Mijn lijst met blogs

dinsdag 10 september 2024

Kerst bij Carlins kaartenparadijs


Dank je wel voor alle lieve reacties op de kaarten van zondag en maandag. Ook de reacties op het gedichtje. Zelf deed mij dat gedichtje denken aan het nummer: The Family Tree van Venice. Dat nummer werd tijdens de uitvaart van mijn schoonmoeder gespeeld, alweer 7 jaar geleden. Een heel mooi nummer.
Vandaag 2 heel andere kaarten. Bij Carlins kaartenparadijs ben ik deze maand gastdesigner. Ik kreeg een sketch gestuurd met het thema Kerst. 
Bij 52 weeks worden gnomes gevraagd, en dat was voor mij de reden om het setje gnomes met designpapier van Polka doodles te pakken. Jaren geleden heb ik dat pakketje gewonnen, en had er al wat kaartjes uit gemaakt. De rest bleef liggen, deels dat ik gnomes toen minder leuk vond, en het papier is wat druk en intens.
Toch ben ik er mee verder gegaan en maakte alles op van dat setje. De eerste kaartjes zie je hier, de rest maakte ik gisteren af. 
Bij deze kaart heb ik de tag van MD gebruikt. Daarop het HOHOHO papier. Daarop kwam gestreept designpapier.   Het plaatje kwam op een zilveren dolly. Rechts een kerstbal. links onder een cadeautje. De tekst gestempeld en geplakt volgends de sletch.
Omdat ik de kaart wat druk vond, maakte ik er nog eentje met meer effen papier. Zelfde sketch, zelfde gestreepte designpapier. Het plaatje kwam op een rode doily. Rechts boven een zilveren ster en links onder een poinsttia. Zelfde tekst op dezelfde manier. 
Hier wordt de kaart wat drukker door het drukke afbeelding.
Challenges:
Iedereen een fijne dag vandaag.
Groetjes, Nelleke 
 

12 opmerkingen:

Elle-Jeanne zei

Prachtige kerstkaart Nelleke.
Fijn dat je gastdesigner mag zijn.
Groetjes Elle-Jeanne

Nancy zei

Hey Nelleke,
Wat een super leuke kaarten zijn het geworden! Toffe felle kleuren ook! En ja, ze kunnen zo mee doen met de uitdaging van 52 weeks to Christmas...
Ik heb vandaag weer een leuk verhaal op mijn blog... Weet dat je die graag leest...
Liefs,
Nancy

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hele leuke frisse kerstkaarten Nelleke. Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

alma.heijenk@gmail.com zei

ze zijn supermooi geworden.
leuk deze GD kaartjes.
groetjes Alma

karin zei

Echt leuke kaartjes heb je gemaakt als gastdesigner voor de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
Schattig met de gnomes erop. Momenteel zijn die echt in.
Nogmaals bedankt dat je gastdesigner wou zijn.
Groetjes,
Karin

Nicolette zei

Mooie kaarten. En altijd leuk om gd te mogen zijn.
Groetjes Nicolette

Angélique zei

Heel leuke labelkaarten allebei. Op de tweede is de sketch het beste te herkennen, maar ze zijn beiden heel vrolijk en leuk.

Anita van Deur zei

Erg leuk de gnome kaartjes, mooi evenwicht in het drukkere dp gebracht.

GerJanne zei

Ze zijn allebei erg leuk. Grappig is dat, dat bewaarde dingen vaak nog zo van pas kunnen komen he?

Martha zei

Prachtige kerstkaartjes, Nelleke
Een poosje terug heb ik de stempeltjes van de gboomes ingekleurd, daarom herkende ik ze meteen
Echt vrolijke kaarten!
Liefs Martha

Jantine zei

Leuke kabouterkaart, Nelleke! En altijd leuk om gastdesigner te zijn.
Fijn dat je meedoet met onze uitdaging!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Deanne Saunders zei

Pretty card!!! Thanks so much for participating in our CHRISTMAS CRAFTS ALL YEAR 'ROUND challenge!!! I appreciate that you play along and I enjoy visiting your blog!! Have a happy crafty day!! Deanne at A Little Bit O’ Paper