Mijn lijst met blogs

zondag 25 juni 2023

Madelief

Tijdens de kletseldate eind april had Saskia een blok met scraps papier van de Action bij zich. Ook een omtrekmal om een klein doosje te maken. Voor ons had ze allemaal een klein doosje meegenomen. We konden ook zo'n doosje maken en ik zocht een vel papier uit. Die met de madelief sprak mij wel aan.
Het doosje is niet moeilijk om te maken, en was zo klaar. 
Wat ik verder uit dat vel papier maakte laat ik nu zien.
Vandaag is Saskia jarig en voor haar maakte ik deze kaart. Het papier inspireerde mij om hiervoor een madelief te gebruiken. Die stanste ik 3 x, 2x wit en 1x vellum. Een tekst , wat glitter en meer is niet nodig.
Ik had een vooruitziende blik voor de uitdaging met Knutsels en kadootjes, want deze had ik al klaar, maar nog niet geplaatst eer de uitdaging begon, dus kan het nu mooi.
Tijdens die kletseldate was ik aan het prutsen met een lantaarn stans van Crealies. Het eerste probeersel was helemaal dicht, maar vond ik niet zo leuk. Ik dacht dan maak ik met het papier van Saskia een lantaarntje voor haar verjaardag, een mooie uitdaging voor mij zelf. Nu heb ik er ramen in gemaakt, en bovenop een toef madeliefjes van MD. Deze ging al iets beter, al heb ik dat denk je altijd achteraf, te dik basispapier gebruikt. Ik maakte een onderzetter, plakte daar een aluminium cupje op en daarin paste een (nep) waxine lichtje.
In die periode was de man van Irene ernstig ziek, toen deze klaar was kon deze direct op de post naar Ben en Irene.
Hij lijkt op de eerste , naar toch weer iets anders. De madelief op dezelfde manier gemakt.
Dit is een klein kaartje geworden en ging naar Angela, waar we de vorige maand ene kletseldate hadden.
Nou weet ik niet zo goed meer hoe en wat dit kaartje was. Ik denk dat dit de binnenkant van het kaartje van Angela is. Zo te zien aan de vouw links. De hartjes heb ik met een glimmertje bewerkt.
o dat was weer een hele post, het was erg leuk om zo'n serie te maken.
Dank je wel ook voor jullie lieve en meelevende reacties over onze kippen.
Zo af en toe maken ze nog veel kabaal, het zijn ook wel waakdieren. Last van de vroge vogels in de kersenboom hebben we niet meer gehad: de boom is al leeg.....
Wij genieten nog van de kersen, ze staan op het aanrecht en rijpen nog na, mmmm hier om te snoepen of door de yoghurt.
Groetjes en een fijne 💥💥dag
Nelleke 






 

14 opmerkingen:

Sarah zei

Jouw blogpost heeft als titel ook een bloem net als ik. Wat een leuke reeks kaarten. Heel mooi papier.
Fijne zondag ☀️

alma.heijenk@gmail.com zei

een hele mooie serie kaarten heb je gemaakt.
lijkt me een heel gedoe dat lantaarntje om te maken maar ziet er mooi uit.
gr Alma

Angélique zei

Ook ik vind het een heel mooie serie kaarten. Mooi papier heb je gekozen en dat heb je weer heel mooi verwerkt. De lantaarn lijkt mij zeker heel lastig om te maken, maar het resultaat is erg geslaagd.

Kaartenkraam zei

Wat een prachtige dingen heb je gemaakt. Je kaarten zijn stuk voor stuk beeldschoon en het lantaarntje vind ik knap gemaakt, lijkt me een hele uitdaging.
Fijne dag!

groetjes van Ank

Anoniem zei

Je laat weer een leuke serie zien vandaag Nelleke…allemaal leuk gemaakt.
Ik keek pas op YouTube een filmpje hoe dit lantaarntje werd gemaakt, erg leuk vond ik het…die van jou is leuk gelukt hoor.
Fijne dag verder, groet Ellen
Ellen’s Greetingcards

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een leuke kaart met de madelief in de hoofdrol, prachtig dat de bloem zo groot is, dan is het echt een blikvanger. de rest van je creaties zijn ook weer prachtig gemaakt. Bedankt dat je meedoet bij K&K. Groetjes ingrid.

!neke zei

Heel leuk al die madeliefjes !!!
Fijne dag !!!
Groeten Ineke

Diny zei

Wow....wat PRACHTIG allemaal Nelleke!
Groetjes Diny

Trijntje zei

Wat heb je een leuke lantaarn gemaakt.De kaarten met de madeliefjes zijn ook erg mooi en dit papier past er zo mooi bij. Leuk aan de knutsel geweest.Groeten Trijntje

Femminde zei

Wat een toffe serie met die madeliefjes!! En die lantaarn is ook super gelukt.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Annie H zei

Prachtige serie heb je gemaakt, de bloem past precies bij het papier. De lantaarn lijkt me een ander paar mouwen maar het resultaat mag er wezen, mooi met de extra bloemen erbij.
Groetjes, Annie H

GerJanne zei

Sjonge, jij hebt veel uit dat vel kunnen halen zeg! Ongelooflijk leuk allemaal.
Dat lantaarntje heb ik natuurlijk gezien en Saskia was er blij mee. hij is ook erg leuk. En ik denk dat het al doende en ontdekkende steeds beter gaat. Iets dunner papier kan zeker uitmaken.
Dank je wel voor het meedoen bij ons van K&K!

Henriët zei

Leuke serie met het madelieven papier. Leuk om te zien wat je allemaal kunt doen met 1 zo'n vel.
Groetjes van Henriët

Monique zei

Wat een mooie serie, Nelleke!
Wat kun je veel hè, als je er eens voor gaat zitten.
Dank je wel voor je deelname bij K&K.
Lieve groetjes, Monique