Mijn lijst met blogs

dinsdag 5 september 2023

Complementaire kleuren


De vakanties zijn voorbij, vanaf vandaag 5 september, gaan we weer met de 2 wekelijkse uitdaging van de Egel  verder. De komende week gaan we kleuren kiezen uit een kleurenwiel. Complementaire kleuren zijn dit. Je kiest een kleur in de buitenring en de kleur van de binnen wiel die daar bij hoort. Dat zie je gelijk. In dit geval heb ik voor oranje en blauw gekozen. Daarbij mogen wit, zwart en kraft , de basiskleuren. 
Dit zijn mijn kaartjes geworden. Vorige week liet ik de eerste 2 kaartjes zien die ik met de blokjes gemaakt heb. Hier zijn de volgende twee. Het eerste kaartje heb ik oranje vierkantjes geplakt op kraft. Dit matte ik op blauw en plakte ik op een witte basiskaart.
Daarop kwam een grote bloem van MD met de witte bladeren van MD erbij Een tekst in blauw waar je alle kanten op kunt en wat glitters.
Op deze kaart plakte ik oranje en blauwe vierkantjes. Daarop kwam de grote madelief. Die stanste ik 2 keer uit oranje en 1x uit velum. 
De steel werd wat donkerder oranje en het hart van de bloem was blauw die ik later met sticles bewerkte , hij kreeg toen glans en werd nog donkerder van kleur. 
Hier zie je de kleurencirkel. Links bovenin zie je de kleuren die ik heb gebruikt: blauw en oranje.
Wij zijn benieuwd wat jullie gaan maken en ik kom graag jullie creaties bewonderen.
Groetjes Nelleke 



7 opmerkingen:

Irene zei

En jij maar dubben over die vierkantjes, wat maak je er gave kaarten mee Nelleke en deze kleurencombi is prachtig!
XxIrene

Elle-Jeanne zei

Leuke kaart is het geworden Nelleke.
Groetjes Elle-Jeanne

Femminde zei

Wat super leuk Nelleke!! Vooral die tweede vind ik gaaf.
En ja bij het hele DT bijna dezelfde kleuren ( het is bijna KKT)
Fijne zomerse week!!
Groeten van Femminde

Angélique zei

Heel leuke, vrolijke kaarten, de vierkantjes zijn goed terecht gekomen en ook de bloemen hebben een mooi plaatsje op je kaarten gekregen.

Anita van Deur zei

ook deze 2 kaartjes zijn geslaagd Nelleke heel mooi!

Trijntje zei

Wat een prachtige kleuren combi heb je gekozen.Persoonlijk vind ik de kaart met de madelief het mooist. Groeten Trijntje

GerJanne zei

Ik vind ze mooi! Maar dat wist je al. Sterkte morgen!