Mijn lijst met blogs

donderdag 5 september 2024

Tissue doos bij de Egel

De maandelijkse challenge bij de Egel is voorbij, vanaf vandaag beginnen we weer met de 2 wekelijkse uitdaging. De uitdaging voor de komende weken is: maak een zakdoek of tissue doosje. 
Ik had bedacht om een houten tissuedoosje te pimpen en kocht deze al vroeg bij de Action. Ik wist dat deze voor Thomas zou worden, hij heeft op het aanrecht altijd een tissuedoos staan. Omdat het een zit/slaakkamer is, is het wel leuk om een gepimpte doos er neer te zetten. 
Voor de vakantie had ik hem al gekocht en had de letters al opgezocht voor zijn naam. 
Wim zei, doe nou eens niet altijd PSV, maar iets met katten bijvoorbeeld.
Dit is het dus geworden. De doos ontvet met St Marc en in de zwarte gesso gezet. Daarna met 3 kleuren acrylverf gewerkt: Creme, grijsblauw en warm rood. Dit was wel heel erg druk. Daarna met bruine verf er over gegaan, wat streken gezet en daarna uitgeveegd met een doek, net zo lang tot ik tevreden was. Met een stencil en creme verf verschillende afbeeldingen gemaakt op en rondom de doos. Daarover kwam weer warm rode gilding wax. Tot slot wat poesjes uit gestanst van geschept papier en deze her en her opgeplakt. 
Hier zie je de bovenkant, zijn naam met rode verf en gilding wax. Bovenaan de stencil had ik iets teveel verf gebruikt, en dit enigszins geprobeerd te herstellen. 
Hier zie je bovenkant en zijkant. Ik moet zeggen dat ik hier wel een aardige kluif aan heb gehad, maar er toch ook weer veel van geleerd. Zo weet ik nu dat als je ontvet met St Marc, je naderhand het werk weer nat af moet nemen, zodat de gesso dan beter pakt...
Kijken jullie ook bij de Egel? Altijd weer verrassend en zo verschillend wat we gemaakt hebben.
Tot slot her en der overal hele kleine koperen sterretjes geplakt. Morgen gaan we weer naar hem toe en neem ik het mee. Hij heeft namelijk een vriendenavond en met z'n vijven gaan we spelletjes doen.
Groetjes en tot vanavond want dan plaats ik nog een kerstkaart. Nelleke 

 

7 opmerkingen:

Henriët zei

Wat maakte je een mooie tissuedoos voor Thomas. Die gaat hij vast mooi vinden.
Groetjes van Henriët

Martha zei

Prachtig opgepimpt, Nelleke
Zal je zoon blij mee zijn!
Liefs Martha

Anita van Deur zei

Super mooi gepimt, daar zal Thomas blij mee zijn.

!neke zei

Helemaal leuk !!!!
groeten Ineke

Trijntje zei

Je hebt er een mooie tissue doos van gemaakt voor Thomas. Groeten Trijntje

alma.heijenk@gmail.com zei

goed gelukt deze op gepimpte tissue doos
groetjes Alma

Daphne zei

Haha, je man heeft gelijk, hij heeft natuurlijk met liefdes dan alleen PSV.
Leuk hoor, dit zal heel mooi staan op zijn kamer.
Was hij er blij mee?