Mijn lijst met blogs

donderdag 14 september 2023

Hergebruikte kerstboom

Voor degene die mijn vorige blog gelezen hebben: mijn beeld is de 2e van rechts; de dame met het stuk kant over de schouders.
We hadden gistermiddag weer een gezellig creatief cafe. Ondanks dat het een klein groepje was, was er genoeg te kletselen en maakte ik bovenstaand kaartje af.
Met het opruimen van plaatjes van oude kaarten of  andere plaatjes, kwam ik deze kerstboom tegen en legde die apart voor een kaart. Daar is deze kerstkaart van gemaakt. Het design papier is heel oud en is denk ik van boekenvoordeel. Sterretjes en kerstboompjes zaten in de restanten doos. De boom zit verhoogd op het papier.  
Nu ik dit typ zie ik dat ik de tekst vergeten ben, dat doe ik wel een andere keer. Die zal wel onderaan komen.
Vandaag een drukke dag voor de boeg. Vanmiddag ga ik naar koken in de kerk en ben ik 1 van de 3 kooksters. In de kelder van Irene komen we met ruim 20 mensen bij elkaar om samen te eten. De meeste voorbereidingen doen we thuis. Ik zorg voor het nagerecht. Ik maak een clafoutis met kersen. Maandag heb ik het recept uitgeprobeerd. Dat verliep niet helemaal goed. Met dat ik het beslag in de vorm deed dacht ik dat het in een dichte schaal moest....  😶Je kunt het vast wel raden: het meeste beslag liep uit de vorm. De smaak was goed, zal vast wel goed komen, maar ik hoop dat het nu wel goed gaat. 😋Challenges:
Groetjes Nelleke 

13 opmerkingen:

lenywim35 zei

Voor we zo weggaan even een paar reacties. Leuk die kerstboom zo. Je krijgt zo gewoon zin om alles van zolder te haleb, hahaha grts leny

Annemarie en Merit zei

prachtige kerstkaart.
Gezellige dag vandaag , leuk dat je er weer bij net met een wekelijkse kerstkaart.
Lieve groetjes Annemarie en Merit. DT52WTC.

karin zei

Leuke kaart met iets uit 'de oude doos ' 🙂
Veel plezier met het koken, klinkt lekker die clafoutis.
Groetjes,
Karin

Trijntje zei

Leuke kaart. De boom past mooi op dit vrolijke dp. Je heb5 een mooi beeld gemaakt.8’ had het niet geraden. Succes met het koken en het gaat vast lekker smaken. Groeten Trijntje

Anita van Deur zei

Super leuk met het hergebruik van de kerstboom, de beelden vond ik ook er mooi. Veel kook plezier en veel gezelligheid voor straks.

Nynke zei

Een fleurige kerstkaart is het geworden! Ik mis de tekst niet hoor, hij kan ook prima zonder.
Groetnis Nynke

Diny zei

Wat een mooie vrolijke kerstkaart Nelleke!
Ik dacht dat het tweede beeldje van links van jou was....zat er dus naast....maar wat mooi gemaakt allemaal!
Groetjes Diny

bolletjelucky.blogspot.com zei

Heel vrolijk met die leuke achtergrond Nelleke. Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Daphne zei

Wat en mooie opvallende boom is dit.
Leuk dat witte, met de rode slingers.
Het achtergrond dp is ook heel leuk.
Haha, wat een pijnhoop zal dat geweest zijn maandag zeg, haha.
Ben benieuwd hoe de 2de poging smaakt.
En dat beeld, ja hoor, ik zat er dus helemaal naast. 🙈

GerJanne zei

Leuk de dame... mooi beeldje is het!
En je kaart zag ik in het echt. ook een leukerd.
Was het goed gelukt met de clafoutis?

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een leuke kerstkaart met de gerecycled boom, door de vrolijke achtergrond springt de boom eruit. Hopelijk is het toetje gelukt Nelleke, nog nooit van de clafoutis gehoord, maar klinkt goed. Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid.

Jantine zei

Leuke kaart met je hergebruikte boom, Nelleke! Leuk papier gebruikte je. En je kaart kan ook prima zonder tekst vind ik.
Ik hoop dat je clafoutis gelukt is.
Leuk dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Anoniem zei

Deze is ook heel leuk…wie wat bewaart heeft wat haha
Ik heb ook lang een doos kaarten bewaard voor als…je weet het nooit…en er kwam nooit iets van dus doe ik het maar niet meer. Er is genoeg rommel in mn kamer haha
Fijn weekend, groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards