Mijn lijst met blogs

zondag 8 oktober 2023

Borduren, gitaar

Al een tijd geleden had ik deze kaart klaar en netjes in concepten laten staan, omdat ik dacht dat deze voor de huidige uitdaging van de Egel geschikt zou zijn. Maar ik las niet goed. Het borduurwerkje moet op een kaart met een sketch gemaakt worden. Dan plaats ik hem nu.
De kaart heb ik gemaakt voor mijn zwager toen hij jarig was. Hij houdt van muziek, daarom deze gitaar met muzieknoten op de kaart.
Het papier van MD past precies bij de kleuren van  het borduurwerk. Donkerblauw maakt het geheel pittig, en dit heb ik verwerkt op een label, evenals de muzieknoot.
Challenges:
Papercraft Challenges (papercraft-challenges.blogspot.com): ribbon
We hebben enerverende weken achter de rug. Wim is al een tijdje aan het klungelen met zijn gezondheid. Hij had de laatste maanden/weken herhaaldelijke blaasontstekingen, en die bacterie is ongevoelig voor heel veel soorten antibiotica. Ook heeft hij cystes op de nieren waar na een scan bleek dat waarschijnlijk 1 van die cystes ontstoken was (geweest) en de narigheid veroorzaakte. Donderdag moest hij toch wel onverwachts naar het ziekenhuis voor een langdurig infuus met antibiotica. Echter na bloedonderzoek bleek dat de ontstekingswaarden laag waren dus de strenge langere laatste kuur heeft toch zijn werk gedaan. Dus middags mocht hij weer naar huis! De kweekuitslagen van het bloed zijn er nog niet, als die goed zijn, is de infectie over. Er staan nog wel het 1 en het ander aan afspraken die door gaan, maar hier zijn we heel blij mee!
Straks even naar mijn broer, dan kunnen we gelijk zien hoe het nu bij hem is. Hij is herstellende van een heupoperatie.  Hij is 8 jaar geleden gestopt met boeren en bijna alle vee schuren zijn vorige maand gesloopt. Daarin plaats mogen er 2 nieuwe woningen bij gebouwd worden. Heel benieuwd hoe de plek waar ik geboren  en opgegroeid ben er nu uit ziet!
Groetjes, Nelleke 
 

19 opmerkingen:

Marja Sch zei

Wat een schitterende muziekkaart heb je gemaakt. Zo mooi. Fijn om te lezen dat het eel beter gaat met je man. Groetjes Marja

Kaartenkraam zei

Hij past dan wel niet in de challenge maar ik vind het een prachtige kaart geworden.

Fijn dat ze nu hebben ontdekt waardoor die blaasontsteking bij Wim ontstond en dat de antibiotica hebben geholpen.

groetjes van Ank

Anita van Deur zei

Toffe kaart Nelleke. Gelukkig dat het beter gaat met je man.

Irene zei

Kei en keigave kaart Nelleke! Arme Wim met die ellendige bacterie maar hier hadden we al over gemaild dus er is hoop, duimen dat er nu een eind aan alle narigheid komt!
XxIrene

Angélique zei

Wauw, wat een geweldige kaart! Het borduurwerk, het model en papier, de kleuren; een geweldige combi!
Wat fijn dat het met Wim de goede kant op lijkt te gaan, duimen dat het ook echt zo is en jullie die ellende achter jullie hebben.
Hopelijk gaat het met je broer na de operatie ook goed. Zijn erf zal wel behoorlijk veranderd zijn.
Fijne dag!

alma.heijenk@gmail.com zei

even teruggescrolld, mooie kaartjes en je belevenissen gelezen, sterkte en beterschap voor je man en broer.
gr Alma

Ela zei

Wat een mooie kaart zeg met die geborduurde gitaar. En ook een top modelletje. Veel beterschap voor de heren. Groetjes Ela

Marfien zei

Mooi borduurwerk, je hebt er een hele leuke kaart mee gemaakt
Sterkte met de mannen

Anoniem zei

Mooie kaart laat je zien met het leuke borduurwerk erop…top!
Fijn dat je man nu opknapt en hopelijk een goede uitslag en ook een goed herstel voor je broer…sterkte ermee!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Henriët zei

Wat een mooie, muzikale kaart.
Heel veel beterschap voor Wim. Hopelijk knapt hij snel weer op.
Het zal er nu heel anders uitzien bij je broer. Dat zal voor iedereen wel even wennen zijn.
Groetjes van Henriët

Femminde zei

Wat een mooie en leuke kaart!!
Fijn dat het beter gaat met je man.
En snap dat je benieuwd bent hoe het bij jouw broer gaat worden.
Bij mijn ouderlijk huis gebeurd hetzelfde alleen mijn broer is verplaatst.
Fijne week!
Groeten van Femminde

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een mooie muzikale kaart Nelleke, leuk dat geborduurde gitaartje. Hopelijk gaat het nu steeds beter met Wim.
Lieve groetjes Miranda

karin zei

Mooi kaartje voor je zwager. Prachtig gemaakt met het borduurwerk.
Bedankt dat je meedoet met de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
Dat is zeker te weten een heftige periode voor jullie. Hoop dat de uitslag in orde zal zijn. Beterschap voor je man en sterkte.
Groetjes,
Karin

Trijntje zei

Mooie kasrt heb je gemaakt met de geborduurde gitaar. Leuk papier erbij. Veel sterkte met Wim. Wat naar... Hopelijk slaat de antibiotica goed aan. Groeten Trijntje

Daphne zei

Wat jammer dat je deze niet voor de Egel kon gebruiken, het is een hele leuke kaart.
Sjonge, als ik je berichtje zo lees word ik er al benauwd van, laat staan waar jullie inzitten.
Hopen dat het vanaf nu alleen maar beter zal gaan, sterkte met alles.

Nynke zei

Wat een prachtige kaart! Jammer dat je hem niet voor de Egel kon gebruiken, maar toch fijn dat wij er zo van mogen meegenieten.
Hopelijk zet het opknappen van Wim zo door!
Groetnis Nynke

Angela zei

Akelig dat jullie zulke enerverende weken achter de rug hebben Nelleke.
Dat Wim nog steeds aan het sukkelen is, had ik niet meegekregen. Het bloggen schiet er steeds vaker bij in.
Ik hoop van ganse harte dat Wims gezondheid nu stilaan vooruit gaat; sterkte en beterschap!

Best heftig dat er veranderingen op stapel staan op de plek waar je roots liggen.

Je borduurkaart is écht een toppertje.... heel leuk modelletje ook.

lfs Angela

GerJanne zei

Oh! Deze had ik gemist door mijn Spanjeavontuur.
Wat een gave kaart! Die zal je zwager wel geweldig vinden!
Ik hoor nog wel hoe het met hem was en hoe het is in Holten. Zal wel vreemd zijn. Maar ook bijzonder dat die plek zolang intact was.
En nu maar hopen dat Wim snel weer de oude is.

Maikreations zei

Cool set of tags! I love the embroidery on them! Thank you so much for playing along with us at Papercraft Challenges and joining our "Ribbon" challenge. Have a fabulous day and happy crafting, Maike