Mijn lijst met blogs

zondag 7 februari 2021

Dat heb je goed gedaan!


Daar ben ik alweer met een kaart. Ook vandaag plaats ik als gastdesigner een kaartje. Ditmaal voor de
de Cheerful sketches, waar ik in december won met een poezenkaartje voor Annebeth.
Ik kreeg een digi om te kleuren en de sketch om een kaart van te maken. Kleuren is niet mijn sterkste kant, maar ben er op een avond voor gaan zitten. Verschillende afdrukken geprint en vervolgens gekleurd met Derwent coloursoft. De tip van GerJanne om te werken met geurvrije terpentine kwam goed van pas. De afbeelding die ik het mooiste vond heb ik gebruikt voor een kaart. 
Tijd nemen om te kleuren moet ik zeker doen. Afgelopen woensdag met de kletseldate met GerJanne lukte het kleuren niet en heb ik de boel aan de kant gegooid. Gisteravond er weer rustig voor gaan zitten, en dan lukt het wel. 
Het kaartje heb ik gemaakt voor mijn kleinzoon. Hij mag afzwemmen zodra de zwembaden weer open gaan. Dat was in december ook zo sneu, tijdens de toespraak van de minister, half december, hoorde hij maar 1 ding: de zwembaden gaan dicht. Dat was een paar dagen voordat hij ging afzwemmen. 
Hij was toen ook erg verdrietig. Daardoor duurt het allemaal ook zo lang dat hij met zwemles bezig is. 
Alles van het kaartje spreekt wel voor zichzelf. Ik heb vrolijke kleuren gebruikt van een blok van de Aldi. Dat pak ik graag omdat de vormen en kleuren zo mooi zijn. Volgens zijn "tante krul"  (Lieke) moest er bij een zwemdiploma ook een dolfijntje op. En zie je dat het jochie een A in zijn handen heeft? En ja er moesten ook glittertjes op, want als Jelle komt kaartjes maken wil hij er ook glitter op zijn kaart.. 
Jullie kunnen nog de hele maand met de challenge van Cheerful sketches meedoen. 
Challenge:
Kleuren met potloden: Casor fully loaded
Geniet van de dag en de sneeuw. De grote slee is tevoorschijn gehaald en de ijzers zijn al glad gepoetst.
Misschien wel een tochtje achter de auto haha, een sneeuwpop maken enz. Dat mag ook wel na zo'n lange tijd. Weer helemaal kind zijn!
En natuurlijk ook aan de knutsel, weggaan doen we toch niet.
Groet, Nelleke 

8 opmerkingen:

Daphne zei

Ach, wat schattig. Deze ligt mooi al klaar, die kan je zo pakken als je het nodig hebt.
Zo sneu voor die kinderen.
Onze zoon loopt stage in een zwembad, hij vindt het zó leuk, die kleintjes les geven, maar nu ligt het al weken stil. Hij is 18, maar ook hij kan er wel om huilen dat hij geen zwemles heeft (lees: mag geven)

Angélique zei

Superleuke kaart, het kleuren is prima gelukt! Lekker vrolijk met dat bkauw en geel, die dolfijn springt daar perfect naar de bal.
Ik hoop dat je de kaart snel mag geven.

Diny zei

Wat sneu vor je kleinzoon dat het afzwemmen niet door kon gaan Nelleke.
je hebt een hele leuke kaart voor hem gemaakt!
Groetjes en veel plezier in de sneeuw,
Diny

Scraptastisch zei

Heel sneu alle uitstel maar het komt goed dat hij je heel trots zijn diploma A kan showen. Jij kan dan meteen dit mooie kaartje geven....glitters, daar zijn ze dol op hè. Veel fun vandaag ☃️
xx Gerie

Marijke zei

Zeker jammer dat je kleinzoon niet kan afzwemmen. Het is zo belangrijk dat ze het bij houden! Maar het komt allemaal gelukkig weer en dan gaat ie weer! Je kaartje is mooi geworden met de A en het dolfijntje! Groetjes Marijke.

Ellen zei

Beeldige kaart Nelleke en ook mooi ingekleurd...ik heb ook de Derwents met reukloze terpentine...erg mooi effect geeft het! Ik kreeg eens van manlief de grote houten kist met 72 kleuren, echt gaaf!
De kleuren in elkaar over te laten lopen is even oefenen maar dan heb je ook wat met deze mooie potloden!
Wel sneu voor jouw kleine zwemkampioentje dat hij nu zo lang moet wachten!
Fijne zondag, groet Ellen

Ilse zei

Een leuke stoere kaart!
Groetjes,
Ilse

GerJanne zei

Ach ja, ook dat zijn allemaal gevolgen van de corona. ZO sneu. Je kaart is enig! Die letter is zo leuk bedacht. En je hebt hem mooi gekleurd. ik merk dat het vooral durven is! Volgende knutseldate maar weer eens kleuren samen??