Mijn lijst met blogs

vrijdag 31 maart 2023

Embossing

Gistermiddag was het tijd om bezig te zijn in mijn hobbykamer. Mijn zus appte dat haar zoon is samen gaan wonen en daar moest natuurlijk een kaartje naar toe. Bij de Action liggen doosjes met gekleurde basiskaarten en bijpassende enveloppes. ( Dank voor de tip Saskia) Dat wilde ik wel eens uitproberen. Ik besloot de sleutel embossing mal van Coosa uit te proberen en draaide de helft van de basiskaart in deze mal. 
Toen ik alles los haalde wist ik het eigenlijk al: het papier is niet geschikt om te embossen, want als je het scheurt is de binnenkant wit. Wat nu? Dan werk ik de scheurtjes weg met dezelfde inkt die ik heb. 
Al doende dacht ik: ik kan ook wax op de embossing doen en pakte 3 kleuren wax. Nou is het gebruik van wax niet mijn sterkste kant, maar na heel veel wrijven en poetsen was ik redelijk tevreden.
Eigenlijk vond ik de kaart heel enkel: het geemboste zit op de basiskaart. Nou dan snij ik hem doormidden en mat ik het geemboste op de andere helft en plak dit op een basiskaart dacht. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb.
Daarop kwam een sleutelbos van MD. De sleutel is van dat holografisch papier. Dat gebruik ik weinig, is niet mijn ding,  maar hier staat het er wel bij. Alles aan een ring gemaakt en vastgeplakt met een stoer touwtje. Tekst is van Pronty.
Op de foto ligt de kaart op de envelop. Ik ben wel tevreden met het resultaat na alle hindernissen.
Als ik eerlijk moet zijn vind ik de envelop mooier dan de basiskaarten.
Maar de kaarten gaan zeker wel gebruikt worden, daar vind ik wel een weg in.
Challenges:
Een fijne dag vandaag1
Groet, Nelleke 

18 opmerkingen:

Irene zei

Pffff..... maar wat een gaaf eindresultaat Nelleke, schitterend gepoetst 😊.
XxIrene

Marja Sch zei

Wat een mooie kaart heb je er uiteindelijk van gemaakt. Zo goed opgelost. Ik heb ook zo’n setje meegenomen. Goed om te weten dat het wat beperkingen heeft. De enveloppen zijn idd eiegnlijk het mooiste, maar de kaarten kleden we zelf wel mooi aan toch hihi. Groetjes Marja

VoormeKaartje zei

Wat een mooi kaartje. Erg slim opgelost. Een heel fijn weekend.

Marijke zei

Dat is al met al een heel mooi kaartje geworden. Dat met wax besmeren is heel goed gelukt en ziet er mooi uit! Een leuke kaartje om te krijgen! Groetjes Marijke

Scraptastisch zei

Een hindernisbaan of niet maar Nelleke zet door!
En al met al is het een mooi verhuiskaartje geworden.
Fijn weekend en groetjes van Gerie

Daphne zei

Ooit kocht ik ook 2 pakketje kaarten met envelop, maar volgens mij hebben de enveloppen van mij geen printje. Ik weet het niet zeker, sinds ik mijn knutsel kamer verhuisd heb ben ik van alles kwijt en weet ik echt niet meer waar ik iets neer heb gelegd, zo ook de pakketjes kaarten met envelop, grrrr.
Maar wat heb jij er iets moois van gemaakt zeg. Zo leuk om te lezen hoe je niet tevreden was en het uiteindelijk steeds iets meer tot tevredenheid af hebt gemaakt.
Het is een super mooie kaart voor iemand die is gaan samen wonen.

Marfien zei

Oeps, je bent me voor met deze embossingfolder, had dit idee ook in mijn hoofd maar nog niet uitgevoerd. Gelukkig heb ik er nog meer :-). Het is in elk geval een leuke verhuiskaart

Marja zei

Leuke verhuiskaart Nelleke!
Groetjes Marja.

Sarah zei

De hindernissen belette je niet om alsnog uit te komen op een tof kaartje. πŸ‘

alma.heijenk@gmail.com zei

nou, het was nog wel een dingetje om deze kaart te maken, leuk om te lezen en dat het dan toch een mooi resultaat geeft.
gr Alma

Anoniem zei

Heel gaaf gedaan Nelleke…ik vind hem geweldig hoor hoe mooi je hebt gepoetst!
De kleur is ook zo stoer…helemaal te gek!
Fijn weekend, groet Ellen
Ellen’s Greetingcards

Marjan zei

Je hebt wel echt doorgezet, hoor!! Een gaaf en stoer kaartje met mooie sleutel! En dat poetsen in combinatie met de kleur van de sleutel is mooi! Dank je wel voor het meedoen met DCL!

Ellen zei

Prachtige kaart met embossing achtergrond Nelleke! Bedankt voor het meedoen met DCL. Groetjes Ellen

AngΓ©lique zei

Ik vind het een heel geslaagde kaart, de wax geeft een heel mooi effect, zeker in combinatie met de sleutels.

Wilma zei

Na al die moeite heb je uiteindelijk toch een MOOI kaartje Nelleke.
Lie

Wilma zei

Bijna klaar.....hihihi. Herkansing.
Liefs, Wilma πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Na wat hindernissen is het resultaat prachtig geworden, ik vind die achtergrond zo mooi, het past nu allemaal precies bij elkaar. Bedankt dat je meedoet bij K&K. Groetjes Ingrid

Rosalien Zwackhalen zei

Een super stoere kaart. Het wax geeft een mooi effect. Leuk dat je meedoet met de DCL.