Mijn lijst met blogs

zaterdag 11 maart 2023

Prikwerk

Vandaag wat kaartjes en een doosje welke Thomas en ik samen gemaakt hebben. 
Eigenlijk vind ik het lastig om van de prikkaarten leuke kaarten te maken. Sierprikken is enigszins wat oudbollig, en vaak hetzelfde idee, terwijl ik van variëren hou. Thomas vindt het heerlijk om te prikken, zijn prikmat is al ongeveer versleten, maar de stapel groeit en groeit maar.
Steeds bied ik dit soort kaarten aan of kopieer patronen op mooi papier om te gebruiken. 
Soms denk ik om maar goedkoop papier te gebruiken, want als ik nieuwe breng dan mag het oude weg en moet ik het misschien meer zien als een tekening die je na verloop van tijd ook weg doet.
Lastig soms, hoe ga ik er mee om? Maak ik hier kaartjes van en gaan mensen dit wel kopen?  
Ook als het  voor een goed doel is? Als jullie nog ideeën hebben hierover? 
Wat een overpeinzingen op deze stralende zaterdagmorgen. Heerlijk weer die zon na al die regen en sneeuw van de laatste dagen. Wat heb ik de zon gemist.
Nu dan de kaarten. Op de foto hieronder zie je de originele kaart voor het prikken. Ik heb de afbeeldingen gekleurd, want dat vond ik mooier. Het was fijn papier om op te kleuren. Thomas heeft deze geprikt en ik heb er een kaart voor zijn jarige zus van gemaakt. De bloemen verhoogd opgeplakt, de kaart langs de randen weggesneden en gemat op rood en groen designpapier van MD. Dit alles kwam op een witte basiskaart.
Challenge:
Hier hoe het origineel er uit ziet.
Van oorsprong was dit een kaart voor een pasgeboren baby. Dat vond ik eigenlijk niet zo leuk. Met een stans het middendeel gestanst en die opgevuld met groen designpapier. Dit alles gemat op bruin kraft. 
Het plaatje is wat iel, dit in een geel kadertje gezet. Daarnaast een grote rietpluim. Er een algemene tekst opgedaan, dat stuurt wat makkelijker. 
Challenges:
2 Sisters on the blog: pasen of voorjaar
We hebben veel verjaardagen deze maand, oa een kleinzoon. Hij komt op een leeftijd dat hij geld leuk vindt om te krijgen. Dit is een kant en klaar doosje van de Action. Daarop heb ik een prikkaart van Thomas verwerkt. een labeltje met tekst en klaar.
Heeft Thomas iets wat hij aan zijn neefje kan geven.
Zo dat was een hele post. Vanmiddag ga ik in ons dorp pannenkoeken bakken bij demente ouderen. 
Dit in het kader van NL doet. Via het oranjefonds zag ik deze oproep voorbij komen, en ik heb mij gelijk opgegeven.
Lijkt me heel leuk om te doen.
Groet, Nelleke 

13 opmerkingen:

Diny zei

Wat mooi allemaal Nelleke....en zo leuk om dit samen met Thomas te doen!
Groetjes Diny

Anoniem zei

Topkaartjes Nelleke…leuk gedaan met het prikwerkje van Thomas! Volgens mij is hij super trots hoe jij zijn werkjes gebruikt!
Ik kan weer nergens reageren en ook anoniem niet…hoop dat het nu gaat lukken.
Plezier met het bakken van de pannenkoeken.
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Anoniem zei

Yesssss…eindelijk gelukt!
Je vorige kaartjes zijn super!
Groetjes Ellen

Angélique zei

Ik vind je kaarten en het doosje heel geslaagd.
Ik snap dat het voor jou best een uitdaging is om er wat moois van te maken, maar Thomas zal denk ik heel trots zijn, het is een prachtige samenwerking tussen jullie. Ik denk dat zeker familieleden en waarschijnlijk ook wel medebewoners en begeleiders de gecombineerde creaties heel erg waarderen. Ik denk dat je niet al het prikwerk hoeft te verwerken, als ik het zo lees zou je daar een dagtaak aan hebben.

Kaartenkraam zei

Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van Angélique. Je hoeft toch niet al het prikwerk te gebruiken, ik zou het best bruikbare er uit halen en de rest na verloop van tijd wegdoen, zeker als je telkens nieuw krijgt aangeboden.
De kaarten die je hier laat zien zijn mooi en er zullen zeker mensen zijn die dit waarderen.

groetjes van Ank

GerJanne zei

Het zijn weer leuk kaarten! Erg leuk dat Thomas zo'n tijdverdrijf heeft. En ik heb de stapel gezien die hij geprikt heeft. Je moet je niet schuldig voelen als je die niet allemaal gebruikt, hoor. Anders kom je niet eens toe aan alles wat je zelf (op de beurs) hebt gekocht.
Was het leuk, het pannenkoeken bakken?

Nicolette zei

Heel erg mooi gemaakt allemaal.
Leuk dat je meedoet bij 2Sistersontheblog.
Groetjes Nicolette DT

Angela zei

Kun je van een aantal prikkaarten geen achtergrond voor een collage maken? Op deze manier verwerk je best veel prikkaarten. Op deze prikkaarten kun je van alles plakken.... een moodboard misschien?
Eigenlijk is het samen prikken én dat Thomas het met zoveel plezier doet al belangrijk genoeg.
Deze kaarten zijn in ieder geval al zeer geslaagd.
De pannenkoeken zullen zeker gesmaakt hebben... leuk dat je geholpen hebt met bakken!

Hermien zei

Fijn dat Thomas zo gedreven is in het prikken. Je verwerkt ze toch mooi zo op de kaarten en het cadeau doosje.

Groetjes Hermien

Daphne zei

Hoi Nelleke.
Wat ontzettend leuk weer, deze prik kaarten!!
Zelfs een doosje ermee op gepimpt, hoe leuk.
Mooie samen werking tussen Thomas en jou, genieten is dat toch.
Ik app je morgen even..... ik denk nl dat ik een verjaardag kaart van jou heb gekregen maar er staat helemaal niks op geschreven, geen afzender, geen persoonlijk woord, niks.
Whahaaaaa, zelf gemaakt en daarna zo in de envelop gestopt om op tijd te zijn voor verzending.🤣

Caroline zei

Leuke kaarten allemaal. Gezellig om zo met Thomas samen bezig te zijn.
Dank je wel voor het meedoen bij 2Sistersontheblog.
Groetjes Caroline

Conley Tiffany zei

Ik zag opmerkingen van mensen die hun lening al van meneer Pedro hadden gekregen en ik besloot om onder hun aanbevelingen een aanvraag in te dienen. Slechts 5 dagen later bevestigde ik mijn lening op mijn bankrekening, een totaalbedrag van $ 850.000,00 waar ik om vroeg. Dit is echt geweldig nieuws en ik adviseer iedereen die een echte leningverstrekker nodig heeft om via hun e-mail een aanvraag in te dienen: pedroloanss@gmail.com. Ik ben nu blij dat ik de lening heb gekregen waar ik om vroeg.

Josje zei

Leuke kaarten zijn het geworden leuk dat je weer mee doet bij kleuren met potloden
Groetjes Josje DT