Mijn lijst met blogs

dinsdag 5 april 2022

Telaat



De weken vliegen voorbij, 5 april is het alweer vandaag en bij de Egel begint weer een nieuwe uitdaging. De uitdaging is: maak een te laat kaartje met meer dan 1 vouw. Ik wilde een iets andere  easelkaart maken maar het liep iets anders. Op Pinterest had ik een idee gezien.
Ik sneed een stuk van 14 x 21 en rilde dat op 7 cm. Op de ene helft tekende ik af op 7 en 14 cm.
Die lijnen knipte ik in tot de vouw. De hebt dat 3 stukken van 7x 7 cm. die aan de andere helft zitten.
Toen maakte ik een vouw diagonaal in alle 3 de stukken. Het rechterstuk beklede ik met oranje bolletjes papier. Daarna plakte ik de 3 halve stukken  vast op dat oranje gedeelte. Dit omdat het papier wat stug was en het niet bleef staan. Ik sneed 3 stukken van 7x7 designpapier met kleine oranje bloementjes, en sneed deze diagonaal door. De ene kant kwam op het staande stuk, de andere helft erachter , dat kun je op de eerste foto zien.
Van papier sneed ik weer 3 stukken: 2x 7x7 en 1x 7x10.
Dat beplakte ik met groen stippeltjespapier. Dat papier komt uit een blok van de Aldi, daarin zitten heel wat mooie papiertjes en gebruik ik graag.
Dan heb je de basis klaar en kan het versieren beginnen.
Ik koos voor een  voorjaarsthema. Het kleine lieve lammetje mocht niet ontbreken en dartelt al in de wei met tulpen en een vlindertje vliegt boven zijn hoofd. 
Rechts staat een mand vol tulpen in het gras, nu volop te koop. De hengels heb ik er vanaf geknipt. 
Ook bij mij staat al ene week een bos tulpen die ik vorige week bij de Jumbo kreeg omdat de verkoopdatum verstreken was.
Ook een vlindertje heeft het naar zijn zin.
                                                     
Het middelste plaatje heb ik iets langer gemaakt zodat ik er makkelijker een tekst op kan verwerken. De kruiwagen staat in een veld met bloemen en in het stro zie je kleine eendjes . Ook hier weer een heel klein vlindertje. Daarboven de tekst.
Het was veel werk om alles uit te stansen en te plakken, maar ook zo leuk om te doen. 
Hier zondagmiddag op een heerlijke relaxte manier mee bezig geweest zo aan de keukentafel. 
Wij zijn natuurlijk weer heel benieuwd wie er allemaal mee gaan doen.
Mochten jullie vragen hebben over deze kaart dan hoor ik ze graag!
Challenges:
KIC: vlinders
Girlzrebelschallenge: Kleuren challenge en optie bloemen
Groetjes en tot een volgende kaart.
Nelleke 

15 opmerkingen:

Scraptastisch zei

Ik denk dat je een maandje op achter ligt Nelleke het is al april 😂 Ik moest even goed kijken hoe jouw vouwkaart in elkaar zat maar het kwartje is gevallen...heel kunstig!!!
Heerlijk voorjaarsthema heb je gebruikt, lammetjes, tulpen etc. zien we al buiten!
xx Gerie

Irene zei

Een en al vrolijkheid en 100% lente op deze héél aparte triple-easelkaart!
XxIrene

Ellen zei

Heel erg leuk Nelleke…en superleuke items en papier! Een hele klus naar dan heb je ook wat!
Fijne dag, groetjes Ellen

Henriët zei

Wat een prachtig geheel is dit geworden. Zo leuk met die frisse kleurtjes. Echt voorjaar.
Groetjes van Henriët

marja kenter zei

Wat een prachtig, fris voorjaarskaartje is dit. Zo gezellig die heldere kleurtjes.
Daar wordt ik helemaal vrolijk van.
Fijne dag en liefs

Trijntje zei

OOH wat een leuke vrolijke creatie. 3 hele mooie tafereeltjes op de kaart. Erg mooi gemaakt. Leuk met de groene achtergrond. Ik hou wel van dit soort fleurige creaties.. Groeten Trijntje

bolletjelucky.blogspot.com zei

Nu zie ik hem nog beter en ik vind hem superleuk Nelleke. Zo leuk zoals je de diverse paneeltjes aan hebt gekleed met fleurige details.
Lieve groetjes Miranda

VoormeKaartje zei

Wat een mooie en vrolijke kaart.
Ook een erg leuk model.

Angélique zei

O ja, echt voorjaar! Heerlijk fris en vrolijk. Leuk met de opstaande paneeltjes.

Marfien zei

Vrolijk lentekaartje, lijkt me wel een leuk model om eens uit te proberen . . .

Josje zei

leuke vrolijke kaart

Marja zei

Prachtige kaart Nelleke!
Leuk model heb je gemaakt.
Groetjes Marja.

Hobby Hoogland zei

Wat een leuk model van deze kaart.
Mooi gemaakt met al die lkeuren.
groetjes Marjan.

Daphne zei

Wat is dit nou toch weer een leuk model.
En je aankleding, zo leuk, op en top voorjaar.
Bedankt voor je duidelijke uitleg ik denk dat ik snap hoe ik deze kaart kan maken.

Daphne zei

Oh, en, Nelleke...... ik wil je niet aan het schrikken maken, maar het is al 5 APRIL (geen Maart, zie begin van je bericht)🤣