Mijn lijst met blogs

woensdag 24 februari 2021

Magenta roze en witgrijs

Kleurenkaart team van Martina vandaag. Ik zag al heel veel moois voorbij komen. Hier ben ik dan ook, wat later omdat ik gisteravond laat de kaarten af had. 
Een paar weken geleden kreeg ik een enorme verrassing. Ik had op facebook de nieuwe collectie van Pronty gewonnen! 2 dagen later kreeg ik het pakket al, wat is die prachtig, en de post was ook echt snel.
Omdat ik toen nog met wat anders bezig was kon ik er nog niet mee aan de slag. Dat heb ik dan afgelopen dagen gedaan.
Gelijk was ik weg van de schitterende stencil. ( zie hieronder ) 
Voor het eerste kaartje heb ik de stencil met de halve cirkels met versamark op papier gezet. Daarop roze ecoline. Daarna nog wat cirkels gezet met een dopje en dikke bleek. Je ziet het ook niet erg goed, maar dat is is ook niet erg omdat ik er bloemen op gemaakt heb. Daar heb ik verschillende kleuren grijs voor gebruikt. De grote zijn witgrijs, daarna heel zacht grijs en een hart van zilvergrijs. De blaadjes zijn zilvergrijs en zacht roze. Dit alles op zacht grijs gemat en daarna op een wit/grijze basiskaart. Die had ik gelukkig. De tekst komt ook van het pakket van Pronty. 

Van deze kaart kon ik geen goede foto maken, het lukte gewoon niet. Met het bewerken van de foto's zag ik dat de zwart witte foto weer geeft wat ik gedaan heb. Voor deze kaart heb ik de cirkels weer gebruikt. Eerst wilde ik dit met krijt doen, maar het vetkrijt was niet zo goed meer en de gaatjes te klein. Dus dit kaartje ook met versamark en roze ecoline. Daarna heb ik de stencil weer gebruikt en nu met de ecoline op de stencil. Dat was een heel precies klusje, had je te veel ecoline aan je kwast dat vloeide alles door elkaar. Uiteindelijk goed gelukt en daarna wat spetters ecoline.
Daar ook met een dop en dikke bleek kringen gezet. De tekst HELLO verschillende malen gestanst en op elkaar geplakt. De laatste is zilvergrijs. Tenslotte de kaart op zwart en witgrijze basiskaart geplakt. 

Het was erg leuk om hier mee bezig te zijn. Daar ga ik zeker mee verder.
Tot ziens op jullie blogs, jullie zie mij wel verschijnen. Maar ook naar buiten, het weer is zo prachtig!
Groet, Nelleke 

 

28 opmerkingen:

Petra-loves-paper zei

Wat een leuke kaarten, vooral de bloemenkaart vind ik geweldig, groetjes Petra

Wilma zei

3 geheel verschillende maar hele MOOIE kaartjes Nelleke. LEUK zoals je die stencils van Pronty heb verwerkt.
Liefs Wilma ☺☺☺

Nynke zei

Beide kaarten zijn prachtig Nelleke!
Groetnis Nynke

Anita van Deur zei

Wow wat zijn ze beide mooi Nelleke, de bloemkaart is schitterend.

chantal zei

Mooie kaart. Wat een gave stencil heb je gebruikt
LIefs Chantal

GerJanne zei

Mooi Nelleke! Dat stencil is echt heel gaaf. De bloemenkaart is ook mooi. Lekker fel dat magenta.

Rosina zei

Heel mooi je kaartje met die nieuwe stencils van Pronty gemaakt Nelleke, wat fijn dat je daar ee moie prijs heb gewonnen
En zeker op de zwart wit foto zie je beter wat je er allemaal op heb gemaakt
Knap kunstwerkje...
groetjes Rosina

Nancy Soetaert zei

tof stencil, daar zal je veel leuke dingen mee kunnen doen. boeiende combinatie versamark en ecoline!
Je bloemetjes op je eerste kaart zijn supermooi met die stiklijntjes er in!
groetjes
Nancy

Jantine zei

Wat gaaf, Nelleke, zo'n mooie prijs. En je maakte twee heel mooie kaarten. Wat grappig dat je in zwart wit beter ziet wat er op de kaart te zien is dan op de kleurenfoto. Slim opgelost, zo zien we het toch.
Groetjes
Jantine

Angélique zei

Wat een bijzonder ontdekking dat op de zwart-witte foto de technieken zo goed zichtbaar zijn, leuk om te zien. Beide kaarten zijn mooi geworden, heerlijk om zo bezig te zijn met nieuwe materialen en vormen.

