Mijn lijst met blogs

donderdag 2 maart 2023

Schudkaartjes in de lift

Schudkaartjes, ik maak ze niet vaak, dus echt tijd om dit wel te doen. Je moet jezelf tenslotte ook uitdagen.
Bij de liftchallenge vragen ze schudkaartjes in een andere vorm, en bij 52 weeks of Christmas een kaart met stroken. Dat was goed te combineren. Nu heb ik een photo sleeve fuse tool waar ik ook schudkaartjes mee kan maken.   Appeltje -eitje zou je zo denken. Wat ik niet goed deed weet ik niet, ik kon er niet mee overweg. Misschien toch maar eerst weer wat meer filmpjes kijken.  
Maar uiteindelijk kwamen er 2 kaartjes van mijn hand.
Op een oplegvel plakte ik stroken designpapier. Met de stans van MD stanste ik een ster uit. 
En dan heb je materiaal voor 2 kaartjes. 
Ik had bedacht om de ster met glitters te sealen en dan achter het gat te plakken, toen dat niet lukte heb ik dik tape gebruikt. Nog een ophanghaakje met strik en tekst was de kaart toen wel snel klaar. ( Na al dat geprutst) 
Challenge:
Lift Challenge...shakerkaart in aparte vorm
52 weeks to Christmas.......Kaart met strookjes of tapejes
Christmas With The Cuties: with a sentiment

De fuse tool, als iemand tips heeft over het gebruik daarvan of welk plastic ik moet gebruiken hoor ik het graag.  Vrijdag gaan we naar de beurs in Den Bosch, misschien kan ik daar ook eens kijken. Wie gaat er nog meer naar toe? Ik ben benieuwd.
Uit groen stanste ik ook een ster en daar maakte ik ook een schudkaartje van. Omdat het een aparte vorm was had ik wat anders bedacht. Ik knipte de tape doormidden en haalde de 2e beschermfolie er ook al af. Zo kon ik veel makkelijker de tape rondom de ster krijgen. Daarna heel voorzichtig de glitters er in en het plastic er over heen. Ook hier alleen nog tekst en ophangsysteem.
Achteraf had ik wel meer schudmateriaal kunnen gebruiken voor het eerste kaartje, of een groen motiefje erbij, maar zo vind ik het ook wel ok.
Weer een ervaring rijker.
Groet, Nelleke 
 

19 opmerkingen:

Marja Sch zei

Wat een ontzettend leuke kaarten heb je gemaakt. Groetjes Marja

bolletjelucky.blogspot.com zei

Het zijn hele mooie kerstkaarten geworden Nelleke en wij hadden een beetje hetzelfde idee hihi. Handig hé meteen twee kerstkaarten erbij. Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC en heel veel plezier morgen in Den Bosch. Ik sla een jaartje over, stansjes die ik vorig jaar kocht zitten nog in de verpakking *bloos*. Geniet ervan.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Trijntje zei

Wa heb je leuke schudkaarten gemaakt. Het is altijd een beetje lastig met de hoeveelheid schudmateriaal. Niet te veel en niet te weinig…. Het ziet erg op de foto goed uit. Met de kleurverdeling zie je vaak als het klaar is… maar de reepjes zien er mooi uit met dit mooie papier. Van dat apparaat heb ik nog nooit gehoord…. Veel plezier in Den Bosch… het is mij te ver weg…. Groeten Trijntje

Jantine zei

Wat een mooie schudkaarten maakte je Nelleke. Ik doe dat ook veel te weinig. En ik heb ook zo'n mooie fusetool, die ik dus ook veeeeeel te weinig gebruik. Zo vaak over getwijfeld op beurzen, toen voor mijn verjaardag gevraagd en gekregen en vervolgens ligt ie dus te vaak op de plank :-( geen tips van mij dus.
Heel veel plezier in Den Bosch, ik ga helaas dit keer niet.
Fijn dat je meedoet aan onze uitdaging!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Anita van Deur zei

Prachtige schud kerstkaarten, leuk idee Nelleke om een ster te gebruiken, veel plezier op de beurs.

