Mijn lijst met blogs

zondag 12 maart 2023

Schudkaart in de herkansing

Dank je wel voor de lieve reacties op mijn vorige post. Soms wil ik ook te veel en denk ik dat je overal wat van moet maken. Eens kijken wat ik ermee kan doen met het idee van Angela om er een soort collage van te maken. Thomas kleurt ook graag op canvas, die al een tekening hebben. We hebben vorige week een aantal van die gekleurde canvaswerkjes in de gang opgehangen. Hij heeft het eerste appartement van 4 op een rij, die gang is best lang. Er hingen al rails voor schilderijen, dat staat ook  leuk. En misschien kan er ook wel een prik werkstuk bij. 
Ik had nu maar bedacht om vellen a-4 designpapier welke ik eigenlijk toch niet gebruik om die aan de achterkant te kopiƫren, Dan kan hij weer even vooruit en heeft dat papier een bestemming.
Nu dan deze kaarten.
Omdat ik nog niet helemaal tevreden was over mijn vorige schudkaarten, heb ik nogmaals een poging gewaagd. Deze schudkaart heb ik met rubber foam gemaakt wat hier nog in de kast lag. Dat ging wel wat beter, nu heb ik geleerd dat je het foam niet te dicht bij de rand moet plakken. Ach al doende leert men.
Papier is van SL, uit het blokjes pakket welke ik op de beurs kocht. Ook het stippen papier is van SL,
zo leuk dat die kleuren zo goed bij elkaar passen. De ballonnen stans kocht ik op de beurs. 
De uit gestanste ballonnen verwerkte ik op een andere kaart, roze papier in een kader en daarop de ballonnen. Dit alles kwam op grotere designpapier met grote stippen en tenslotte op een basiskaart.
De kaarten zijn naar de jarige Danoesja en Daphne gegaan.
Het pannenkoeken bakken was heel erg leuk. De medewerkers waren zo blij dat ze niet hoefden te koken, de bewoners smulden van de pannenkoeken en na het eten praatten we nog een poosje bij en ruimden wij de boel weer op. Voor herhaling vatbaar, al weet ik nu nog niet of ik dit elke week wel zou willen doen. Vooreerst maar af en toe dingen doen, volgende week gaan we bij Thomas op de Parel koken en eten. Zijn verjaardag vieren in etappes, een ziekenhuis bezoek, naar de disco met hem, koken in de kerk, dus voorlopig wel onder te pannen.
Zo weer een concept bericht minder, schiet alleen nog niet zo op.
groet, Nelleke 


 

10 opmerkingen:

Daphne zei

Jaaaaa, deze kaart (de 2de van dit bericht) kreeg ik in mijn brievenbus.
Dank je wel!!
Ik ben er blij mee en vond de puzzel om erachter te komen van wie deze kaart was echt super leukšŸ¤£ .
Lief hoor, echte post is zo leuk, helemaal zelf gemaakte post.

Marfien zei

Leuke kaarten en ook hier, echt alles gebruiken :-). Wat de prikkaarten betreft, het is natuurlijk leuk om samen te werken maar een mens wil ook wel eens wat anders. En als je wil verkopen voor een goed doel moet je niet steeds met hetzelfde komen, verandering van spijs doet eten toch? Het idee van de schilderijtjes is ook leuk

Irene zei

Wat leuk om zowel het positief als het negatief van je stansen te zien op deze twee leuke kaarten met het enige stippenpapier! Kunstwerkjes op die lange gang vrolijken de boel vast enorm op dus goed idee en de samenwerking tussen 'prik' Thomas en jouw ideetjes maken hele mooie creaties dus lekker mee doorgaan.
Mmmmm pannenkoeken.... Iedereen blij zo te lezen en jij hebt een drukke tijd voor de boeg, succes Nelleke!
XxIrene

Nancy zei

Hey Nelleke,
Wat een leuke set maakte je hier. En tof dat je de uitgensneden delen op een nieuwe kaart hebt verwerkt!
Wat leuk ook dat je kunstwerkjes van Thomas hebt kunnen ophangen. En mooi dat je steeds kaarten maakt met zijn prikkunsten. Kan je ze niet te koop aanbieden bij de organisatie waar hij woont? Die zullen daar misschien ook heel blij mee zijn... En bezoekers van bewoners kunnen deze dan aanschaffen... 't is maar een idee...
Bewondering voor wat je nog allemaal doet! Pannenkoeken bakken, koken en ook opruimen...
Liefs,
Nancy

bolletjelucky.blogspot.com zei

Je hebt meteen twee mooie kaarten gemaakt met die leuke ballonnen stans Nelleke en zo te lezen heb je het na je pensioen alleen maar drukker gekregen. Maar zolang je het allemaal met veel plezier doet is het okƩ toch? Ik heb nu meteen zin in pannenkoeken hihi.
Lieve groetjes Miranda

VoormeKaartje zei

Wat een mooi en vrolijk kaartje. Leuk idee om van al het prikwerk een collage te maken.

Trijntje zei

Wat een leuke kaarten. Je hebt de uit gestanste ballonnen weer heel leuk op een andere kaart gebruikt. Ze zijn beide erg mooi. Je krijgt het druk de komende tijd met allerlei dingen waarbij je anderen weer gezelligheid geeft… succes en plezier ermee. Groeten Trijntje

Doris knippenenplakken zei

Super leuke mooie kaarten. leuk idee met het prikwerk de schudkaart vind ik tof gedaan. Groetjes Doris

Daphne zei

Ik snap er niks van, ik had gereageerd op dit bericht......
Dit is inderdaad de kaart die ik mocht ontvangen (de 2de kaart uit dit bericht) ZONDER iets erin geschreven.
Maar ik had al meteen een vermoeden dat het van jou kwam.
Ik ben er heel blij mee, het is echt een leuke kaart.
Goed idee om een 2de kaarten te maken met de overblijfselen van de 1ste Kaart.
Dank je wel!

Conley Tiffany zei

Ik zag opmerkingen van mensen die hun lening al van meneer Pedro hadden gekregen en ik besloot om onder hun aanbevelingen een aanvraag in te dienen. Slechts 5 dagen later bevestigde ik mijn lening op mijn bankrekening, een totaalbedrag van $ 850.000,00 waar ik om vroeg. Dit is echt geweldig nieuws en ik adviseer iedereen die een echte leningverstrekker nodig heeft om via hun e-mail een aanvraag in te dienen: pedroloanss@gmail.com. Ik ben nu blij dat ik de lening heb gekregen waar ik om vroeg.