Mijn lijst met blogs

dinsdag 13 augustus 2024

Serie met bloemen

Daar ben ik eindelijk weer eens, een beetje ondergedoken geloof ik. Zaterdag zijn we teruggekomen van een week kamperen in Ruurlo. We hebben met Thomas een mooie week gehad, bijna elke dag gefietst en dat kan in die omgeving heel goed, omdat het daar zo rustig is. En wat een prachtige omgeving zeg. Dit was echt voor herhaling vatbaar!
De was is inmiddels schoon en opgeruimd. Thomas is zondag naar de Parel gegaan, hij wilde ook graag weer terug en ook wij vonden het ook goed zo. Ik moest hier echt wel van bijkomen.
Vanmorgen bezig geweest met het oogsten van diverse fruit en boontjes, maar aan het einde van de ochtend kon ik toch eindelijk  naar mijn kamer om wat te freubelen.
Van mijn zus kreeg ik een rol papier voor mijn verkoophuisje. Of het inpakpapier of een loper voor over de tafel is, weet ik niet. Hij werd niet verkocht, en omdat ik het papier zelf zo mooi vond dit op mijn kamertje gelegd. 
2 weken geleden, heb ik allemaal bloemensetjes gemaakt. Dan gaat de bak met stansjes op de kop en zoek ik bloemen en papieren bloemen bij elkaar om setjes te maken. Vaak lukt dat met het maken van kaarten niet, maar als je er voor gaat zitten wel. Een leuk klusje waarbij ik buiten begon omdat het toen  mooi weer was. 
En ja dan gaat het ratelen daarboven. Ik dacht dat sommige bloemen wel mooi bij dat gestreepte papier zou passen, en dat klopte. Voor we weg gingen had ik al wat van dat papier gesneden, en deze heb ik vandaag dus afgemaakt. Het gaas en de bruine cirkel had ik ook nog uit gestanst liggen en paste er goed bij.
Nog een tekst en wat sequens en meer is niet nodig.
Challenges:


Ik zag de sketch van tuesday morning sketches en kon deze heel goed gebruiken. Bij de bloem had ik grijze blaadjes gebruikt. Het leuke is als je bezig bent, je dan van alles bedankt. Rechts boven is een hart en links een gewei van een rendier omdat ik die niet gebruikte.
Hello in dezelfde kleur grijs, wat sequens en glitters.
Challenges:
Op de kringloop kocht ik een zakje papieren en gehaakte bloemen. De papieren bloemen heb ik nu gebruikt. Hier zie je de oranje/ bruine bloem, die is best wel groot. De grote cirkel lag er uit gestanst en paste er goed bij. Ook hier weer sequens, glitters en een donkerbruine tekst. 
Het was heerlijk om hier mee bezig te zijn, buiten was het toch te warm.
Groet, Nelleke 


 

17 opmerkingen:

Angélique zei

Drie heel leuke kaarten die, ondanks dat ze hetzelfde dp en bloemen hebben, totaal verschillend zijn.
Goed gevonden om dat hart en gewei zo onder de bloemen te schuiven, ze zijn goed incognito (ik moest even zoeken). De kleuren passen goed bij elkaar.

Ellen zei

Hele leuke kaartjes laat je zien en de kleuren zijn zo warm, echt heel mooi bij elkaar gezocht!
Wat fijn dat jullie het leuk hebben gehad in Ruurlo en dat het voor herhaling vatbaar is…zo moet het zijn toch?!
Gelukkig koelt het wat af na vandaag, ik had het zwaar vandaag met 3 kids.
Groetjes Ellen

Anita van Deur zei

Heerlijk zo`n geslaagde vakantie! Prachtige bloem kaartjes en alles past super mooi bij elkaar.

Elle-Jeanne zei

Inderdaad fijn fietsen in Ruurlo.
Fijn dat jullie genoten hebben.
Je hebt 3 prachtige kaarten gemaakt met de bloemen.
Alles past perfect bij elkaar
Groetjes Elle-Jeanne

Martha zei

Prachtige kaarten Nelleke
Je kunt zoveel leuks scoren bij de kringloop
Heerlijke bezigheid bloempjes maken!
Liefs Martha

Kaartenkraam zei

Leuk zoals je het papier en de bloemen hebt gebruikt. De derde kaart vind ik het mooist, ik houd van die grote bloemen.

groetjes van Ank

Daphne zei

Met deze temperatuur kan je niet zoveel, dus is het heerlijk om te gaan "bloemschikken", maar dan op papier.
Wat een leuk achtergrond DP is dit, mooi dat de streepjes niet even recht en netjes dezelfde afstand hebben, dat maakt het speels.
Het is en mooie serie en jij hebt weer lekker even kunnen ontspannen.

alma.heijenk@gmail.com zei

supermooi geworden, altijd handig als er al voorwerk gedaan is en je kunt gaan "bouwen".
mooie omgeving Ruurlo.
groetjes Alma

Nancy zei

Hey Nelleke,
Wat een mooie bloemenkaarten maakte je met dat geweldig papier als achtergrond!
Super combinaties werden het...
Fijn dat je mijn ateljeeverhalen nog ingehaald hebt. En ja... wanneer doe ik het allemaal? Lees mijn blog van vandaag dan nog maar even. Denk dat ik straks toch even een middagdutje ga doen..
Liefs,
Nancy

Willeke zei

Leuke kaart, bedankt voor het meest doen met Cas on Friday!

GerJanne zei

Fijn dat jullie zo'n mooie week hebben gehad! Ja, mooi daar he?
En nu weer in het ritme zien te komen.
De kaarten zijn mooi. Leuke kleurstelling. En bloemen maken is jou wel toevertrouwd!

Marfien zei

Wat een mooie serie is dit geworden, heerlijk als je zo lekker kunt aanrommelen en dan uitrusten van je vakantie :-)

carla zei

Hele leuke kaartjes voor onze 'Alles Mag' challenge.
Bedankt voor je deelname bij Carlin's Kaartenparadijs.
Succes !
Groetjes,
Carla

Patti zei

WOW both your cards are just gorgeous I LOVE your color choice!! Thanks so much for creating with us at Tuesday Morning Sketches!

Melissa Craig zei

Lovely cards! Thank you for joining us at Tuesday Morning Sketches.

Donna W. zei

You have made some gorgeous flowers. I really like the textured background one.Thank you for joining Tuesday Morning Sketches

Debbie zei

These are both gorgeous cards!
Thanks for playing along at Tuesday Morning Sketches!
Debbie - TMS DT
Debbie's Dash of This and That