Mijn lijst met blogs

zaterdag 20 februari 2021

Een egel bij de Egel

En weer is het tijd voor een nieuwe uitdaging bij de Egel, want het is 20 februari. De komende weken willen wij schudkaarten zien. We hopen dat jullie weer net zo enthousiast mee doen als de vorige Challenges.
Schudkaarten, ik maak ze niet zo vaak al zie ik ze wel veel op de blogs. Ik heb een sketch gebruikt. Het basispapier komt uit 2 blokjes van MD. Ook het plaatje is van MD . Ik maakte een vierkant zakje van plastic, deed daar het plaatje in en daarvoor wat glitter. Daarna sealde ik het zakje dicht. Je kan vierkante zakjes ook met zo’n ouderwets sealapparaat dicht smelten. Vroeger werden deze veel gebruikt om plastic zakjes dicht te maken. 
Daarna plakte ik alles op de kaart en plakte er een kadertje omheen zo dat je de randen niet ziet. Een touwtje en verticale tekst en de leeftijd van de ontvanger. Al met al best wel redelijk snel klaar. Waarom doe ik dat niet vaker? Wij hopen dat er weer veel inzendingen bij deze leuke challenge komen. 
Zoals altijd is er voor de winnaar een mooie prijs te winnen. 
Verder wil ik Christa welkom heten op mijn blog, we hopen dat we elkaar kunnen inspireren.
Ga vooral genieten van het mooie weer en ga elkaar buiten niet voor de voeten lopen. 
Wij gaan straks Thomas ophalen, want hij komt een paar dagen thuis. We zitten haast te denken om zijn driewielfiets mee te nemen, het wordt zulk prachtig weer. Hij vindt fietsen helemaal geweldig, en ik ook. Mijn fiets is weer goed, er is een gereviseerde accu gekomen en hij fiets weer als de beste. Ik ben er zo blij mee, ik heb het fietsen van de winter echt gemist. Het geeft zo’n gevoel van vrijheid, dat je zo overal heen kan gaan. Dit ook omdat we 3 km van het centrum wonen. Buiten af heb je vaak last van de wind. Gelukkig kunnen we op 2 manieren naar het dorp, en dan hou ik er rekening mee waar de wind vandaan komt. Tegenwind altijd in het dorp tussen de huizen hihi. 
Challengens:
Girlz Creatieve craft: gebruik een dier.
Groet, Nelleke  

 

14 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Wat een leuk plaatje van het egeltje mooie combie van papier.

Caroline zei

wat een leuke kaart en dat komt mede door de prachtige kleuren! En een schudkaart is altijd net iets extra's.
Heel veel plezier de komende dagen, vooral met fietsen.
Groetjes Caroline
ps: ik zie je kaartje nog niet bij GCC maar alvast dank je wel voor je deelname!

Nynke zei

Wat een leuk egeltje op je mooie kaart! Ik vind een schudkaart altijd wel een dingetje, ik maak ze ook niet zo vaak. Jouw uitvoering is wel erg leuk!
Groetnis Nynke

Trijntje zei

Eat een mooie schudkaart. Leuk plaatje van het egeltje. Geniet van het weekend met Thomas. Lekker op de fiets met dit mooie weer. Groeten Trijntje

VoormeKaartje zei

Wat een mooie schudkaart heb je gemaakt. Vind het erg leuk dat ik je ben gaan volgen. Hopelijk kunnen jullie lekker even fietsen met dit mooie weer.
Groetjes, Christa

Irene zei

Een héél bijzonder egeltje op je leuke schudkaart Nelleke! Fijne dagen XxIrene

Scraptastisch zei

Schudden maar en wat heb je een aparte egel gevonden. Geniet maar lekker het weekend met Thomas!
xx Gerie

Kaartenkraam zei

Wat een bijzondere egel is dat met allemaal bloemen op z'n rug.
Je hebt er een erg leuke schudkaart mee gemaakt.
Geniet ze samen met Thomas. Het waaide hier vandaag wel heel erg hard maar hopelijk heb je ondanks dat toch lekker kunnen fietsen!

groetjes van Ank

Henriët zei

Leuke kaart met de egel en het schudgedeelte.
Geniet van elkaar en het mooie weer de komende dagen.
Groetjes van Henriët

GerJanneke zei

Hij is super, maar dat wist je al. Alleen heb je het op een originele manier gedaan, dat schudgedeelte. Zo heb ik het nog nooit bekeken.
Gezellig dat Thomas thuiskomt. En inderdaad, lekker fietsen, het wordt zulk mooi weer!

Daphne zei

Met zakjes werken voor een schudkaart, wat een goed idee.
Bedankt voor je bericht, je hebt mijn geïnspireerd.

Ilonka zei

Wat een prachtig kaartje, dank je wel voor het meedoen aan de Girls Creative Crafts Challenge.
Groetjes Ilonka

anne zei

Beautiful card, love your colours and the shaker element. Thank you for playing along with us at SSW2
Anne SSW2-DT

Epie zei

Echt heel mooi deze voorbeeld kaart Nelleke ik doe ook mee..
Want ben gek op deze soort schudkaartjes al jaren ;)
Fijne dag Epie