Mijn lijst met blogs

woensdag 29 mei 2024

Zwart en koper

Kleurenkaartteam vandaag. De uitdaging bij DCL en dan met name de kaart van Colien gaf mij de inspiratie om een ronde kaart te maken. Ik begon met de 2e kaart, maar de 1e kaart vind ik mooier en daarom begin ik daarmee. 
Ik had voor de eerste kaart deze cirkel gestanst maar niet gebruikt. Dat is de basis voor deze kaart geworden. Daarop kwam een cirkel van geschept papier.  De rand heb ik geborduurd met koperkleurig garen. Daarop komt een een bloem van MD. Onder de bloem zit ook koperkleurig garen. Na het embossen van de bloem heb ik deze bewerkt met koperkleurig gilding wax. Dat zit ook om de rand van de basiskaart. Wat zwarte takjes, een tekst en sequens maken het af. De bloem nogmaals gestanst als achterkant, en een houdertje om hem te laten staan.
Challenges:
Dutch Card Lovers: rond in de hoofdrol
Voor deze kaart heb ik de cirkel stans gebruikt en maakte er een easelkaart van. Op het sta gedeelte kwam een andere cirkel die ik emboste met een muzieknoten embossing folder. Deze bewerkt met koperkleurig gilding wax. Daarop kwamen muzieksleutels die ook bewerkt zijn met wax.
Om de kaart te laten staan heb ik het toetsenbord van de piano van MD gebruikt. En nog wat kleine muzieknoten. Verder geen tekst, ik wist niet zo goed waar te plaatsen en dat kan natuurlijk ook achterop.Of misschien toch voorop en dan iets met wit, dan wordt de kaart iets sprekender bedenk ik nu.
Challenges:
Het was leuk om hier mee bezig te zijn en eenmaal bezig waren ze ook wel snel klaar.
Gisteren lekker bezig geweest buiten. Alle ramen schoon en dat zijn er nogal wat….. en dan gelijk weer de regen erop, maar dat voorkom je toch niet. Maar hout en windveren zullen wel schoon blijven. De windveren doe ik 1 x per jaar en is dan hard nodig.
Daarna grind geschoffeld en onkruidvrij gemaakt. Kortom deze dame is heel tevreden.
Een fijne dag vandaag, ik kom graag langs om te kijken wat jullie gemaakt hebben in de gevraagde kleuren. Er wordt gesproken over regen, dus na de sport  tijd om te reageren, boek en freubel.
Groetjes Nelleke 

 

30 opmerkingen:

Elle-Jeanne zei

Twee prachtige kaarten in deze kleuren Nelleke.
Groetjes Elle-Jeanne

Martha zei

Orachtige kaarten Nelleke
Ik vind de muziek kaart heel mooi gemaakt, maar dat kan ook niet anders ik ben dol op muziekmaken
De bloem is ook weg mooi lwuk gemaakt in deze kleurencombie!
Je bent druk in en om het huis geweest
Liefs Martha

Diny zei

Wat heb je PRACHTIGE kaartjes gemaakt met het koper Nelleke....heel erg leuk gedaan!
Groetjes Diny

Anita van Deur zei

Wauw super leuk en mooi beide kaarten, kan niet kiezen welke het mooist is. Heb het even opgegeven met de ramen te wassen................. hopelijk de volgende week droog weer. Fijne dag.

Sigrid1972 zei

2 prachtige kaarten Nelleke!!!
Groetjes, Sigrid

chantal zei

superleuke kaarten. Mijn voorkeur gaat naar de muziekkaart. Prachtig.
Liefs Chantal

Anoniem zei

Dat zijn twee mooie kaartjes en dan ook nog rond! Al helemaal moeilijk! ik vind de eerste mooi maar eigenlijk vind ik de tweede het mooist! Zo leuk met die muzieknoten en als easelkaart gezet! Top dat je alles weer schoon hebt! Geeft ook een opgeruimd gevoel! Groetjes Marijke

alma.heijenk@gmail.com zei

Prachtig gewoon, de muziekkaart vind ik echt heel mooi geworden.
en je bent druk geweest dus...
groetjes Alma

