Mijn lijst met blogs

maandag 12 juni 2023

In je hart

Zoals jullie wel gelezen hebben op het blog van GerJanne, is haar vader vorige week maandagavond overleden. Nadat ik het nieuws hoorde, vind ik het fijn om kaartjes voor hen en de familie te maken. Juist dan ben je er op een andere manier mee bezig en ik vind het dan mooi op op deze manier hier mee bezig te zijn.
Het geloof was voor GerJanne haar vader heel belangrijk daarom maakte ik de eerste kaart met het kruis van MD erop. Op een oplegkaart zette ik strepen met een rilpen. Een ovaal in het midden, geembosd met hartjes en daarop het kruis van kraft. Een eenvoudige tekst is voldoende.
Deze kaart ging naar de familie.
Voor de kaart van Peter en GerJanne gebruikte ik ook wit en kraft. Daarop kwam een oplegvel met ruit embossing. Een wit hart met witte bloem met het hart van kraft en bruine tekst gestempeld.
Zaterdagmorgen hebben we online de afscheidsdienst gevolgd. Het was mooi om te volgen om er toch zo bij te zijn. Na afloop moesten we gelijk Thomas ophalen en gingen we naar Buitenpost, een leuke gelegenheid iets buiten Twello.
We vierden daar met onze kinderen en kleinkinderen ons 45 jarig huwelijk. 
Het was echt even omschakelen, we gingen zo van het 1 naar het ander. 
We kijken terug op een geslaagde middag en liepen het blote voeten pad ( Op Wim en Thomas na)  Een deel ging zelfs via het moeras, door de modder.
Genoten van het mooie weer, het speciale DAVO bier en lekkere hapjes.
Groetjes en tot en volgende kaart, die staat al bijna klaar.



 

7 opmerkingen:

Henriët zei

Mooie kaarten voor GerJanne en haar familie. Daar zullen ze vast een stukje troost in vinden.
Fijn dat jullie zo'n mooie herinnering hebben gemaakt van jullie trouwdag.
Groetjes van Henriët

Daphne zei

Heel mooi, beide kaartjes.
Ik kijk vooral steeds naar de 2de, die vind ik prachtig, met dat kraft en veel wit.
Jij schrijft het, ik dacht hetzelfde, ik maak het liefst kaartjes met iemand in gedachte, zeker de condoleance kaartje.
Fijn dat jullie zo genoten hebben van jullie middag!!
Het was een groot contrast, van het 1 naar het ander, maar dan zal ook het besef groot geweest zijn dat het leven door gaat en dat je eruit mag halen wat erin zit.

Nancy zei

Hey Nelleke,
Wat een fijne kaarten maakte je voor GerJanne en haar familie!
Liefs,
Nancy

karin zei

Mooie rustige kaartjes voor GerJanne en de familie. Prachtig gemaakt.
Groetjes,
Karin

Scraptastisch zei

Lieve kaartjes heb je gemaakt voor GerJanne en haar familie.
Zo dat was zeker een omschakeling om na de afscheidsdienst meteen
jullie 45 jarig huwelijk te vieren met de kinderen en kleinkinderen.
Vreugde en verdriet ligt heel dicht bij elkaar dan hè maar lees dat het
heel leuk is geweest met elkaar ... heel mooi uitje hadden jullie bedacht!!!
xx Gerie

Trijntje zei

Je hebt twee mooie kaarten voor GerJanne en familie gemaakt. Fijn dat jullie een mooi feestje hadden ter gelegenheid van jullie 45-ste trouwdag. Vreugde en verdriet ligt soms dichtbij elkaar… Groeten Trijntje

Angélique zei

Prachtige kaarten Nelleke, zo liefdevol gemaakt.
Heel dubbel inderdaad om eerst een afscheidsdienst te kijken en dan je eigen feestje te vieren. Heel fijn dat jullie eigen feest toch heel geslaagd was, gaaf zo'n blote voeten pad, dat zal wel heel lollig zijn geweest, zeker door de modder.