Mijn lijst met blogs

vrijdag 16 augustus 2024

Flow paper lovers 1

Vlaak voor we naar Ruurlo gingen, heb ik toch de Flow book for paper lovers in de caravan gelegd. 
Je weet maar nooit....
Een dik boek met allemaal papiertjes, kaartjes, labels, effen en designpapier. (zie hieronder)
Het boek is uit 2014, en kreeg ik voor mijn verjaardag van GerJanne. Ik had er al wel wat uit gebruikt, maar er zat nog genoeg in.
Op de camping ben ik hier 2x mee bezig geweest. Ik zocht wat papiertjes bij elkaar, plakte dit in de meeste gevallen al vast en thuis kwam het geheel op een basiskaart en maakte het verder af.
Dat heb ik zo met de eerste kaart gedaan. 
Bij DCL vragen ze een kaart met cactussen. Ik lees op sommige blogs dat bloggers niets van cactussen hebben. Zelf heb ik dat wel, en voor deze kaart heb ik het cactussetje van Sizzix gebruikt die ik  pas geleden 2e hands voor  € 1,00 kocht. Een mooie reden om hiervoor te gebruiken. 
Een tekst met de labeltang en nog wat zwarte steentjes.
Ondanks dat cactussen 'stekelige' planten zijn, durf ik die met een gerust hart te versturen.
Challenges:
Bij de meeste  kaartjes die ik maakte maakte uit de Flow, maakte ik gelijk bijpassende enveloppes. Deze enveloppe heb ik gemaakt van een restje kraft wat in cadeaupapier zit. Daarop met zwart een label gestempeld. ( komt dus niet uit de Flow)
Dit is het boek waar ik bijna alles uit gehaald heb.
In het boek zaten ook een vel stickers. Op zich leuke kleuren, maar niet helemaal mijn ding. Ze waren van plastic. Dit alles op een vel papier geplakt en daarna heb ik deze mand met appels uitgeknipt. Ik vond 2 labels uit het boek,  het zwarte papier uit het boek kon de toets der kritiek niet doorstaan, want voor de fruitschaal vond ik het te flets. 
Als setje weggelegd, thuis zwart papier bijgedaan en deze kaart gemaakt. De fruitmand paste precies over het motiefje van de rood/oranje label. Wat knoopjes en tekst van?
Challenge: 
Voor de envelop vond ik in het boek een vel bijpassend glimmend papier wat in dit geval geschikt is voor een envelop. Mooi gebruikt dus! Daarop kwam een ovalen tekstlabel.
Het was leuk om met minimale middelen toch lekker bezig te zijn, en daardoor ga je heel anders weer naar het boek kijken.
Wordt vervolgd.
Groet, Nelleke 





 

18 opmerkingen:

Daphne zei

Wat leuk joh.
Ik lees dat iook steeds, over de cactussen, maar ik vind het ook leuk, deze planten. Stekelig of niet, als het een leuke kaart is zou ik daar verder niet over nadenken.
En een leuke kaart is het zeker, mooi dat minimale zwart erbij, dat maakt het een beetje stoer.
Ook je 2de kaart is leuk.
Grappig hè dat je thuis heel veel knutselspullen hebt en dat je in de vakantie met weinig spullen toch iets moois kan maken.

Claudia's kaartjes zei

Wat een vrolijke kaart. Toppie!!
I love this card
Creatieve Groetjes Claudia

Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
You tube:Claudia's Kaartjes
Blog:Claudia's Kaartjes
Challenge blogs:
Girlz Creative Christmas 
Girlz makes Guyz Cards
Girlz creative crafts
Creative sketchy girls
Girlz Rebel Challenge
Girlz Creative Fun Art of Scrap

Martha zei

Mooie kaarten, Nelleke
Ik heb ook niks tegen cactussen, mijn moeder had altijd lidcactussen met die mooie bloempjes en owee niet aankomen en die hoge prikkelige exemplaren vind ik ook altijd leuk
Mooi resultaat met dat papier uit de Flow
Liefs Martha

Ellen zei

Wat een leuke cactussenkaart Nelleke met deze leuke cactus stansjes . Bedankt voor je deelname aan DCL, groetjes Ellen

Anita van Deur zei

Je was goed op dreef Nelleke super leuk zijn je kaarten.

Hermien zei

Ik ken de boeken wel, want we verkopen ze in de winkel. Zo zie je maar weer dat je soms niet veel meer nodig hebt dan mooi papier.

Groetjes Hermien

Ellen zei

Leuk gedaan Nelleke…lekker bezig geweest in de vakantie!
Ik ken de Flow wel maar niet dit boek wat jij gebruikt hebt!
Groetjes Ellen

Elle-Jeanne zei

Leuke kaarten Nelleke.
Mooi boek met veel papier.
Groetjes Elle-Jeanne

!neke zei

Super leuk Nelleke !!!!!

Rosalien Zwackhalen zei

Dat is een goede aankoop geweest die sizzix stansjes. Je kaartje is leuk geworde. Bedankt voor je deelname bij de DCL.

Angélique zei

Heel leuke kaarten met enveloppen, die vinden beslist hun weg wel naar de gelukkige ontvangers. Ik vind het extra creatief dat je met zulke beperkte middelen bezig bent geweest.

Joan zei

Pretty card and yes, I do like Cacti , I like all plants !

Thanks for joining in at Try It OnTuesday challenge

Nicole Parmentier zei

Die euro is goed besteed geweest Nelleke, wat een leuke stansjes op deze kaart. Het Flow boek heb ik ook gehad maar ik heb toen van de laatste restjes envelopjes gevouwen dus daar is niets meer van over. Slim om het mee te nemen op vakantie, zo blijf je letterlijk en figuurlijk in de creatieve flow! Dankjewel voor je bijdrage aan de DCL challenge!

Marjan zei

Ook toevallig dat je die cactussen had en dat voor zo'n spotprijsje! Komen nu goed van pas. Ik vind je kaart gaaf, mooi papier erbij gezocht en leuk ook de tint die je ervoor gebruikte. Fijn dat je meedoet met DCL, Nelleke!

Sandra1968 zei

Heel erg leuk!

The Crafty Den zei

A lovely selection of cards Nelleke. The colours and images are wonderful. Thanks for sharing with us at Krafty Chicks challenge this week. Hugs, Denise x

Sarah zei

Leuke kaartjes, ik zet ook graag de ✂️in oude flows. Zonde om er maar te liggen. X

Bobby zei

You used the items from that book well, Nelleke. That bowl of apples looks delicious (pun intended). Thanks for sharing your card with us at Time Out.