Mijn lijst met blogs

dinsdag 24 september 2024

Beren kaartjes

Vaak kom je als je iets zoekt andere dingen tegen. Zo ook dit plaatje met bijpassend designpapier. Het zat in een oud hobbyblad en ik had dit eruit gehaald om te bewaren. Ik kwam hem wel vaker tegen, maar nu dan uit de map gehaald en er 3 kaartjes van gemaakt. Ja, 3 kaartjes, het was een 3-D plaatje en te leuk om de rest niet te gebruiken. Van beide vellen designpapier, pakte ik een deel en over de naad kwam een reep bruin papier. Het kader is van donkerbruin papier, en daarop kwam het beren plaatje. Nog een klein extra bloemetje, een houten vlinder en wat pareltjes.
Dit kaartje is 10x10 en weer beide soorten designpapier gebruikt. Het kadertje is geel en de achtergrond is bruin. Het beertje heeft het emmertje vast en dat valt over de rand. 2 steentjes en en zwaluw die op weg is naar Afrika.
Ook deze kaart is 10 x 10 . Ik had nog een klein stukje papier over en vond er passend designpapier bij, welke goed bij het andere designpapier paste. Hier is het kader bruin en binnenkant geel. Ook hier komt het armpje over de rand heen. Nu plakte ik er een houten beertje bij. 
De kaartjes hebben geen tekst, dat doe ik als ik weet naar wie de kaartjes gaan. Zo kan ik nog alle kanten op.
Sommigen waren benieuwd welk boek ik las. Het was het boek van Suzanne Vermeer en heet Waterland. Het speelt zich af in 2 periodes 2009 en heden.  Misschien ook wel dat ik teveel in het verhaal zat, dat die vrouw zo ongelofelijk stom was en dingen nooit aan haar man verteld heeft. Het heden wordt in de IK vorm verteld, dus ook goed opletten om te lezen. Misschien lees ik het wel uit, kan ook heel snel lezen en stukken overslaan, wat te uitgebreid verteld wordt.
Groetjes en tot morgen, dan ben ik er weer met een kaart voor het KKT. Alles ligt klaar en ga deze vandaag afmaken.
Groet, Nelleke 



 

12 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

helemaal leuk is deze geworden,
grtjs, martina

Anita van Deur zei

Hoe goed je alles verwerkt hebt op de kaarten, ik vind ze heel leuk.

Daphne zei

Ze zijn leuk.
Ik doe dat ook vaak trouwens, 3D plaatjes gebruiken, maar dan niet als 3D, dan kan je er meerdere kaartjes mee maken.
Het dp past goed bij de plaatjes en slim van de tekst, echt daar maar even mee.

Daphne zei

*WACHT daar maar even mee

Irene zei

Bereleuk en lief!
XxIrene

Ans Gilbert zei

Het zijn superleuke kaarten met de leuke beertjes, leuk om er meteen 3 te maken en de tekst kan er altijd later nog op.
Groetjes,
Ansx

Elle-Jeanne zei

Drie leuke berenkaartjes Nelleke.
Groetjes Elle-Jeanne

casa crea d' emilia zei

Hey Nelleke,
Wat een mooie berenkaartjes maakte je. Echt heel mooi gedaan. Het papier past er precies bij.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

karin zei

Leuke kaartjes en zo zie je hoe vindingrijk een echte freubelaarster is met restjes papier 😊
Groetjes,
Karin

Kaartenkraam zei

En zo heb je toch weer drie hele leuke kaarten gemaakt. Zoals jij dat doet met 3-d vellen, doe ik dat ook vaak.

groetjes van Ank

Wies zei

Het zijn drie mooie kaarten geworden met dit leuke berenplaatje. En handig om er miet sltijd een tekst op te maken. Dan kun je ze nog voor verschillende gelegenheden gebruiken.
Wat leuk dat jij ook op SHL gewerkt hebt, maar dan in Apeldoorn. In de zorg of ook meer activiteiten begeleiding?

Lia zei

Wat een snoezig beertje is dat. Je hebt er zo leuke kaarten mee gemaakt!
Lia xx