Mijn lijst met blogs

zaterdag 18 mei 2024

Jan is jarig


"Eerst taak en dan vermaak", is een oude uitdrukking. Soms deed ik het precies andersom, maar vanmorgen was deze uitdrukking op mij van toepassing. Wim is even weg om een klusje af te maken, en ik dacht: ga nu eerst even het huis door en plaatst dan een kaartje. Tada, nu lekker klaar en de de middag nog voor mij liggen.           
In Denemarken ben ik 1 middag met 2 andere dames naar Viborg geweest. In een handwerkzaak kocht ik mooie wol voor een sjaal en toen ik de winkel uitliep zag ik een hobbywinkel. Die kans liet ik niet onbenut en ging daar even naar binnen. Niet dat ik wat nodig had, maar mijn oog viel op een blokje papier voor mannen, en heb dit ook gekocht. Ik vind het een mooi aandenken aan deze vakantie en elke keer als ik het gebruik denk ik daar weer aan. Er staat op: no. 70114 Felicita Grooming Men, Damore hobby.
Even opgezocht op internet en het blijkt een Deens merk te zijn, er zijn meerdere blokjes van en erg gaaf papier.
Vorige week heb ik deze gelijk gebruikt voor een kaart. Ik heb een mannenkaart nodig, zag een sketch bij de Egel en maakte deze kaart. Alle aandacht gaat naar de tekst en de naam van de ontvanger.
Het was weer heerlijk om hier mee bezig te zijn.
Verder spreekt het wel voor zich. 
Challenges:
 (2) Facebook de Egel: sketch Erica
Een fijne dag en komende Pinksterdagen gewenst!
Groetjes, Nelleke 

14 opmerkingen:

Hermien zei

Een mooie felicitatie kaart Nelleke, en het papier is ook prachtig.
Fijn weekend,
Hermien

Ellen zei

Zeker mooi papier, ik zou het ook gekocht hebben…mooie kleuren!
Jan is hier vast blij mee!
Fijne Pinksterdagen gewenst!
Groetjes Ellen

Trijntje zei

Je hebt een leuke kaart voor Jan gemaakt. Dit is zeker mooi papier. In Denemarken heb je mooie designs van papier Ook mooie kleding en huishoudelijke spullen.. fijn dat je lekker aan de knutsel bent geweest. Groeten Trijntje

karin zei

Mooi kaartje met dit prachtig papier. Het heeft een beetje een maritieme look.
Fijn weekend,
Karin

Elle-Jeanne zei

Mooie kaart met dit mooie papier Nelleke.
Groetjes Elle-Jeanne

Angélique zei

Een heel stoere kaart. Fijn om tijdens het knutselen zulke mooie herinneringen te voelen.

Diny zei

wat leuk Nelleke....papier uit Denemarken!
Je hebt er een leuk mannenkaartje mee gemaakt!
Groetjes en een fijn weekend,
Diny

GerJanne zei

Oh wat leuk! Dat was ik nog vergeten te vragen of je een hobbywinkel had gezien. Dacht eerlijk gezegd dat je daar geen tijd voor zou hebben. Maar wat een gaaf blokje is dat(heb het ook even opgezocht) En leuk dat je dan papier hebt wat bijna niemand heeft! Je kaart ermee is ook al zo leuk! Lekker bezig geweest!

marja kenter zei

Inderdaad zeg wat is dit mooi dp. Het is een hele mooie kaart geworden voor Jan.
Ik die het ook vaak hoor, eerst taak en dan vermaak, goede instelling vind ik het maar af en toe een beetje zondigen mag ook.
Fijne avond en liefs

Ans Gilbert zei

Wat een mooie kaart heb je gemaakt voor Jan, zo'n leuke paperpad en een gaaf aandenken aan Denemarken,
Groetjes,
Ansx

Henriët zei

Een hele mooie mannenkaart en prachtig papier. Ik snap dat je dat meenam als aandenken aan de vakantie.
Groetjes van Henriët

Marfien zei

Leuk papier heb je gevonden in Denemarken en gelijk uitgeprobeerd. Hopelijk vind Jan het ook een tof kaartje
Dank voor je mooie verjaardagskaart, je weet mij altijd weer te verrassen met een speciaal model, maak je de enveloppe ook zelf?

Daphne zei

Haha, wij hadden het er net over hier in huis.... ik zei "ga nooit eerst doen wat je moet doen, daarna mag je iets doen wat je leuk vindt", dus precies dat wat jij zegt, alleen vind ik jouw opmerking: "Eerst taak, dan vermaak" beter, ik ga het onthouden.
Mooi, dit dp, je kaart ermee gemaakt vind ik heel erg leuk.

Darlene zei

FANTASTIC! Thanks so much for joining in the fun at our WORD POWER challenge! Good Luck and we hope you’ll come back often.

Darlene
DAR’S CRAFTY CREATIONS
Co-Owner … Can You Handle the Pressure, Double D, Four Seasons, Peace On Earth,Stencil Fun, Simply Clean & Simple, Two Old Bats, Triple B, Word Power