Mijn lijst met blogs

woensdag 28 juni 2023

Goud en wit

Allereerst wil  ik jullie hartelijk bedanken voor alle leuke kaarten die jullie gestuurd hebben voor mijn verjaardag. Ik wil dit nog persoonlijk doen, en kom 1 deze dagen langs. We hebben mijn verjaardag niet uitgebreid gevierd, maar gingen gistermorgen naar een aardbeien boerderij in Oene. Leuk om daar te kijken en de boerderij winkel te bezoeken. Tussen de middag lunchen bij de museumboerderij op de Voorsterklei. Kleinzoon van bijna 2 jaar kwam mij feliciteren samen met zijn moeder, het was  een gezellig uurtje. 
Met Peter en GerJanne genoten we van de plaatselijke Chinees en avonds dronken we champagne bij Lieke omdat ze geslaagd is voor haar studie.
Moe maar voldaan rolden we ons bed in.
Ik had geen puf meer om de post voor vandaag klaar te zetten, dus dat moet nu dan maar wat later omdat ik eerst ging sporten.
Er ging een schok door dorp en kerk toen bekend werd dat een 50 jarige vrouw onverwachts is overleden.
GerJanne schreef er ook al over, dan realiseer je je weer des te meer hoe gevaarlijk een longontsteking kan zijn. En dat je er zomaar een jaar bij krijgt zoals gisteren.
Voor haar ouders maakte ik deze kaart. Het was voor mij al gauw duidelijk om met de kleurencombinatie van het Kleurenkaartteam condoleance kaarten te maken. Ik kon het dan ook niet laten om het hart en embossingmallen weer te gebruiken.
De basis is wit welke ik emboste het hart stanste ik zo uit en de binnenkant van het hart emboste ik dit ook. Omdat de vrouw enorm van muziek hield en dit haar grote passie was stanste ik de muzieksleutel in het goud uit. 
Kleine tekst en wat kleine hartjes uit goudkleurig karton.
Challenges:

Voor deze kaart gebuikte ik het hart weer en nu stanste ik hem in goud uit. De binnenkant is uit effen karton en omdat ik dit later bedacht om de tekst in het hart te plakken, de rand zat al, is die er iets scheef opgekomen. Deze gaat ook al op de post naar een oud-collega, haar man was ernstig  ziek, maar overleed plotseling. 
Challenge:


Ik maakte nog een 3e kaartje met de embossingmal die ook hartjes uitstaandst , die hartjes vulde ik met goud op. Tekst in het bruin gestempeld en weer die goudkleurige hartje van goudkleurig behang.
Benieuwd wat jullie allemaal maken in deze kleurencombinatie. Ik kom zeker langs. 
groetjes Nelleke 

 

24 opmerkingen:

lenywim35 zei

Prachtigekaarten Nelleke. Ikkan me voorstellen, dat jullie ondersteboven waren van het feit, dat een longontsteking een 50-jarige fataal is geworden. Datis toch veel te jong !!!!
Een aantal jaar geleden, kreeg ik een paar maal een longontsteking en de huisarts zei toe, dat ik heel erg moest oppassen om koute vatten. Dat werd zo verwaarloost zei hij.
Maaar de Covid heeft dat gevaar -ondanks veel tegenberichten - nog verererd. DUS doe voorzichtig.
Liefs Leny

alma.heijenk@gmail.com zei

wat een heftig verhaal zeg,
mooie kaarten gemaakt
gr Alma

Diny zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Nelleke....en natuurlijk ook gefeliciteerd met Lieke....ze heeft het toch maar mooi gehaald!
je verhaal over de jonge overleden vrouw raakte me....ik had het inderdaad bij GerJanne ook gelezen.
Je hebt hele mooie kaartjes gemaakt en dat kan veel steun geven!
Groetjes Diny

Wilma zei

2 feestjes.....nog PROFICIAT.
Ja, dat komt wel binnen als je zoiets hoort of leest over een 50-jarige.
Je hebt MOOIE en STIJLVOLLE condoleancekaartjes gemaakt Nelleke die zeer gewaardeerd zullen worden.
Liefs, Wilma

bolletjelucky.blogspot.com zei

Inderdaad las ik bij GerJanne over die mevrouw, zó jong. Zo te lezen heb je nog wel een fijne verjaardag gehad en natuurlijk gefeliciteerd met het slagen van Lieke. Je hebt mooie stijlvolle condoleance kaarten gemaakt Nelleke.
Lieve groetjes Miranda

Angélique zei

Drie prachtige kaarten, de eerste vind ik het mooist omdat die ook wat persoonlijks bevat. Vreselijk als iemand zo jong en zo plotseling overlijdt.
Gefeliciteerd nog met je verjaardag, er is nog een kaart van mij onderweg want ik dacht dat 27 juni wat verder weg was dan in werkelijkheid, oeps! En gefeliciteerd met het slagen van jullie dochter, wat een feest bij jullie!

marja kenter zei

Mooie kaarten heb je gemaakt, wat een tragische gebeurtenis, zo'n jonge vrouw, zijn ze zo knap tegenwoordig en dan sterft iemand toch nog aan een longontsteking, ik schreef het ook al bij GerJanne, het is bijna niet te geloven.
Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik kan het allemaal niet meer bijhouden dus heb je geen kaartje gestuurd maar even goed gemeend. En ook fijn dat Lieke is geslaagd, gefeliciteerd "onze" Mylo (van Daphne) is ook geslaagd altijd weer een hele opluchting, ook voor de grootouders.
Fijne avond en liefs.

