Mijn lijst met blogs

donderdag 23 mei 2024

Een dag ouder als gisteren

Een paar weken geleden had ik een  kletseldate bij GerJanne.
We hebben allerlei dingen gedaan, ik heb onder anderen geverfd met koffie-thee-paprika en kerrie aftreksel.
Bij de workshop van Willy Duit en Nijkerk zagen we dat zij dit ook deed.  Ik had verschillende bloemen gestempeld en die gekleurd met genoemde producten. Het verven met koffie ging het beste , op de foto geeft het de kleuren nog niet zo heel goed weer. En ik meende dat paprika ook wel vrij goed ging, maar weet dit eigenlijk niet zo goed meer. 
Van GerJanne kreeg ik ook de postzegel stans, en dat was een mooie gelegenheid om deze te gebruiken. Ik stanste deze in kraft uit en matte deze op zwart papier. De gekleurde bloemen knipte ik uit en plakte deze verhoogd op. Wat glitters en een leuke verjaardag tekst.
Geen donderdag zonder kerstkaart , dus ook een kerstkaart vandaag. Ik had de postzegel stans nog een 2e keer gestanst met kraft. Deze kwam op een witte basiskaart. Ik wilde de gekleurde diertjes gebruiken, maar dat was een beetje saai en zocht er designpapier bij. Van restjes vulde ik de blokjes er tussen in op en plakte de diertjes verhoogd op. Rechts onder kwam in het rood fijne kerst.
Zelf ben ik niet helemaal tevreden, voor mij is het eigenlijk net niet. Maar dit kaartje heeft wel wat opgeleverd: ik wilde dit blokje verder opmaken, maar de velletjes die ik echt niet mooi vind heb ik er uit gehaald. Die worden al gebruikt als kladpapier. Dat besluit heb ik tenminste genomen. 😊Niet mooi, dan niet gebruiken en wegdoen.
Challenges:
Een fijne avond en dag!
Morgenvroeg ga ik met 8 meiden, zussen en schoonzussen, met de trein naar de Libelle zomerweek.
Vanuit Wierden richting Apeldoorn stappen er elke keer wat op. Wat zal het gezellig zijn, alleen al om samen weg te zijn. Of ik de Libelle zomerweek leuk vind weet ik niet, ik ben er nog nooit geweest. 
We gaan het zien.
Groetjes en tot een volgende kaart, ik heb er nog wat om te laten zien, want vanmiddag weer even lekker gefreubeld.
Groet, Nelleke  



 

15 opmerkingen:

Trijntje zei

Leuke kaarten heb je gemaakt. Het kleuren doet me denken aan vroeger .. Toen deed ik edn cursus wol verven met natuurlijke materialen oa .uien en brandnetels. Ook heel verassend. Een gezellige dag. Het is vast heel erg leuk op de libelle zomerweek. Groeten Trijntje

Angélique zei

Heel leuke kaarten, allebei! O ja, dat wilde ik ook nog eens proberen, kleuren met die vloeistoffen. Wat lief va GerJanne dat je de postzegelstans kreeg, je hebt hem meteen goed ingewijd.
VVeel plezier morgen! Ik ben beni3uwd naar je ervaringen, ik ben er ook nog nooit geweest.

Ellen zei

Super kaartjes…leuk gedaan!
Ben benieuwd hoe je uitje was met alle dames, ben ook nog nooit geweest!
Groetjes Ellen

Anita van Deur zei

Vind het leuk gedaan, leuke stans en papiertje. Veel gezelligheid vandaag leuk zo`n uitstapje met ze allen.

Daphne zei

Wat leuk om te verven met verschillende dingen. Leuk bedacht en grappig dat het ook werkt.
Ik vind de postzegel stans erg leuk en je kan er mooi wat restjes dp mee wegwerken.
Ik bewaar mijn "niet zo mooie" dp-tjes toch altijd weer, want je weet maar mooie......🙈

Daphne zei

Veel plezier vandaag!!

Diny zei

het zijn twee mooie kaartjes geworden Nelleke!
Groetjes en veel plezier samen,
Diny

marja kenter zei

Allereerst: veel plezier vandaag, ik hoop dat het weer mee blijft werken. De kaarten vind ik allebei best heel leuk (al houd ik niet zo van die postzegel stansen maar smaken verschillen, toch?) en handig bedacht om niet mooie papiertjes als klad te gebruiken.
Hele fijne dag en nogmaals, veel plezier.
Liefs

Martha zei

Mooie postzegelkaarten, Nelleke
Leuk zoals je met die materialen hebt gekleurd!
Die kerstkaart is leuk en vrolijk
Fijne gezellige dag bij de Libelle!
Liefs Martha

Claudia's kaartjes zei

Hé das een leuke kaart
Oh, this is so cute
Creatieve Groetjes Claudia

Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
You tube:Claudia's Kaartjes
Blog:Claudia's Kaartjes
Challenge blogs:
Girlz Creative Christmas 
Girlz makes Guyz Cards
Girlz creative crafts
Creative sketchy girls

Elle-Jeanne zei

Wat een leuke kaart met de postzegel stans Nelleke.
Je kerstkaart is ook al zo een mooie.
Groetjes Elle-Jeanne

GerJanne zei

Hoi! Wat leuk dat je met zoveel meiden weg bent. Maakt eigenlijk niet uit waarheen, het uitje op zich is al leuk. Ben benieuwd hoe je het vindt. Ik ben er ook nooit geweest, maar heb er wel verhalen over gehoord en beelden van gezien.
Je kaarten zijn leuk, en dat verven met die natuurlijke verf is leuk. Ik was de potjes vergeten. Er was er een helemaal beschimmeld😂

alma.heijenk@gmail.com zei

leuk verven met natuurlijke materialen. de postzegelkaarten zijn leuk geworden.
veel plezier bij de Libelle zomerweek.
groetjes Alma

Femminde zei

Wat een leuke kaart weer!! En ja die papieren die je niet mooi vindt gewoon anders gebruiken of iemand anders blij mee maken.
Ik kreeg pas van een vriendin een hele stapel complete 30x30 vellen van de *A die ze bij de kringloop had gekocht.
Ik heb er uit gehaald wat ik mooi vond om te gebruiken en bij de rest daar de complete30x30 vellen van mijzelf die ik niet mooi vond bij gedaan. De stapel die wegging was net zo hoog als die ik kreeg. Ik heb het gewoon weer naar de kringloop gebracht. Hopelijk kan iemand anders er weer wat mee.
Hoe was je dagje met je (schoon)zussen?? Vast gezellig.
Ja wordt steeds belangrijker en waardevoller. Denk de laatste x in deze samenstelling. De tantes en hun mannen worden toch ouder en er is meer aan de hand.
Hopelijk zijn die er morgen allemaal.
Fijn weekend!!
Groeten van Femminde

Marfien zei

Leuke kaartjes