Mijn lijst met blogs

zaterdag 1 april 2023

Wat je in je hart bewaard

Er lag nog een lila achtergrondje van de kleurenuitdaging van afgelopen woensdag. Die kwam mooi van pas voor deze condoleance kaart. Ik spetterde nog wat met lila inkt op de kaart. dit matte ik op dieppaars en witte basiskaart. Uit het paarse stanste ik het hart en uit zacht geel en geel stipjespapier het lenteklokje. Daarbij kwam en bijpassende tekst.
Deze kaart stuurden we naar een oud collega. Haar man, ook een oud collega, is veel te jong overleden. Hij was maar 2 maanden ouder dan Wim.
Dat komt binnen, we kennen hen al vanaf de jaren 70, kinderen zijn de zelfde leeftijd. Ik werkte zelfs een aantal jaren met zijn dochter.
Niet dat we elkaar veel zagen, maar als dit wel zo was, was er altijd even een praatje.
Dat maakt dat we alleen maar heel dankbaar mogen kijken naar de dag van vandaag ook al komt de regen, nu ik dit typ,  met bakken uit de lucht.
Maak er een mooie dag van!
Groet, Nelleke 


13 opmerkingen:

Daphne zei

Mooi gesproken Nelleke.
Het is zo waar wat je zegt.
Ik zeg altijd "oké, je mag even chagrijnig zijn, maakt niet uit waarom, maar dan ga je weer om je heen kijken en ziet de dingen die je wèl hebt"
Wat een ontzettende mooie kaart heb je gemaakt, dat zal troost geven.
De tekst is héél mooi en waar!

marja kenter zei

Je hebt een prachtige kaart gemaakt Nelleke. Zo mooi dat Lila met die gele bloem.
En de spreuk vind ik ook zo mooi en natuurlijk komt het binnen zo'n overlijden. Dus daarom: " pluk de dag".
Mooi week end en liefs.

Sarah zei

Wat een ontzettend mooi kaartje. Natuurlijk komt zo'n nieuws binnen. Maar inderdaad elke dag is een geschenk. Fijn weekend. X

alma.heijenk@gmail.com zei

wat een mooie kaart voor deze moeilijke periode. sterkte voor jullie.
gr Alma

Trijntje zei

Wat heb je een prachtige condoleance kaart gemaakt. Als er iemand van je eigen leeftijd overlijdt die je kent..
Dan komt het even heel dichtbij…. Ik zeg altijd maar doe wat je wil doen… en probeer te genieten. ieder op zijn of haar eigen manier. Jullie ook maar sterkte. Groeten Trijntje

Kaartenkraam zei

Hele mooie condoleancekaart met prachtige tekst ook.
Ja zoiets drukt je met je neus op de feiten en doet je beseffen wat je zelf hebt en dat je er van moet genieten.

groetjes van Ank

Elle-Jeanne zei

Prachtige condoleance kaart Nelleke.
Mooie achtergrond heb je gemaakt.
Groetjes Elle-Jeanne

Henriët zei

Mooie condoleancekaart. Dat zal de ontvangers een stukje troost bieden.
Groetjes van Henriët

Diny zei

Wat een prachtige condoleancekaart Nelleke.
Hopelijk gaat deze kaart veel troost geven aan de nabestaanden!
Groetjes en een fijn weekend,
Diny

Anoniem zei

Prachtige stijlvolle kaart Nelleke…helaas zijn ze nodig. Ik maakte net een blogbericht met ook een condoleancekaart.
Je kunt zoveel troost bieden met een zelfgemaakt kaartje merk ik.
Fijn weekend verder, groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Angélique zei

Je hebt een prachtige kaart gemaakt, die zal zeker gewaardeerd worden.
Heel confronterend als mensen van ongeveer dezelfde leeftijd overlijden, heel naar voor de nabestaanden ook als iemand zo jong overlijdt.

Nicolette zei

Een prachtige kaart.
Groetjes Nicolette

Marfien zei

Prachtige condoleance kaart, de tekst past mooi bij het hart