Mijn lijst met blogs

donderdag 15 juni 2023

Kerstlantaarn

Zaterdag werd ik gebeld door een mevrouw van de kerk. Ze wist dat ik kaarten maakte. Zij kon het niet meer en vroeg of ik hobbyspullen van haar wilde hebben. Ik maakte een afspraak voor maandag en nam een bloemetje voor haar mee. Nou dat hoefde helemaal niet, ze vond het leuk om haar spullen te geven aan iemand die er wat aan had en zij kende. Na een kopje thee gingen we naar boven en met volle fietstassen ging ik naar huis. 
Onder de indruk van wat ik allemaal hoorde, de emotie, de machteloosheid van het niet meer kunnen, heb ik thuis alles uitgezocht en gesorteerd. Er zat veel basispapier bij en dat komt van pas. Gisteren heb ik "Gerianne" ook papier gegeven, want "Gerianne" kende ze ook en die maakte ook kaarten.
Iets wat tussen haar spulletjes zat was de aanleiding voor deze kaart, dat zien jullie zo.
Ik gebruikte kerstpapier van MD. Daarop kwam de lantaarn, gestanst uit vlaggetjeskarton die bij ons buiten hadden gehangen vorige maand. Daarbij gebruikte ik ook goudkleurig karton. In de bak vond ik bloemetjes en takjes en een strik.
De tekst heb ik scheef opgeplakt voor een wat speelser effect.
De aanleiding voor deze kaart was deze vouwklok. Je ziet ze nog wel, bij mij gaf deze klok jeugdherinneringen, want wij hadden die vroeger thuis ook. Ik vond het altijd zo mooi als je de klok openvouwde. 
Het designpapier is ook van MD. In het midden kwam de klok en Christmas scheef geplakt, anders paste het niet. Deze stans met losse letters is toch wel fijn, eerst dacht ik al die losse letters, maar je bent wel in 1x stansen klaar ipv allemaal losse letter stansen aan 1 stuk. En je kunt ze plakken hoe je het wilt. 
Challenges:
ABC Christmas Challenge: lots of layers
Groetjes, en geniet van de dag!
Nelleke 
 

19 opmerkingen:

Angela zei

Dat lijkt me echt erg om te moeten constateren dat je je hobby niet meer uit kunt oefenen. Dan is het misschien troostrijk om je spulletjes aan iemand te kunnen geven waarvan je weet dat je spulletjes een goede 'bestemming' krijgen.
Je hebt met de klok een schitterende kaart gemaakt Nelleke..... deze gaat wellicht met Kerst terug?????
xxAngela

!neke zei

Leuk je kaart !!!
Toch fijn dat deze dame haar spullen kan geven aan iemand die er blij mee is !!!
Groeten Ineke
DT52WTC

Annemarie en Merit zei

Fijn dat die mevrouw er iemand blij mee kon maken, jammer voor haar dat ze er niets meer mee kan.
Prachtige kaart heb je gemaakt.
Gezellig dat je er weer bij bent met dit warme weer met een kerstkaart.
Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat lief dat die mevrouw jou blij maakte met haar spulletjes. Inderdaad sneu dat ze haar hobby zelf niet meer uit kan oefenen. Je hebt een mooie kerstkaart gemaakt en die binnenkant met die pop-up kerstklok is natuurlijk heel leuk.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC Nelleke.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Trijntje zei

Wat heb je een mooie kaart geaslt. Die vouw kerstklok is erg leuk..wat fijn dat die mevrouw jou blij kon maken haar spullen. Het is inderdaad niet leuk en zelfs pijnlijk als je je hobby niet meer kan doen. Maar les je dd spullen m dan weg kan geven aan mensen die er blij mee zijn is dat weer fijn. Groeten Trijntje



karin zei

Leuk dat de spulletjes van die mevrouw een goede bestemming krijgen. En je hebt meteen leuke kaartjes ermee gemaakt. Tuurlijk ken ik ook die vouwklok nog. Goed idee om daar iets mee te maken. Mooi resultaat!
Groetjes,
Karin

Femminde zei

Ja heftig is dat!! Ik wil er echt nog niet aan denken dat ik het ooit niet meer zou kunnen. Maar voor die mw is het nu dus zover. Fijn dat haar mooie spulletjes zo'n goed plekje hebben gekregen.
En je hebt er alvast een mooi kaartje mee gemaakt.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Jantine zei

Wat verdrietig voor die mevrouw, dat e niet meer kan hobbyen. Ik hoor het in mijn werk ook vaak. Ook wel eens dat kinderen dan zonder overleg spullen weggooien, omdat ze niet precies weten wat het is. Het kan mensen zo’n pijn doen.
Jouw mevrouw deed het beter, door zelf iemand te kiezen om het aan te geven, met pijn in haar hart.
Jij had meteen weer inspiratie voor een nieuwe kerstkaart ook!
Gezellig dat je meedoet met 52WTC ondanks de hoge temperaturen.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Diny zei

Wat een mooie kaart Nelleke.
Ook je kaart hieronder is prachtig!
Wat mooi van die mevrouw om aan je te denken!
Groetjes Diny

Marfien zei

Leuke kaarten heb je gemaakt met je gekregen spullen en er zullen er nog vele volgen. Ik snap wel dat ze jou uitkoos, je maakt ook kaarten voor het goede doel en dat wordt gewaardeerd

Anoniem zei

Gezellig kaartje met de gouden kandelaar, leuk gedaan!
De klok herken ik wel, ik heb er nog een tussen mn kerstspullen liggen maar wel een stuk groter. Ik weet dat hij bij ons vroeger op de deur werd geplakt!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Kaartenkraam zei

Het is altijd moeilijk en verdrietig als je je hobby niet meer kunt uitoefenen maar tegelijkertijd heel lief en attent dat ze haar spulletjes aan jou, een mede hobbyist, heeft gegeven.
Je kaart is supermooi, die honingraat klokken gebruik ik nog elk jaar maar zo'n kleintje is ook superleuk in een kaart. Als het goed is heb ik ook nog wat van die kleintjes liggen.

groetjes van Ank

GerJanne zei

ja wat een leuk verhaal....lief dat ze aan je dacht (en aan mij). Er zit veel bruikbaar papier bij hoor!
Jouw kaart met de bel is heel leuk. Was vroeger natuurlijk in elk gezin bijna, die dingen....
Tot morgen!

GerJanne zei

p.s. tot straks natuurlijk, want jij leest dit als je wakker bent....

Henriët zei

Wat mooi dat de hobbyspullen van deze mevrouw zo goed terecht komen bij 'Gerianne' en jou.
Jouw gemaakte kaarten zijn weer erg leuk. En die honingraatklokken zijn weer helemaal hip!
Groetjes van Henriët

Angélique zei

Ik denk dat deze jij de pijn van deze mevrouw, om alles weg te moeten doen, erg verzacht hebt door het zo enthousiast in ontvangst te nemen. Lief dat je het zo mocht hebben. Je hebt een prachtige kaart gemaakt met de klok, echt kerst.

Daphne zei

Dat is lief zeg van die mevrouw.
Wat zal je blij verrast geweest zijn en wat leuk om Gerianne ook wat te geven.
Ik moet er toch niet aan denken, dat ik niet meer zou kunnen knutselen.
Je kaart is héél leuk.
Tja, die vouw klokken, die ken ik ook wel, staat nu hoor, deze in de binnenkant.

Mummylade zei

Simply lovely! Thank you so much for joining us at ABC Christmas challenge

Fabiola zei

très élégante création Nelleke, merci de jouer avec nous chez ABC Christmas Challenge, biz