Mijn lijst met blogs

maandag 5 juni 2023

Schudkaart bij de Egel


De weken vliegen voorbij! Vandaag begint er al weer een nieuwe uitdaging bij de Egel. Deze keer willen we een eigengemaakte achtergrond zien met daarop een schudkaart.
Daar moest ik wel even overdenken hoe te doen. Ik keek op het WWW net, voor inspiratie, en zag een kaartje van Marleen wat mij inspireerde tot het maken van deze kaart, al lijkt die er helemaal niet op. Dit was vooral mbt het diaraampje.
In mijn doos achtergrondjes vond ik deze gemaakt met ecoline, ik denk door Lieke.
De sketch van FMS zag ik voorbijkomen en was de 2e inspiratie voor deze kaart. Ik sneed 2 stukken van 12,6 x 12,6, het witte gedeelte ging door een embossing mal. Voor deze kaart gebruikt ik de bolle zijde. Beide stukken werden schuin doormidden gesneden. Deze 2 stukken plakte ik op een kraft basiskaart. Het grote diaraampje heb ik wel 6x uit gestanst en 5 delen op elkaar geplakt. Daarop kwam mica en daarna nog een deel paars als afsluiting. Op wit papier gebruikte ik de mooie stempel van Coosa Crafts. Dit plakte ik achter het diaraampje. Voordat ik het mica plakte deed ik wat schudmateriaal er tussen.
Mijn zoon houdt van fietsen en daarom stanste ik een racefiets uit wat onder het diaraampje kwam. Zijn leeftijd en wat radertjes en de kaart was klaar. Het denkwerk was het meeste werk.
Challanges:
Hobbyshop Veldmaat: mannenkaart
2 Sisters on the blog: man en hobby
Omdat ik 2 vierkanten gebruikte en deze schuin doormidden sneed, had ik materiaal voor 2 kaarten. Hier gebruikte ik een witte basiskaart. Het witte embossing is hier de holle kant. Ik maakte daarom gelijk een 2e kaartje voor mijn broer die van de zomer jarig is.
Hier stanste ik de broekzak met rits uit en plakte dit op de kaart.
Zijn leeftijd rechts boven. Toen was de kaart nog wat kaal en stanste ik een wijnglas uit want hij drinkt graag een glaasje wijn. Tot slot nog de tekst jarig op de kaart.
Benieuwd voor meer inspiratie? Kijk dan vooral op het blog van de Egel.
Zoals altijd stelt de Egel een mooie prijs beschikbaar voor de winnaar.
Groet, Nelleke 


 

13 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

grappig en lief kaartje,mooi
grtjs,martina

Daphne zei

Jouw kaartje inspireert mij ook al.
Zo leuk, schudkaartjes.
Mooi voorbeeld, de kleuren zijn prachtig.

Scraptastisch zei

2 hele leuke kaartjes Nelleke en heel mooi challenge voorbeeld voor de Egel! Ja de tijd vliegt, een maand is zo voorbij!
xx Gerie

Kaartenkraam zei

Mooie kaarten in prachtige kleuren!

groetjes va Ank

Elle-Jeanne zei

Leuke voorbeeld kaart voor de nieuwe challenge Nelleke.
Groetjes Elle-Jeanne

Trijntje zei

Leuke kaarten heb je gemaakt met de mooie achtergronden. Groeten Trijntje

Femminde zei

Wat een super leuke kaarten en die ecoline achtergrond is er super bij.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Angélique zei

Heel flitsende kaarten, mooie voorbeelden voor de challenge.

Marfien zei

Leuke kaartjes heb je gemaakt, zelfde achtergrond en toch heel verschillend, dank voor je tips

Anoniem zei

Ik weet toch zeker dat ik al bij jou gereageerd had…niet gelukt dus!
2 mooie kaartjes laat je zien, heel gaaf hoor met de mooie achtergrondvellen. Leuk ook het diaraampje en het zakje met de rits…mooi idee!
Het kaartje hieronder is ook super leuk gemaakt!
Wat fijn dat jullie huwelijksjubileum zo leuk geweest is…lekker nagenieten nu!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Kimmie zei

Goede avond Nelleke

Leuke kaarten heb je gemaakt met leuke kleuren.

Dank je wel voor je bijdrage aan onze challenge bij KIC met 1 van deze kaarten.

Creatieve Groetjes, Kim (DT KIC)

Caroline zei

Leuke kaartjes!
Dank je wel voor het meedoen.
Groetjes Caroline DT 2Sistersontheblog

Nicolette zei

Heel erg leuk gemaakt.
Dankjewel voor het meedoen bij 2Sistersontheblog en KIC.
Groetjes Nicolette DT