!neke zei

Beide prachtig !!!!!!
Die muziekkaart...geweldig !
groeten Ineke

Nancy zei

Hey Nelleke,
Ik vind het allebei super mooie kaarten! Die wax heb ik ook al jaren liggen, ooit van een beurs meegebracht maar nog nooit gebruikt! Ik moet er eens iets mee gaan doen.
De kaart met de bloem is ronduit prachtig!
Liefs,
Nancy

bolletjelucky.blogspot.com zei

Twee hele gave kaarten in de gevraagde kleuren Nelleke. Mooi met die koperkleurige wax op zwart.
Lieve groetjes Miranda

martina's kaartjes zei

wauw, die heb je mooi gemaakt, geslaagd kaartje
grtjs,martina

Margreet zei

Wat een bezig bijtje ben jij! Naast al die huishoudelijke taken ook nog kans zien om 2 van die mooie ronde kaarten te maken. De bovenste heeft ook mijn voorkeur.
xxx Margreet

Colien zei

Heel gaaf deze 2 ronde (easel)kaarten in zwart/koper!
Top voor het KKT vandaag.
Lekker gevoel als je zoveel taken kan afvinken. Hier is de buitenschilder bezig en dat knapt ook zo op. Al duurt het met de regen ook veel langer dan gepland. Hij komt alleen in de avonduren en al heel wat avonden regende het pijpenstelen. Maar we zijn geduldig ;)
Grtz Colien

Caroline Cards zei

Het zijn twee mooie kaarten en de bovenste vind ik de mooiste. Jammer dat het dan weer regent na het ramen wassen!
Groetjes, Caroline

C4U Art Craft - Carla zei

Beide kaarten zijn prachtig geworden ! 🍀

Femminde zei

Wat een toffe kaarten Nelleke!! Vooral die bovenste.
En wat heerlijk ook al die ramen schoon en buiten lekker onkruid getrokken.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Annie H zei

Wow twee gave kaarten hoor, dat zwart en koper heeft wel iets !!
Groetjes, Annie

Claudia's kaartjes zei

Wauw echt super je kaartjes voor de KKT. Heel geslaagd.
Creatieve Groetjes Claudia

Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
You tube:Claudia's Kaartjes
Blog:Claudia's Kaartjes
Challenge blogs:
Girlz Creative Christmas 
Girlz makes Guyz Cards
Girlz creative crafts
Creative sketchy girls

Nancy Soetaert zei

Prachtige kaartjes voor het KKT! Leuk die cirkelvormen.
Groetjes
Nancy

Daphne zei

Leuk hoor.
Ik vind de ronde vorm heel leuk.
Lekker voldaan hè, als je veel gedaan hebt.

Angélique zei

Prachtige kaarten! Ik vind vooral de tweede super, zo mooi met de toetsen en geëmboste muzieknoten, met wax bewerkt.
Zo zeg, jij bent gisteren druk geweest. Ik moest wel even opzoeken wat windveren zijn, weer wat geleerd.

Ellen zei

Het zijn weer 2 beauty’s Nelleke…mooi met het koper erbij. Ik vind die wax ook geweldig. Dank voor je tip om mee te doen bij Martine maar helaas was ik te laat, kon tot maandag aanmelden en jouw reactie stond in mijn spam.
Volgende keer beter!
Groetjes Ellen

GerJanne zei

Oh wauw! Vooral de eerste vind ik geweldig!! Wat mooi is dat, een kunstwerkje!
De tweede is ook gaaf! Minder chique, maar wel ontzettend leuk.
Knap gecombineerd de challenges!

Nicolette zei

Een hele mooie creatie. Een stoere uitstraling.
Dankjewel voor het meedoen bij KIC.
Groetjes Nicolette DT

Kaartenkraam zei

Wow wat een prachtige kaarten. Ik vind de eerste ook super maar ook de tweede is heel erg mooi!

groetjes van Ank

Marjan zei

Twee gave kaarten, mooi in deze tinten en met twee heel andere versieringen. Mooi die bloem op de eerste. Fijn dat je meedoet met DCL, Nelleke!

Epie zei

Twee schitterende kaarten heb je gemaakt TOP
Groetjes Epie

Renske Neutel zei

Prachtig gedaan met dat koper. Dank je wel voor het meedoen aan de Polkadoodles challenge deze week. Succes.

Groetjes Renske Polkadoodles DT

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Twee hele mooie kaartjes Nelleke! Leuk dat je met ons meedoet bij DCL 🌺☕️