Mijn lijst met blogs

woensdag 25 augustus 2021

Kleurenkaartteam turquoise en zomergeel

De laatste woensdag van de maand alweer en hier is mijn kaart voor voor het kleurenkaartteam welke Martina al jaren organiseert. Deze maand worden de kleuren turquoise en zomergeel gevraagd. Misschien is mijn turquoise iets te donker, maar het zij zo. Ik vond deze achtergrond en ik had gelijk iets dat die het moest worden. De achtergrond is met een gelliplate gemaakt lang geleden. Daarop heb ik subtiel wat kleine achtergrond stempels gebruikt. De bloemen zijn van Eline die heb ik op de kaart gestempeld met wat blaadjes. Daarna dezelfde stempels gebruikt om op geel papier te stempelen. Het duurde even eer ik het juiste geel gevonden had waar ik tevreden mee was. Dat werd dus geel met witte stippen design papier. Met een gel pen wat witte accenten en sequens.
De tekst heb ik sinds zaterdag. Daar zit een leuk verhaal aan. Ik kocht deze via marktplaats voor een leuk prijsje. De verzendkosten maken het vaak toch weer een stuk duurder. Toen ik zag dat de verkoper in Heerde woonde dacht ik, ik ga de stempels met de fiets ophalen. Voor ons is dat 25 km. Dan maak ik er een mooi fietstochtje van. Zo gezegd zo gedaan. Zaterdag was het mooi weer en ben ik tegen 12.00u alleen op de fiets gestapt. Ik heb nog wel even gedacht hoor zo van: die is gek om dat te doen. Een mooie route gefietst, deels heel bekend, nieuwe weggetjes gehad. Mijn lunch op een bankje gegeten en via een grote kledingwinkel in Oene weer naar huis gefietst. Uiteindelijk 54 km in de benen en een positieve ervaring rijker. Dat geeft energie. Gewoon doen. 
Vanmiddag gaan we naar Thomas en gaan we met hem naar zijn zus fietsen. Zondag was het weer niet zo goed dus doen we dat vanmiddag. Daar geniet hij zo van! Hij zit dan te stralen op de fiets. Hij leert nu om 2 dagen per week zelf naar zijn werk te fietsen, 500m verderop. Zo af en toe geeft hij daar zijn eigen draai aan door extra rondjes op de Brink te fietsen of een heel andere route te fietsen naar huis. 😂 
Ik kan er niets aan doen hoor maar moet er altijd inwendig heel hard om 😊 
Eigenheid mag toch? 
Tot morgen dan ben ik er weer met een kerstkaart, de laatste zomerlift.
Groet. Nelleke 


 

18 opmerkingen:

Marfien zei

Fris en vrolijk kaartje in de gevraagde kleuren, Je hebt helemaal gelijk, een eindje fietsen voor een stempel, dan heb je een DOEL! tot morgen voor je laatste lift :-)

marijke zei

Een mooi kaartje en leuke gele bloemen! Je tekst stempel is ook een mooie, maar ik zie me nog niet zoveel km fietsen hoor! Nou heb ik geen el. Fiets dat scheelt misschien. Wel knap dat je het gedaan hebt! Groetjes Marijke

Anita van Deur zei

Prachtige kaart, mooi met de achtergrond en de bloemen. Zoveel km red ik echt niet, ik herken het die eigenheid heerlijk, wij lachen innerlijke ook als onze zoon dit doet.
Veel gezelligheid vandaag.

Nancy zei

Hey Nelleke,

Leuke bloemen, mooie tekst, kunstige achtergrond...
Dus een hele mooie kaart werd het!

Liefs,
Nancy

Petra-loves-paper zei

Mooie kaart Nelleke, fijne fietstocht, geen verzendkosten = dubbel genieten 😃

GerJanne zei

Hahaha, dat is inderdaad leuk. En je had een mooi doel voor je fietstocht.
Moet wel lachen om Thomas hoor. Lekker eigenwijs. Heel goed!
Je kaart vind ik heel leuk! Prachtig die achtergrond.

Margreet zei

Mooi kaartje en een leuk verhaal.
xxx Margreet

Creatiels zei

Een leuke zomerse kaart is het geworden. En in turquoise zijn er lichte en wat donkerdere tinten. En wat een grappig verhaal.
Groetjes en nog een fijne dag
Els

Jantine zei

Wat een heerlijk zomers kaartje, Nelleke, met die mooie gele bloemen en die leuke turquoise achtergrond. De tekststempel is erg leuk en het verhaal van je fietstocht eigenlijk nog veel leuker! Sportieve uitdaging voor je hobby!
Leuk dat Thomas ook zo van fietsen geniet.
Groetjes
Jantine

Femminde zei

Wat een leuke kaart met toffe stempel erop. Super om zo lokaal te kopen en op de fiets op te halen.
Fijn dat Thomas steeds meer dingen leert om zelf (op zijn eigen manier) te doen.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Elle-Jeanne zei

Super leuke kaart.
Mooie tekst stempel, en een mooie herinnering aan over gehouden.
Groetjes Elle-jeanne

martina's kaartjes zei

wow, meer dan 50 km in de benen voor een stempel ? Dat moet dan echt wel de moeite zijn ! top hoor, dat je dat doet,
je kaartje is in ieder geval helemaal leuk geworden zo, met een gepaste tekst.
blij met je deelname deze maand alweer,
grtjs,martina

VoormeKaartje zei

Wat een mooi kaartje en die tekst is zo leuk. Wat heb je een lekker fietstochtje gemaakt. Liefs, Christa

Rosina zei

Heel mooi dit kaartje in deze KKT kleurtjes Nelleke...een prachtig geheel met die mooie achtergrond en zonnige bloemen erop...
Fijn dat je genoten heb van die fietstocht
en zeker dat jullie samen met Thomas ook zo een fietsritje ondernemen en je dan merkt dat hij daar zo van geniet, dat doet je moederhart weer goed...
groetjes Rosina

Epie zei

Gaaf zomerkaartje Nel , gezellig samen fietstochten maken
Gezellige donderdag Epie

Diny zei

Prachtig kaartje in deze mooie KKT kleuren Nelleke....zo mooi gedaan.
Wat jij doet op de fiets om een stempel zou ik ook zo doen....heerlijke fietstocht....je moet die stempel eerst ''verdienen he''
Groetjes Diny

Antjes kaartcreaties zei

Een mooi kaartje in prachtige kleuren Nelleke.
De tekststempel is zo leuk... Groot gelijk dat je eerst alleen en daarna met je zoon bent gaan fietsen. Heerlijk nu het nog kan.
Groetjes Antje

Sarah zei

Inderdaad als je op deze manier een leuk avontuur en herinnering er bij hebt is dat extra tof en dat maakt deze kaart bijzonder. Heel leuk dus! X