Mijn lijst met blogs

woensdag 13 september 2023

Nieuwe verslaving

Wat hebben we zondag een gezellige dag gehad met alle meiden bij elkaar. De workshop was heel leuk. We werden heel hartelijk ontvangen, het was gewoon leuk om aan de slag te gaan. Zonodig kregen we wat hulp, de man des huizes boorde met alle liefde een scheef gaatje voor bepaalde beelden. Er werd niet op de tijd gelet, kortom een dag met een gouden randje.
Het leuke was dat iedereen eigenlijk een beeld maakte wat bij hen paste. Op een bankje werden ze neergezet en we lieten onze wederhelft raden wie wat heeft gemaakt. 
Daarna een foto waar we met het beeld in de hand opstaan.
Tot slot nog een terrasje gepakt in Epe waar we nog heerlijk gezeten hebben. 
Welk beeld zou ik gemaakt hebben?
Oeps ik heb een nieuwe verslaving. Ik koop graag wat stansen 2e hands, zo ook een poosje geleden. Ik zag dat er een doosje bij zat en slime line stansen, van alles wat. Best wel nieuwsgierig naar wat het allemaal was. Na wat kijken en uitzoeken was dit een lucifersdoosje stans die uit 2 delen bestaat. Ik maakte er al doosjes mee voor de kleinkinderen. Vorige week kwam ik erachter dat deze van SL was. Daar zitten nog allerlei andere dingen bij, die heb ik niet, maar ben gewoon blij met de basis.
Ik heb hiermee al heel wat doosjes mee gemaakt en het is zo leuk om te doen! Om weg te geven maar ook zet ik ze te koop in mijn kast aan de weg voor het goede doel, waar belangstelling voor is.
Als ik ze weg geef zeg ik er ook bij dat ze die door mogen geven na verloop van tijd. Zo probeer ik de wereld ietsje mooier te maken denk ik maar.
Deze serie heb ik maandag afgemaakt en daarbij bloemen gebruikt die uit de restjes doos van uit gestanste bloemen zaten.
Ja, ook dat is een beetje (erg veel) uit de hand gelopen. Soms stans ik wat uit en dan is het toch net niet de juiste bloem of kleur. Die doe ik in een bak, maar die raakte overvol.
Zo bedacht ik vorige week dat ik daaruit wel wat bloemen kon gaan maken. Tijdens vakanties doe ik dat ook wel, maar de laatste jaren deze niet meegehad en gedaan.
Als je eenmaal begint en in de flow zit ga je door. Het geeft ook een bepaalde rust om zo te zoeken tussen al die uitgezochte bloemen om er een mooi setje van te maken.
De 1 na de andere bloem maakte ik van al die restanten bloemen. Als je er dan in zit, ga je heel anders kijken. Bloemblaadjes werden gebruikt als blaadje rondom de bloem. Pauwenveren als blaadje of er een grote zonnebloem van maken. Een gouden klepel van een klok werd een blaadje. Andere kleurencombinaties dan dat ik normaal zou maken. Kortom ik heb er met veel plezier aan gewerkt. 
Aan het einde had ik min of meer zo rond de 75 setjes bloemen. 
De eerste 7 heb ik al op de doosjes verwerkt. Ik hoefde hier alleen maar een klein hartje midden in de maken van papier of een pareltje
Hier zie je het resultaat. Bij sommigen mag nog iets bij, wat ik doe als ik ze gebruik. Een grote heb ik al verwerkt op een kaart die ik vandaag afmaak.
Bewaren jullie ook de uit gestanste bloemen of gooi je die gelijk weg? Ik ben benieuwd.
Vanmiddag hebben we weer een creatief café waar ik weer veel zin in heb. Er zal weer genoeg te bepraten zijn.
Groetjes, Nelleke 

 

12 opmerkingen:

Daphne zei

Jij bent echt bezig met "oude spullen" gebruiken, wat leuk.
Eerst al je 4kantjes, nu weer de bloemen..... wat veel zeg, wauw!!
Maar zo leuk en handig om ze nu af klaar te hebben liggen, daarmee kan je bijvoorbeeld hem veel doosjes versieren.
Wat een leuke doosjes zijn dit.
Wat handig dat daar een stans voor is en heel leuk initiatief, zoals jij ze weg geeft.
Mooi hoor.
Het beeldje, ik ga even goed kijken......

Daphne zei

Ik denk de eerste, dat jij die gemaakt hebt.
Maar ik twijfel en beetje met de 2de, die zou ook van jou kunnen zijn.
Hoe dan ook, ze zijn heel erg leuk, allemaal!

karin zei

Leuk hoor creatief bezig zijn met diverse technieken. De beeldjes zien er leuk uit en de doosjes ook. Een manier om eens restjes op te ruimen wat ik ook eens zou moeten doen 😏
Groetjes,
Karin

Angélique zei

Zo zeg, wat een verzameling bloemen! Heel leuk maar vooral handig. Ik gooi niets weg, alles wordt bewaard in van die ladenkastjes en natuurlijk heb ik een grote bak met papierresten. Je hebt nu al mooie doosjes gemaakt met de bloemen, zo fleurig!
Ik ken je niet goed genoeg om te weten welk beeldje van jou is, maar ik gok de eerste.

Trijntje zei

Wat gezellig dat je naar zo’n leuke workshop was. Ik denk zelf het tweede beeldje? Je doosjes zijn erg leuk. En een mooi voorraad bloemen heb je gemaakt. Ik heb ook een doos met uitgestapte dingetjes. Altijd handig. Groeten Trijntje

Hobby Hoogland zei

Wat leuk een beeldje maken , heel iets anders dan kaartjes.
Bloemen die ik heb gemaakt liggen in een bak en soms haal ik ze uit elkaar of geef ze een andere kleur , dus ja die bewaar ik.
Er liggen nog heel wat bloemen toefjes te wachten op een bestemming , leuke vrolijke kleurtjes.
groetjes Marjan.

Marfien zei

Leuke workshop, weer eens wat anders. De voetballer zou van jouw kunnen zijn, met twee fanatieke PSV'ers . . .
Nee, zoveel bloemetjes heb ik niet, leuke doosjes maak je, kan er een theelichtje in?

GerJanne zei

Oh wat een gave beeldjes! Heel mooi gemaakt. Ik ga zo nog even goed kijken of ik kan raden welke van jou is.
De doosjes zijn erg gaaf! En die bloemen! Wat veel!! Ik vind dit echt een werkje voor een pensionada. Ik zou daar nu de rust niet voor hebben...

Nancy zei

Hey Nelleke,
Leuk, die beelden... Ik denk zo dat nummer 2 van jou is maar nummer 1 zou het evengoed kunnen zijn... Ik dacht dat nummer 5 van GerJanne zou zijn maar die deed niet mee blijkbaar, haha!!
En wat een massa bloemen maakte je! Leuk voor de voorraad... De doosjes zijn ook super!
Liefs,
Nancy

Ilonka zei

Wat mooi allemaal en je beelden zijn echt gaaf.
Groetjes Ilonka

Nynke zei

Wat een boel prachtige creaties in deze post. Een erg mooi beeld maakte je en ik ben erg onder de indruk van al die bloemen die je maakte. Allemaal leuk, en zo veel!
Groetnis Nynke

Sarah zei

Wauw prachtige bloemen! En ook doosjes maak ik graag, tof dat je de doorgeef boodschap er bij vertelt, zo wordt het licht nog meer verspreid. De workshop zal leuk geweest zijn. Groetjes x