Marfien zei

Mooie condoleancekaartjes heb je gemaakt, zo persoonlijk lukt niet altijd

Femminde zei

Wat een mooie condoleance kaartjes zijn het geworden. Jammer dat je ze al nodig had.
Ik had zelf echt niet bedacht om er dit soort kaartjes van te maken maar het kan heel goed.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Hermien zei

De gelegenheid voor deze kaarten is niet zo mooi, maar de kaartjes zijn prachtig. 50 jaar dat is nog zo jong. Wij kregen gisteren bericht dat iemand uit onze vriendenkring slecht nieuws had gekregen...een hersentumor waarbij het vermoeden bestaat dat het een uitzaaiing is, ze is 51. Nu komt voor hun een tijd van nog meer onderzoeken en het wachten op de uitslag hiervan verschrikkelijk is het.
Fijn dat je voor je verjaardag mooie post mocht ontvangen.

Groetjes Hermien

Angela zei

Prachtige kaarten Nelleke.... alle drie heel stijlvol!
Wel erg dat je er al 2 moest gebruiken... dan past ons niets anders dan dankbaarheid dat we de 2 zessen mogen aantikken toch?!?!
Fijn dat je een gezellige verjaardag gehad hebt.... het hoeft niet altijd een groot feest te zijn om een geslaagde verjaardag te hebben 🤩

Daphne zei

Goed zo, dat je een fijne dag hebt gehad.
En het kado dat Lieke is geslaagd is dan alleen maar extra, ook gefeliciteerd hiermee.
Mooie serie heb jij gemaakt.
Ik kan juist steeds uit bij "feest" in deze kleuren combinatie. Maar condoleance is ook heel erg mooi.
De combinatie met de hartjes zijn heel lief, dit zal zeker troost geven.

Nancy zei

Hey Nelleke,
Wat een mooie kaarten zijn het geworden! Zo erg dat er van een vrouw van 50 al afscheid genomen moet worden... Ik las het inderdaad ook bij GerJanne... Mooi dat je voor haar familie deze mooie kaart dan maakte.
Ik vind het altijd grappig dat je zo veel plezier hebt aan mijn verhaaltjes... Ik schrijf er wel meer hoor, je moet tussendoor ook maar eens komen lezen...
En ik had me wel aangemeld om mee te doen bij de reacties op het bericht van Martina. Maar meestal doe ik dat tijdens mijn middagpauze en op mijn werk-pc kan ik mr Linky niet openen. Dat moet ik dan thuis doen. En daar had ik niet meer aan gedacht... Tja, kan gebeuren hé!
Liefs,
Nancy

Caroline Cards zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en met het slagen van Lieke. Je maakte mooie stijlvolle kaarten!
Groetjes, Caroline

GerJanne zei

Ja, ik zag ze in het echt en ze zijn heel mooi! Ik dacht ook meteen aan sterkte kaartjes. Misschien omdat ik er nog steeds krijg? Ook die voor je oud collega is heel mooi geworden.
En wat was het druk met condoleren. Sjonge, zo fijn voor de ouders en familie!
Belangstelling doet altijd goed, in welke vorm dan ook.

Kathyk zei

Very nice make

Kathyk

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een prachtige stijlvolle kaart heb je gemaakt, maar wat heftig allemaal..jeetje zo onverwacht, weg gerukt uit het leven. Voor de naasten is dit een mooi gebaar, ze zullen het zeker waarderen.

Anoniem zei

Mooie kaartjes Nelleke en zo mooi met het goud voor deze verdrietige gebeurtenissen!
Geen woorden voor!
Gefeliciteerd met het slagen van Lieke, top van/voor haar!
Hoop dat mn kaartje al is aangekomen voor je verjaardag!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

martina's kaartjes zei

wat heb jij je lekker laten gaan ! mooie reeks kaartjes heb je gemaakt,
bedankt voor je deelname,
sorry voor mijn late reactie,
grtjs, Martina

Sarah zei

Je maakte drie heel mooie kaarten om mensen een hart onder de riem te steken bij plots heen gaan van een geliefde. X

Jantine zei

Prachtige kaarten, Nelleke! Mooi om condoleance kaarten in deze kleuren te maken. Wat een triest verhaal zeg!
Fijn dat jij een leuke verjaardag had en dat Lieke is geslaagd!
En sorry voor mijn late reactie, ik had even geen internetbereik :-)
Groetjes
Jantine

Tammy Fite zei

Happy Belated Birthday! Very pretty cards! Thanks for joining us at LIM!

MJ's Kraze zei

Happy belated birthday.
Thanks for playing along at Stick It Down.
Mandi, card DT

perfectly4med zei

Such a poignant reason to make a card, but you have done it beautifully. Just a gentle reminder that our definition of CAS requires lots of empty white space that isn't inked or textured. Hope to see your makes at Less is More again :)

Neil