Mijn lijst met blogs

woensdag 18 oktober 2023

Huisje - boompje - beestje


Een paar weken geleden trouwde Tieme, de zoon van GerJanne, met zijn Nicolette. Daags voor hun trouwen kregen ze de sleutel van hun nieuwe huis.
Ik wilde hen feliciteren met deze heugelijke feiten en zocht naar een mogelijkheid om dit met elkaar te combineren.
De nieuwe uitdaging bij Knutsels en kadootjes gaf eigenlijk in 1 klap duidelijk weer wat ik wilde maken.  De uitdaging is Huisje - boompje- beestje.
Eerst probeerde ik een proefmodel of het ging lukken wat ik in gedachten had. Dat was het geval. Op een witte basiskaart plakte ik designpapier. Daar stanste ik het hart uit. Uit effen wit papier stanste ik nogmaals het hart. Achter het hart kwam een stukje mica, om dat vast te plakken kwam het witte stuk papier waar het hart uit gestanst was. In het hart kwam een hart van zilvergrijs papier.
Voorop kwam het bruidspaar en een paar tortelduifjes en de tekst veel geluk. Door het mica zie je hun huisje.
Als je de kaart openklapt, zie je dit. Het huisje hangt aan de tekst love. Rechts het gevraagde boompje met een hekje ervoor.
Gisteren hadden we een leuke en gezellige dag. We dronken eerst koffie in Zoetermeer, daarna reden we naar Warmond waar de sloep lag. We maakten een boottocht daar in de buurt. Vooral het begin was koud toen we tegen de wind in op het water voeren. Later werd het lekkerder met de wind in de rug. De vriend van de nicht van Wim was kok geweest en schotelde ons een heerlijk gerecht voor. 
Kortom we hadden een mooie en gezellige dag.
Tot morgen weer met de wekelijkse kerstkaart.
Groetjes, Nelleke 


 

6 opmerkingen:

GerJanne zei

Ja.... ik zag hem in het echt! Hij is zo ontzettend leuk samengesteld! Alles klopt eraan.
En inderdaad past het helemaal bij hun situatie. Trouwen én een nieuw huis!
Dank je wel dat je meedoet bij ons van K&K!

Anita van Deur zei

Wat een leuke kaart, je heb alles zo goed gecombineerd!

Angélique zei

Wat een mooie kaart, een perfecte combinatie voor trouwen en een nieuw huis, knap gedaan.
Fijn dat jullie zo genoten hebben, dat pakt niemand meer af.

Caroline Cards zei

Een mooie kaart en leuk gecombineerd!
Groetjes, Caroline

alma.heijenk@gmail.com zei

Een mooie trouwkaart heb je gemaakt voor hen.
gr Alma

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Een prachtige persoonlijke kaart heb je gemaakt voor Tieme en Nicolette. Bedankt dat je meedoet bij K&K. Groetjes Ingrid