Mijn lijst met blogs

woensdag 27 april 2022

Reepjes, embossing, KKT en liften

Vandaag is het Kleurenkaartteamdag bij Martine. De kleuren voor vandaag zijn roomwit en kraft.  Hier maakte ik wat kaartjes voor. De bedoeling was om er 1 te maken. Ik had nog wat scaplings liggen, en ging aan de slag. Heerlijk met reepjes werken, is zo leuk om te doen. De reepjes kwamen op een oplegvel. Ach ik kan wel een 2e maken en aldus geschiede. Evenals met veel andere kleuren, is kraft er ook in verschillende tinten. Dat heb ik dan ook gebruikt.
Toen kwam het moeilijkste : het embossen. Nou de eerste 2 mislukten helemaal, het embossingpoeder bleef zelfs niet zitten op een reep lichter kraft. Maar de stempels deden het met versamarkt ook niet goed, dat zag ik op het kraft. Een geprutst dus. De 2e bewoog. Zie hieronder.
Weer opnieuw beginnen, en eer ik ging stemepelen op de reepjes van alles uitgeprobeerd. Dat zie je nog iets meer hieronder. Ook met gekleurde versamark geprobeerd, maar dat was ook niet naar mijn zin.  Daarna heb ik wat kaartjes gemaakt die voor mij door de beugel konden, de rest verdween in de prullenbak. 
De eerste op de scrapling geplakt daarop nog wat steentjes, tekst met embossing en een natuurlijk touwtje.
Challenge:
Liftchallenge: reepjes en embossing.
                              
                                                     
Voor deze heb ik een andere stempel gebruikt , lijkt  hetzelfde maar toch anders afgewerkt.
Dit probeersel verdiende zeker een kaart, dit verhoogd op een roomwitte basiskaart geplakt en een tekst die heel iets donkerder is.
De kippen lukten verrassend goed. Of dit ook aan het papier of embossingpoeder ligt? Die verdiende zeker een plekje op een kaart. Weer een oplegvel beplakt met reepjes. Een vierkantje eruit gestanst. 
( helaas net niet recht 😌 ) De kippen er verhoogd opgepakt.
Links een verticale tekst en recht een stoere strik. Die gaat naar een kippenliefhebber.
                                                 
Het uit gestanste stuk ook gebruikt. In embossen had ik geen zin meer in, dus een zwarte bloem gestanst met tekst en steentjes. Deze is voor aan een bos bloemen.
En zo was het weer veel meer dan de bedoeling was wat ik gemaakt heb.
Een fijne Koningsdag gewenst. 
Groetjes,
Nelleke 


 

22 opmerkingen:

Irene zei

De aanhouder zal winnen Nelleke en uiteindelijk heb je mooie resultaten gekregen! Embossingpoeder en Irene is géén match made in haven, altijd onduidelijk of "zooi" vraag maar aan GerJanne 🥴🙄🤣.

Claudia's kaartjes zei

Wat heb jij een mooie kaart gemaakt, zeg. Echt tof!!!
Awesome card
Ik ben nu te vinden onder mijn nieuwe blognaam Claudia's kaartjes met een nieuw URL: https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
grtjs Claudia

https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
http://creativesketchygirls.blogspot.be
http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
https://girlzcreativecrafts.blogspot.com

Marfien zei

Toch zijn het leuke kaartjes geworden, ik word alleen een beetje duizelig van het klokje :-)
Ik heb witte inkt gebruikt om te embossen en dat was een goede ondergrond voor mijn seafoam embossingpoeder. Heb wel gemerkt dat de reepjes dezelfde dikte moeten zijn

Anita van Deur zei

Super leuke kaartjes stuk voor stuk. Je hebt je niet laten weerhouden om door te gaan.

Jantine zei

Wat leuk, die reepjes op je kaarten en de mooie embossing, maar wat een getob zeg. Bij mij lukte het ook niet helemaal naar mijn zin, maar jij hebt uiteindelijk een prachtige reeks kaarten gemaakt!
Groetjes
Jantine

marja kenter zei

De volhouder zal overwinnen!! Geweldig hoe leuk de "goede" zijn geworden. Complimenten voor je doorzettingsvermogen.
Liefs en groetjes en een fijne dag nog.

