Mijn lijst met blogs

vrijdag 13 oktober 2023

Lichtelijk geluk



Ik plaatste ze al vaker: mijn doosjes met een lichtpuntje erin.
Wat zijn ze leuk om te maken, om ze weg te geven, maar ook voor de verkoop voor het goede doel doen ze goed. Vandaag een variant op het lichtpuntje: een doosje lichtelijk geluk. De aanleiding was de challenge van Dutch card lovers waar iets van geluk wordt gevraagd. Nu was ik ook bezig om andere woordspelingen te bedenken en dat je ook wat anders in het doosje kan stoppen, dus ik ging hier mee aan de slag. Op deze doosjes heb ik een klavertje vier gedaan, met een waxine lichtje erin. Ik heb er drie en ze alle drie gebruikt. Op de eerste twee kwam nog velum, bij de derde kwamen er twee klavertjes op. In het hart een steentje om het velum vast te houden. Toen nog de tekst, ik was daarmee aan het stoeien en toen zei Wim: maak er lichtelijk geluk van. En dat heb ik gedaan.
Op de computer in een tabel de tekst gemaakt en gelijk wat andere teksten gemaakt zoals opstekertje, opkikkertje; een hug in a cup.
Ik kan weer even voort.
Hier nog wat andere lichtpuntjes met bloemen die ik een tijdje geleden maakte.
Afgelopen week maakte ik nog meerdere doosjes klaar met die bloemen, ik kan weer even vooruit!
Oja , en als jullie nog ideeën hebben wat betreft de tekst en wat er in een lucifersdoosje kan, dan hoor ik het graag! Afwisseling is altijd leuk.
Een fijne dag vandaag!
groet, Nelleke 

 

12 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Stuk voor stuk leuke doosje!

Kaartenkraam zei

Dat ziet er heel gezellig uit al die leuke doosjes. Mooie variatie!

groetjes van Ank

anja curvers zei

Wow wat een mooie doosjes vol geluk. Bedankt voor je deelname aan DCl.

Marjan zei

Jeeee, wat heb je veel gemaakt van die geluksdoosjes, heel gaaf Nelleke! En wat leuk dat je meedoet met DCL, dank je wel.

!neke zei

Zo dat ziet er wel heel goed uit !!!!
groeten Ineke

!neke zei

Zo dat ziet er wel heel goed uit !!!!
groeten Ineke

Lia zei

Wat een leuke geluksdoosjes. Jje had er zin in!
Lia xx

alma.heijenk@gmail.com zei

oh, wat een leuke doosjes!!
maatje luciferdoosje?
een tekstje zo ad hoc bedenken lukt me niet wie weet kom ik er later op.
gr Alma

Angélique zei

Wow, wat heb je er al veel gemaakt! Ze zijn allemaal prachtig!
Je zou misschien ook bloemzaadjes of -bolletjes er in kunnen stoppen voor wat geluk in de toekomst.

Nancy zei

Hey Nelleke,
Leuke doosjes, mooie gedachten, leuk idee en fijn uitgewerkt.
Voila, als dat geen goed rapport is! ;o)
Liefs,
Nancy

Anoniem zei

Wow Nelleke wat zijn je doosjes superleuk gemaakt en allemaal zo vrolijk! Een hele klus maar dan heb je ook wat!
Fijn trouwens dat je man aan het opknappen is, een zorg minder!
Fijn weekend, groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

GerJanne zei

Gaaf deze ook met het vellum en het lichtelijk geluk. Goed gevonden van Wim!
En wat heb je er veel gemaakt. Petje af! Zo'n leuk weggevertje!