Diny zei

Wat heb je mooie schudkaartjes gemaakt Nelleke!
Inderdaad heel leuk gedaan met de ster!
Groetjes en veel plezier op de beurs,
Diny

Marijke zei

Dat zijn allemaal mooie kaartje met schudgedeeltes! Ik maak ze ook niet veel maar ik heb dan ook niet zo'n handig apparaat! (haha!, sorry, grapje) Ik vind je kaartjes mooi gedaan en de kaartjes leuk opgelost met de ster nog een keer te gebruiken bij een tweede kerstkaartje! Veel succes in Den Bosch! Gezellig dat je weer meedoet met de uitdaging 52WTC. Groetjes Marijke

Marjan zei

Wat leuk dat je er zo enthousiast mee aan de slag ging, je kaartjes zijn top! Leuk die strookjes, ik vind die laatste waar alle aandacht gaat naar de ster met strookjes en het schudmateriaal het mooist. Superleuk dat je meedoet met de Liftchallenge!
De fusetool...ik heb hem ook. Ik zag dat het beter schijnt te werken als je je metalen liniaal die erbij zit omdraait om meer druk te kunnen uitoefenen op het plastic en als je de voor- en achterzijde doet met de tool. Maar dat heb ik nog niet geprobeerd, want ik gebruik het ding zelden.

Nancy zei

Hey Nelleke,
Wat een mooie serie kaartjes laat je zien!
En ja, als je ergens iets uit stanst, kan je meteen 2 kaarten maken, da's meteen de voorraad dubbel aangevuld. Jouw schudkaartjes zijn toch goed geslaagd hoor! Ik heb er ook nog gemaakt, die volgen de volgende donderdagen... Ik ben helemaal fan van schudkaarten-maken, dus je gaat er nog wel meer zien...
En oh, jammer... Wij gaan zaterdag naar Den Bosch. Ik wou liever vrijdag maar de vriendinnen kunnen dan niet...
We zien elkaar dan wel weer een andere keer...
Liefs,
Nancy

Elle-Jeanne zei

Prachtige serie kerstkaarten Nelleke.
Leuk met dat schut gedeelte.
Groetjes Elle-Jeanne

Henriët zei

Mooie schudkaarten met hele vrolijke papiertjes.
Geen idee hoe zo'n tool werkt. Je ziet tegenwoordig veel van die blisters om schudkaarten te maken.
Groetjes van Henriët

Anoniem zei

Prachtige kaartjes maakte je…warme kerstkleuren ook.
Ik kan je niet helpen met de Tool…ooit wilde ik hem kopen maar niet gedaan en mis hem ook niet 🤷‍♀️
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

joke zei

Twee heel mooie schudkaartjes, kan je ook niet helpen met de fuse.
Groetjes Joke en veel plezier in Den Bosch.

Angélique zei

Heel gave kaarten Nelleke, zo leuk met die mooie ster als schudgedeelte.
Ik ga morgen ook naar De Bosch, ik hoop jullie daar tegen te komen, dat lijkt mij ontzettend gezellig.

Daphne zei

Schudkaartjes, ik vind ze zo leuk.
Helaas heb ik geen Fuse en kan je dus geen tips geven, maar ik vind ze erg leuk en goed geslaagd hoor.
Veel plezier op de beurs.

Cornelie zei

Lekker geprutst met als resultaat een tof kerstkaartje. Leuk dat je de uitdaging bent aangegaan!
De fuse heb ik ook e gebruik pockets van WRMK. Gebruik het ook niet veel. Op een andere manier shakerkaartjes maken vind ik makelijker ;-)
Fijn dat je weer meedoet met de Liftchallenge!

Ela zei

Ja, je moet jezelf af en toe uitdagen, dat heb je wel gedaan! Het is toch altijd een beetje prutsen zo'n schudkaart maar het is het gelukt, twee stuks zelfs! Mooi geworden. Morgen ga ik naar de beurs, was het leuk? Groetjes Ela

Nicole Parmentier zei

Twee gave kaartjes! Ze zijn het gepruts dubbel en dwars waard Nelleke. Dankjewel voor het meedoen met de lift!

Pat zei

Lovely card, great colours, thanks for sharing at Christmas with the Cuties.

Pat xx