VoormeKaartje zei

Wat een super mooie kaartjes. Vind het zo’n mooie combinatie, zo stijlvol.

Henriët zei

Wat een super mooie serie. Vooral die met de kippen vind ik gaaf!
Jammer van de mislukte kaartjes maar wat wel gelukt is kun je met trots laten zien.
Groetjes van Henriët

Monique zei

Wat een mooie en minder mooie kaarten Nelleke. Maar ja, als je niet probeert, dan weet je het ook niet. De kaarten die gelukt zijn prachtig!!!
Lieve groetjes, Monique

Angelique zei

Wat knap dat je ondanks de mislukte kaartje toch doorging en zo nog een aantal mooie kaartjes wist te maken. Leuk zijn de kippen.
lieve groetjes Angelique

Angélique zei

Je hebt uiteindelijk toch heel wat mooie kaarten gemaakt. Die met de kippen is mijn favoriet, maar al die takjes en bloemen zijn ook mooi.

Aartje zei

Wat een mooie serie heb je gemaakt. Mooi dt je voor embossen op het kraft en wit hebt gekozen.
Groetjes Aartje

Nancy Soetaert zei

KKT-kaarten met vallen en opstaan zo te lezen, maar er zitten prachtige kaartjes tussen!
groetjes
Nancy

Nancy zei

Hey Nelleke,
Wat een leuke serie maakte je zeg... Ik wil ook met pensioen! Dan heb je blijkbaar toch wel meer tijd om leuke dingen te doen! Maar ik moet nog 10 jaar wachten... geduld dus...

Ah ja, met de link die je stuurde, geraken we niet op jouw blog. Hopelijk kan iedereen je vinden om te reageren...
Liefs,
Nancy

Daphne zei

Haha, ik zie het voor me...... je was niet meer te stoppen.
Wat goed dat je door gezet hebt na 2 (of meer) "mislukkingen". Ik ben dan meestal zo boos dat ik er niks meer mee te maken en hebben, haha.
Wat een leuk idee, die streepjes op de achtergrond, een idee om zeker te onthouden.
Het geeft zo'n leuk effect.
Bloemen zijn altijd altijd goed voor op een kaart, maar ik vind de kippen ook wel héél erg leuk hoor.

Marijke zei

Wat een mooie serie! Je bent goed bezig geweest. Ik vond het een moeilijke combinatie en vind dit soort kaartjes ook moeilijk om te maken! Ik vind het knap gedaan hoor en die kippen vind het leukst! Groetjes Marijke.

Hobby Hoogland zei

Toch nog een paar kaarten gelukt , embossing poeder gebruiken is ook niet mijn ding overal poeder wordt altijd een zootje.
De kaarten die je hebt gemaakt zijn leuk geworden.
groetjes Marjan.

Sarah zei

De link bij Martina werkte niet, maar gelukkig weet ik jou altijd te vinden!
Wat een leuke reeks kaarten, heel geslaagd!
Dat was een tof knutselmoment. Leve je pensioen!

Margreet zei

Wat een gave kaartjes, Nelleke. Het embossen heeft nogal wat moeite gekost, maar de uiteindelijke resultaten zijn prachtig. Leuk idee om met reepjes te werken. Die kippen zijn echt grappig!
xxx Margreet

Nicole Parmentier zei

Zo te lezen was het een heel experiment! Maar je hebt doorgezet en de resultaten zijn prachtig geworden. Heel leuk om te zien allemaal. Dank je wel voor het meedoen met de liftchallenge!

Marjan zei

Nou, een echte doorzetter ben je echt wel! En waarschijnlijk ook wel weer iets geleerd! Mooie serie vind ik het en superleuk dat je meedoet met de Liftchallenge!

Cornelie zei

Zo jij bent er lekker mee bezig geweest en geeft ook niet zomaar op! Met als resultaat leuke kaartjes. Bedankt Nelleke dat je zoveel moeite hebt gedaan! Bedankt voor het meedoen met de Liftchallenge!