Mijn lijst met blogs

donderdag 25 februari 2021

Wat je met 1 vel reepjes achtergrond kunt doen

Vorige week was ik met deze kaartjes begonnen. Het lukte voor geen meter. Vorige maand was er een uitdaging bij DCL waar je een achtergrond maakt en daar iets uit stanst en een 2e kaart maakt. Enthousiast als ik was maakte ik meerder achtergrondjes om ze later af te maken. De eersten die ik maakte waren kerstkaartjes, en ik had het idee dat bij deze reepjes het ook een kerstkaartje moest worden. Niets is minder waar en dat hoeft eigenlijk helemaal niet.
De bovenste 2 zijn kerstkaarten geworden. Met een vierkante geribbelde stans heb ik uit de achtergrond van reepjes een vierkantje gestanst. Met kleinere stansen en licht en donkergroen aan het spelen geweest en deze 2 vierkantjes er weer ingelegd. Daarop een grote zilveren Kerst stans gebruikt en de poinsettia weer gebruikt. Verder nog wat verschillende kleuren groen als takjes.
Uit het eerste vierkantje ben ik verder gaan spelen en maakte hier ook en lichtgroen en donkergroen vierkant in. Daarop een gouden hert van MD. Door de glans lijkt het net of die bruin is. Het is een klein kaartje geworden en ik vind deze het minst mooie. Maar ook wel weer goed genoeg om te versturen of aan een cadeautje te hangen.
Ook dit is een klein kaartje. De gekleurde rand komt uit de tweede kaart. Ook deze rand weer in groen papier gelegd. Daarop de mooie bloemen die ik gisteren ook gebruikte. Ik werd er zo vrolijk van die mooie frisse kleuren.

Het laatste stukje legde ik in lichtgroen behangpapier en plakte ik op een donkergroen basiskaartje. Het is een klein kaartje voor zo te versturen of aan een bos bloemen te hangen. Weer dezelfde bloemen gebruikt. Zo zie je maar wat zo'n achtergrond van reepjes te weeg kan brengen. Uiteindelijk missie geslaagd en op naar de volgende reepjes achtergrond. Maar alles op zijn tijd hoor. Ik ben er denk ik achter waarom het fotograferen gisteren niet lukte. De camera was niet goed afgesteld. Deze foto's heb ik gisteravond genomen, en heel wat beter dan die ik middags gemaakt had. ( nog niet optimaal, maar goed zo) Daar zat bij daglicht een hele gele gloed over. 
Ik ben vandaag aan het werk, eens kijken wat er allemaal staat te gebeuren, en ik hoop vanmiddag nog even op de fiets te stappen.
Dat was lachen gistermiddag. Ik heb een nieuwe accu op de elektrische fiets en die moet je 4x leegrijden. Nou weet je nooit wanneer dat moment is en aangezien ik er al een stuk mee gereden had wilde ik deze leegrijden eer ik weer naar Apeldoorn fiets.  Dus gistermiddag op de fiets gestapt. Eerst tegenwind dat mocht de accu leeg raken ik de wind in de rug had. Maar wat ik fietste de accu was nog niet leeg. Dan ging ik maar weer een nieuwe weg in. Haha al met al nog ruim 20 km gefietst ( boven de andere km)  en nog was de accu niet helemaal leeg. Wel leeg genoeg voor aan de lader, maar ik weet nu hoeveel ik er ongeveer mee kan fietsen en ga zeker weer naar Apeldoorn op de fiets. Zo fijn , dat geeft een gevoel van vrijheid.
groet, Nelleke 
Challenges:
52 weeks to Christmas: wekelijkse kaart
CHCC: alles mag, optie goud. 

19 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Wat is dit mooi, kleurrijk zijn je kaartjes en zo verschillend mooi gedaan.
Mijn dochter schreef gisteren het zelfde over de vrijheid op de fiets, maar dan het fietsen naar haar werk in Sydney sinds de vorige week heeft ze een fiets kunnen kopen.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat zijn ze gaaf Nelleke, heel slim om zo verder te spelen met wat er steeds weer overbleef. Ik word heel vrolijk van deze kleurtjes.
Lekker dat je zoveel gefietst hebt, het was ook heerlijk weer. Ik heb veel gewandeld maar heb nu op elke voet een blaar, dat is wat minder hihi.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Elle-Jeanne zei

Leuke serie kaarten.
Hoe het je allemaal gelukt is zo , knap gedaan.
Idd het is lekker fiets weer.Geniet vanmiddag.
Groetjes Elle-jeanne

