Mijn lijst met blogs

donderdag 11 maart 2021

Stickers 1

Een kerstkaart en een gewone kaart vandaag. Gemaakt met behulp van stickers. Want wat was er gebeurd? Vorige week kreeg ik een kaart van Gail uit Noorwegen. Via de Card Chain Challenge stuur je elke maand een kaart naar iemand. Ik kreeg een kaart uit Noorwegen, ik stuurde er 1 naar Arlena in Californië. Bij de kaart van Gail zaten wat stickers. Niet dat ik daarmee heel veel heb, maar het daagde mij wel uit om er wat mee te doen en ze niet gelijk weg te leggen. De sticker, zwart, plakte ik op wit papier. Eerst dacht ik er een zwart witte kaart van te maken, maar even later dacht ik die in te kleuren. Zo gedacht zo gedaan. Het kleuren ging niet erg goed, of te wel ik kleurde hem verkeerd in. De zwarte sticker kon ik eraf halen en toen weer op aquarelpapier geplakt. Deze met waterverf van van Gogh ingekleurd. Ondertussen had ik nog wat stickers van mijzelf op papier geplakt om die in te kleuren. En zo val je van het 1 in het ander. Lieke zag dit en wilde er ook eentje inkleuren. Zij heeft de onderste gekleurd. (En daarna gingen we een spelletje doen: Keer op keer en Qwixxs 😊)
Van de week deze kaarten afgemaakt. Hierbij volgens een sketch gewerkt en papier van MD gebruikt. 
De lijst om het werkje was te lang, deze ingekort en na wat gepriegel de hulst over de rand laten vallen.
De kaart was nog wat kaal, een strikje, wat dennenappels met belletjes en zwarte glitter kleden de kaart meer aan. Al ben ik nog niet helemaal tevreden plaatsen doe ik hem wel.
Challenges:
52 weeks to Christmas: wekelijkse kaart
CHCC: alles mag. 

Deze heeft Lieke ingekleurd en daarna de sticker er af gehaald.  Overleefde de zwarte sticker van de vorige kaart, bij deze was dit niet het geval. Ze vond hem mislukt maar dat vind ik helemaal niet. Ovalen mallen passen vaak niet,  deze wel, er bleef een klein wit randje over en dat kan heel goed. Daarna gemat op groen papier. De sketch van KIC gebruikt. Wederom designpapier van MD, en wat takjes links en rechts. Een vrij algemene stempel gebruikt. Op de banner kan de leeftijd of als het een huwelijksjubileum is, kan dat er ook op.
Challenge:
Groetjes, Bedankt voor het lezen, kijken en reageren.
Nelleke 
 

20 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Jullie kaartjes zijn heel mooi geworden beide kleurrijk en daar word je blij van.

Epie zei

Mooie vrolijke kerstkaart Nelleke , wat een leuke stickers top
Fijn dat je meedoet in week 10 en veel hobbyfun ....
Liefs Epie en Birdie DT52WTC

marja kenter zei

Eerst moest ik me indenken hoe jullie het allemaal gedaan hebben (Ik lees te snel en snap het dan niet meteen) maar na een tweede keer lezen begrijp ik het helemaal. Ik vind het twee hele mooie kaarten. en, 😃😃 Ik heb ook, ergens, nog van dit soort stickers, misschien leuk om die "straks" mee te nemen naar de camping en daar eens te gaan proberen wat ik er mee kan doen. In ieder geval, bedankt voor de tip.
Fijne dag en groetjes.

Scraptastisch zei

Werd je toch geïnspireerd door de stickers, mooi gedaan Nelleke en Lieke ook! Mijn vriendin en ik zijn ook verslaafd aan het spel keer op keer, haha de andere ken ik niet ga ik even opzoeken.
xx Gerie

Trijntje zei

Jullie zijn leuk bezig geweest xo te lezen. De kaarten zijn erg mooi geworden . De kaart die Lieke ingekleurd heeft vind ik heel mooi. Leuke roosjes.. groeten Trijntje

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een leuke kleurrijke kerstkaart heb je met die stickers gemaakt Nelleke. Ik heb dit ook wel eens geprobeerd maar had denk ik het verkeerde papier want de inkt liep onder de lijntjes door. De kaart van Lieke vind ik ook mooi geworden.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Marijke zei

Twee mooie kaartjes hoor! Leuk toch eens iets uitproberen wat je eigenlijk niet doet! Ik vind ze beide geslaagd! Fijn dat je weer meedoet met 52 WTC. groetjes Marijke.

Angélique zei

Weer eens wat anders dankzij de Noorse post en ze zijn leuk geworden.

Rosina zei

Dat is leuk om jezelf uit te dagen met de gekregen stickers uit Noorwegen Nelleke...een aparte techniek zo te lezen eerst inkleuren en dan de sticker verwijderen...Maar ik vind ze allebei echt leuk geworden, fijn dat je ze even hier laat zien
groetjes
Rosina

GerJanne zei

Ontzettend leuk opgelost om de stickers toch te gebruiken. Ik heb er ook wat zoals je wet en ga ook eens bedenken hoe ik die kan verwerken.
Ze zijn allebei mooi en ik snap dan weer niet waarom Lieke het mislukt vindt....

Jantine zei

Twee heel mooie kaarten, goed jezelf (en Lieke) uitgedaagd met de gekregen stickers!
Fijn dat je er weer bent bij 52 WTC!
Groetjes
Jantine DT 52 WTC

Renate zei

Wat een prachtige kaarten Nelleke,
Dank je wel voor je deelname aan KIC
Groetjes Renate DT

Nicolette zei

Hele mooie kaart Nelleke.
Wat leuk dat je meedoet bij KIC
Groetjes Nicolette DT

jolanda creatief bijtje zei

leuke kaart
bedankt voor het meedoen aan deze challenge
groetjes jolanda bongers
DT kaarten inspiratie challenge

Atelier Jolena zei

Mooie kaarten!
Groetjes Atelier Jolena

https://atelierjolena.blogspot.com/
Gastdesigner KIC (Elena)

Elly zei

Mooie kaarten laat je zien.
Bedankt voor je deelname bij KIC
Groetjes Elly DT

Margo zei

Wat gezellig zo samen inkleuren en je maakte er erg mooie kaarten mee.
Groetjes
Margo

Bianca van Tilburg. zei

Wat een mooie uitwerking van de Sketch Nelleke.
Veel liefs Bianca
XX
DT KIC

Christina zei

Was für eine schöne Karte und eine tolle Umsetzung von dem Sketch.

Liebe grüße
Christina GD

Margreet zei

Gezellig om zo samen bezig te zijn. Jullie hebben mooie kaartjes geproduceerd.
Hartelijk dank voor het meedoen bij Cheerful Sketches.
xxx Margreet