Creatiels zei

Ze zijn mooi geworden, de bloemenkaart vind ik het mooist. Wel verrassend dat de zwart-wit foto de techniek laat zien.
Groetjes en nog een fijne dag
Els

!neke zei

Wat een mooie achtergrond !!!
Inderdaad goed te zien op de zwart/witte !

Margreet zei

Wat een mooie kaarten, Nelleke. En wat een mooie prijs heb je gewonnen.
xxx Margreet

Marfien zei

Gefeliciteerd met deze leuke prijs, je hebt er gelijk hele mooie kaartjes mee gemaakt, echt tof, je techniek met bleek moet ik toch ook eens uitproberen . . .

VoormeKaartje zei

Wat leuk dat je zo’n mooie prijs hebt gewonnen. Kaart is super leuk geworden. Groetjes, Christa

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Mooie kaartjes Nelleke, alle 3! Mooi gedaan in de KKT kleuren!

Diny zei

Wat heb je mooie kaartjes gemaakt Nelleke.
Je hebt leuke technieken gebruikt.
Groetjes Diny

Marijke zei

Wat een super mooie kaartjes allemaal Nelleke! De eerste is WOW! heel mooi! De tweede ook heel mooi gedaan met al die cirkels en lekkere kleurtjes en de derde vind ik ook prachtig! Heel mooi allemaal! Zeker geslaagd met deze kleuren! groetjes Marijke

Chantal zei

Wat een prachtige kaarten.
Groetjes, Chantal S

Henriët zei

Wat een leuke prijs heb je gewonnen en wat heb je er een leuke kaarten mee gemaakt. De eerste is mijn favoriet.
Groetjes van Henriët

Original handmade by Janneke zei

Dat is toch een hele leuke verassing om met je neus in de prijzen te vallen Nelleke!
Op deze manier kan je weer eens andere technieken uit proberen. En het is met deze kaarten zeker gelukt!
Grappig om de effecten te zien tussen de kaarten mbt foto bewerking.

Groetjes Janneke

Daphne zei

Leuk he, als je wat nieuws hebt gekocht en het dan snel in je brievenbus ligt.
Dan kan je bijna niet wachten om er mee aan de slag te gaan.
Wat een mooie kaarten. Wat een goed idee om van de 2de ook de zwartwit variant te laten zien, hierom zie je inderdaad dat er veel speling is in de achtergrond.
Het mooie aan die kaart is ook dat je alleen een grote HELLO hebt toegevoegd en verder niks, zo krijgt de achtergrond de aandacht die het verdiend.

martina's kaartjes zei

wat heb jij je weer lekker geamuseerd lijkt me ! mooie kaartjes zijn het geworden
fijn dat je weer van de partij bent deze maand !
nog een fijne avond,
grtjs, martina

Hermien zei

Je bent goed bezig geweest Nelleke en wat een mooie resultaten.

Groetjes Hermien

Nancy zei

Hey Nelleke,

Super wat je maakte, je hebt er je werk mee gehad... Mooie kaarten zijn het geworden!

Liefs,
Nancy

Femminde zei

Jij bent heerlijk bezig geweest zo te zien!! Wel hele leuke kaartjes. Je kerstkaarten post van vandaag is ook mooi in die niet traditionele kleurtjes.
Fijne dag!!
Groeten van Femminde

Caroline zei

goede bezig hoor, groetjes Caroline

Sarah zei

De eerste is prachtig! En de hello kaart is volgens mij ook in het echt prachtig, dat kan je zien bij het zwart- wit effect. Bedankt voor je lieve reactie en dat je op mijn blog hebt terug gelezen. X