anita van Deur zei

2 mooie kaartjes, een week van gemixte gevoelens voor je waarin ook veel mooie herinneringen gedeeld werden.

martina's kaartjes zei

leuk gemaakt zo !
grtjs, martina

Angélique zei

Zo zeg, dat was me nogal een week... gecondoleerd met je tante. Hopelijk heb je een rustig weekend, dat zou geen overbodige luxe zijn a zo'n week.
Leuke kaarten heb je gemaakt.
Hier lagen vorige week ofzo wel de kerstblokken, maar voornamelijk oude. Gisteren lagen er ook nieuwe bij, in mijn kast staan nu dus ook 2 nieuwe blokken 🤭

Marfien zei

leuke kaartjes, kijk graag wat anderen maken en krijg daar veel inspiratie van. Heb afgelopen week al mijn kerstpapier in één doos gedaan en kan nog wel een paar jaar vooruit
Fijn om met familie en vrienden herinneringen op te halen, bij ons net zo, weinig ooms en tantes meer en zelfs al een nicht van bijna 80 . . .

Daphne zei

Zo te lezen gingen jullie akte kanten op qua emotie.
Dan is het heerlijk om even te tutten in de tuin en kaartjes te maken.
Even je zinnen verzetten.
Je maakte 2 leuke kaartjes, vooral de eerste, het label, vind ik erg leuk.
En als er dan ineens zo'n leuk plaatje ergens uit valt kan je bijna niet anders dan er iets mee maken.

Daphne zei

Zo te lezen gingen jullie akte kanten op qua emotie.
Dan is het heerlijk om even te tutten in de tuin en kaartjes te maken.
Even je zinnen verzetten.
Je maakte 2 leuke kaartjes, vooral de eerste, het label, vind ik erg leuk.
En als er dan ineens zo'n leuk plaatje ergens uit valt kan je bijna niet anders dan er iets mee maken.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Inderdaad een rollercoaster aan emoties in een korte tijd maar wat heerlijk om aan het strand zo over herinneringen te kunnen praten.
Je hebt een mooie labelkaart én een leuke kerstkaart gemaakt Nelleke.
Dank je wel voor je deelname aan 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Mummylade zei

Thank you so much for joining us at ABC Christmas challenge

Lady Joyful zei

Lovely design. Please note that to be eligible for our prizes, or to be our winner or honourable mention, you should include our challenge graphic in your blog post. I'll check back before the challenge end date to see if you've updated to be eligible :) Thank you for joining us at Christmas Craft Creations - Charlotte/Lady Joyful, DT

Carol zei

I love those copper stars so much and the simple and clean look of your card!!!! So happy you shared your card with us this month at Christmas Craft Creations!

Rach83 zei

Great card and I love the Nordic feel of your patterned paper. Thanks for joining us at Christmas Craft Creations. Please note that to be eligible for our prizes, or to be our winner or honourable mention, you should include our challenge graphic in your blog post.

Jantine zei

Jij hebt veel uiteenlopende dingen beleefd afgelopen week, Nelleke. Wat bijzonder dat er nog ooms en tantes in leven zijn, bij mij is de hele generatie boven mij er al niet meer.
Mooi om zo met elkaar herinneringen op te halen.
Je kerstlabel en je kerstkaart zijn allebei erg mooi. Fijn dat je bij de Action in Apeldoorn de nieuwe blokken vond, ik ga er niet heen, want ik moet eerst het een en ander opmaken...
Fijn dat je meedoet met de uitdaging van deze maand bij 52WTC
Groetjes
Jantine DT 52WTC