Epie zei

Mooie serie Nelleke , leuk dat jij laat zien wat je met restjes repen papier kunt doen allemaal , verbluffend ))
Fijne fietstocht ik ga ok zo Toedeledokies Epie :-)

Scraptastisch zei

Een heel leuk idee om steeds met de uitgestanste restjes verder te borduren Nelleke en dan heb je meteen een hele mooie serie kaartjes! Haha de acu leeg rijden, soms verbaas je, je erover dat je dan nog best een lekket stukkie kan.
xx Gerie

Angélique zei

Deze kleuren zijn zeker niet alleen voor kerstkaarten. De andere 2 zijn ook mooi, lekker fris van kleur.

Marfien zei

Een leuke tip voor mij want ik heb ook al weer velletjes gevuld met reepjes en bij het opruimen en sorteren van mijn papier nog meer reepjes gevonden. Het zijn mooie kaartjes geworden Nelleke

Henriët zei

Wat een mooie serie kaarten. Heel vrolijk allemaal.
De bloemen zien er in kleur ook heel mooi uit.
Fijn dat je weer lekker kunt fietsen. Ik heb vandaag weer een rondje van 45 kilometer gefietst.
Groetjes van Henriët

Daphne zei

Zo zeg, 4 kaarten!
Wat zijn ze leuk.
Grappig om te lezen dat jij ook in de ban kan raken van iets, dit keer van de gestreepte achtergrond.
Ik zie er ook kerstkaarten in, met deze kleuren maar toen ik je andere kaarten zag bedacht ik dat dat ook heel mooi is, juist erg voorjaars achtig.
Leuk hè, om zo bezig te zijn.
Hihi, ik zie je fietsen, en maar door en door en door, totdat de accu EINDELIJK kreeg was😅

Eri zei

Het zijn alle vier prachtige kaarten geworden. En je laat zien dat deze kleuren voor alle gelegenheden gebruikt kunnen worden!
Groetjes, Eri

Rosina zei

je ben lekker creatief bezig geweest met je reepjes achtergrondjes Nelleke, je heb er toch maar eens 4 prachtge kaartjes mee gemaakt...ook zeker de bloemenkaartjes zijn prachtig...
en ja ik moest toch wel lachen om je fietsritjes , ja dat kan je overkomen dat je nieuwe accu veel langer meegaat als je gedacht had
Het was de laatste dagen ook heerlijk weer om fietstochtjes te maken
Ik ben afgelopen maandag alleen naar de verjaardag van mijn zus gereden...22 km heen en natuurlijk ook weer terug...maar dan pak ik altijd een andere route...en dat was nog 5 km verder dus bijna 50 km...het geest zo een geweldig voldaan gevoel als je dan weer thuis bent...Onze E-Bikes zijn al 9 jaar oud...maar ik zou ze voor geen goud meer willen missen..
Groetjes en tot laters weer
Rosina
DT 52 WTC

!neke zei

Wat een creativiteit !!!!
Gave kaarten !
groeten Ineke
DT 52 WTC

Jantine zei

Hele leuke kleurrijke kaarten met je reepjesachtergrond, Nelleke. Zowel de kerstkaarten als de andere kaarten vind ik heel geslaagd.
En wat een goeie accu, dat je zo eindeloos door kon blijven fietsen. Heerlijk dat je op de fiets naar Apeldoorn kan met ondersteuning.
Fijn dat je weer meedoet aan 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

marijke zei

Wat een mooie kaartjes allemaal! Ben ook een beetje in de ban van reepjes. Mooi afgewerkt allemaal! Groetjes Marijke

Nynke zei

Leuk en heerlijk kleurrijk Nelleke! Ik denk zelfs dat ik de niet-kerstkaarten het leukst vind.
Groetnis Nynke

Wilma zei

Al viel het niet mee.....je hebt toch nog 4 LEUKE en KLEURRIJKE kaartjes gemaakt Nelleke.
Liefs Wilma ☺☺☺

Diny zei

Nou....wat een prachtige serie kaartjes Nelleke!
Ziet er heel mooi en fris uit.
Soms maken we het onszelf niet gemakkelijk he?
Groetjes Diny

Susan Renshaw zei

Love all the colour!

Thank you for sharing with Crafty Hazelnut's Weekly Christmas Challenge!
Susan
DT for CHNC
Calling All Crafters! – My Blog!

martina's kaartjes zei

wow, wat ben jij lekker los gegaan hier ! helemaal top !
grtjs, martina DT 52 WTC