Mijn lijst met blogs

zaterdag 6 februari 2021

Gastdesigner Angela's Hobbyhonk

Daar ben ik al weer met 2 kaarten. Bij Angela's Hobbyhonk mag ik gastdesigner zijn en daarom heb ik deze 2 kaartjes gemaakt. De challenge is om kaarten met  paperpiecing  te maken. Dit zijn 2 slimline kaarten geworden. In mijn map met bewerkte papiertjes zaten deze 2 achtergrondjes. Gemaakt door Lieke en een klasgenoot op school. Voor ze de boel weg doet laat ze het eerst aan mij zien of ik er nog wat mee kan. Dus deze achtergrondjes verdwenen in mijn map. De achtergrond is gemaakt met ecoline die ze over het papier hebben laten lopen. Het formaat paste ook precies in de kleinst maat van de slimline kaart. Daarna heb ik deze gemat op zwart papier en dit gemat op de basiskaart. Die ik met de buitenste stans van de slimkaart stans gestanst heb. Dat zwarte randje paste net. Om de kaart te laten staan heb ik er een houder achter gemaakt. Daarvoor heb ik met gele distress ink de achtergrond voorzichtig bewerkt.  De mooie stempel met bloom erop gestempeld. Op oud designpapier heb ik bloom en de bloem gestempeld en uitgeknipt en opgeplakt. Echter de volgende morgen bij daglicht kon het echt niet dus weer ander designpapier bij gezocht. 😄 Hier ben ik wel tevreden over. Ik geloof dat het 1 van mijn eerste blokjes was 8-9 jaar geleden. Verder nog wat pareltjes er op en happy birthday. Happy is een gekleurd plastic woord  van de Action die ik ooit met zwarte gesso zwart gemaakt had. Ik kwam ze weer tegen die woorden, een paar heb ik bewaard, het merendeel ging richting vuilnisbak omdat ze niet goed van het plastic afkwamen. Birthday is van MD.
Ik maakte zo ook een rode versie op dezelfde manier als de eerste.
Daar was de ecoline blauw/zwart en heb ik de achtergrond met rode distress ink bewerkt. De stempel met bollen en sterren erop en sommige delen van de stempel op design papier gestempeld. Hier ook weer hetzelfde verhaal: verkeerd designpapier. Maar het is allemaal goed gekomen. Nog Hello erop en wat goudachtige steentjes.

 Hier de kaarten bij elkaar. De gele is naar mijn vandaag jarige jongste zusje gegaan. Ze appte al dat deze over was en of ze echt tot de 6e moest wachten. hihi. De kaarten passen precies in een langwerpige envelop, (zo raken die ook eens op 😏)  En doordat ze enkel zijn met een standaard valt het gewicht ook nog mee en is 1 postzegel voldoende. En dat scheelt natuurlijk vooral als je veel kaarten verstuurd. 
Er zijn al inzendingen zag ik, maar deze uitdaging is zo leuk dat je zeker mee moet doen.
Groet, Nelleke 

17 opmerkingen:

Caroline zei

wat een prachtige kaarten! En wat leuk dat je de achtergrondjes nu kon gebruiken. Heel knap gemaakt en leuk dat je GD mocht zijn.
Groetjes Caroline

Irene zei

Groot gelijk dat je die mooie ecolinepapiertjes bewaard want de achtergrond én jouw verdere uitwerking zijn ronduit schitterend Nelleke!
XxIrene

Angela zei

Schitterende kaarten Nelleke! Leuk om te lezen hoe ze tot stand zijn gekomen😊.
Heel fijn dat je gastdesigner wilde zijn; bedankt daarvoor!
Fijn weekeinde!

Marfien zei

Hele mooie kaarten Nelleke, toch wel fijn dat Lieke zulke lessen op school heeft (gehad?) daar kunnen wij dan ook van meegenieten . . .

Daphne zei

Wat leuk om achtergrondjes te gebruiken die Lieke heeft gemaakt.
Zo is het een kaart die met samenwerking tot stand is gekomen.
Ik wil zeker nog meedoen aan deze challenge, maar kom tijd te kort haha.

Trijntje zei

Eat een leuke kaarten en dan weer pude spullen Gebruikt!. Goed bezig. En het resultaat is weer erg leuk.mooi modrl. Groeten Trijntje

Ellen zei

Geweldig Nelleke...supermooi van kleur ook. Wie wat bewaart heeft ook wat hè! Ik vind dit altijd moeilijk! Ik vroeg het al eerder...wat Lieke voor opleiding doet? Zo leuk dat jij veel van haar verwerkt op je kaarten...top!
Is de verbouwing al klaar bij jullie?
Fijn weekend, groetjes Ellen

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw, ze zijn prachtig Nelleke, ik vind dit echte " Art-Specially " kaarten. Heel mooi gemaakt.
Lieve groetjes Miranda

Angélique zei

Artistieke kaarten, leuk dat een deel van je dochters hand is en de rest van jou, mooie samenwerking.

Diny zei

Wow.....wat heb je twee gave kaartjes gemaakt Nelleke!
Jij ziet ook overal wel iets in he....maar goed dat je dit niet had weggegooid!
Groetjes Diny

Ela zei

Wauw, wat mooi gedaan zeg, echte kunstwerkjes. En zo zie je maar, wat je bewaard komt écht wel een keer van pas! Groetjes Ela

Crealientje zei

Gefeliciteerd met je GD schap!
Je hebt er mooie kaarten voor gemaakt.
Fijn weekend, liefs Crealientje.

Ilse zei

Twee mooie kunstwerkjes! knap gedaan.
Groetjes,
Ilse

Henriët zei

Handig die kant en klare achtergrondjes. Ik vind het knap dat je er vervolgens zulke mooie kaarten mee kunt maken. Ik vind ze beiden erg mooi.
Ik maakte vanmiddag zelf achtergrondjes maar die zijn al in de prullenbak verdwenen omdat ik het verpestte met het verder afmaken van de kaart. Morgen opnieuw.

Kaartenkraam zei

Wat een gave kaarten! Die achtergrondjes zijn prachtig en je hebt ze mooi verder afgewerkt met dat paperpiecing, heel mooi gedaan!

groetjes van Ank

GerJanne zei

Heel mooie kaarten met allerlei technieken! Ik ben fan!

Aartje zei

Wow Nelleke, ze zijn prachtig. Mooi dag je juist bij zo'n achtergrond de paperpiecing techniek toepaste.
Groeten, Aartje