Mijn lijst met blogs

donderdag 26 oktober 2023

Recyclen


Recyclen, ik hou ervan. Voor deze kaarten gebruikte ik een slimme line kaart. De sterren afbeelding is echt al heel oud, ze zaten bij een stapel kaarten, die van mijn ouders zijn geweest. Geel, zwart en wit is 2e hands papier. Geel een tabblad van een multomap, wit uit een oud fotoalbum en zwart was van Lieke, waar soms een vlekje op zat. Achterop plakte ik weer wit papier, zodat je dit helemaal niet ziet. Wat sterretjes om het af te maken. 
Challenge:

Hier hetzelfde verhaal, de kerstboom had ik bewaard omdat ik dacht daar kan ik nog wel wat mee. Het rode papier is van een oud tabblad uit een multomap. Hier de tekst gestempeld.
Een prachtige zonsondergang of is het nou een zonopkomst? over een besneeuwd landschap. Het gele papier is ook een tabblad heel fel van kleur en verrassend hoe goed het erbij past wat kleur.
Tot slot nog een kerstboom in een iets ander jasje. Hier ook weer de tekst gestempeld. 
Ze zijn al een tijdje klaar en waren leuk om zo tussendoor te maken. Overdag stansen en alles bij elkaar zoeken, en avonds aan de tafel lekker op mijn gemakje plakken. 
Tot een volgende kaart maar weer.
Groetjes, Nelleke 


 

18 opmerkingen:

Kaartenkraam zei

Leuk dat recyclen, ik doe het ook regelmatig.
De kerstboom herken ik *lol*
Het zijn prima kaarten geworden en dat met zulke leuke materialen!

groetjes van Ank

Marja Sch zei

Wat een leuk idee om voor je kerstkaarten recycle materiaal te gebruiken. Ze zijn heel mooi geworden. Groetjes Marja

Anoniem zei

Wat een mooie kaarten allemaal. En grappig waar je allemaal papier uit haalt. Mooi gemaakt hoor! Die bomen vind ik prachtig. Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke

Anoniem zei

Wat een gave kaartjes maakte je Nelleke, ziet er super uit en wat een leuke kerstbomen zijn dat…zijn dat stempels?
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Henriët zei

Wat een leuke serie recycle-kaartjes. Mooie stansen die je achter de plaatjes verwerkte.
Groetjes van Henriët

Anita van Deur zei

Wat een leuk idee om de kaartjes te recyclen, leuk toch dat we alles kunnen gebruiken. Hier ook nog tabbladen liggen enz. Vind ze allemaal schitterend! Dankjewel voor het mee doen bij The Holly and Ivy Christmas Challenge. Groetjes Anita DT

Creaellenknutselsite zei

wat een mooie kaartjes leuk om ze zo te recyclen
gezellig dat je meedeot met onze challenge bij the holly and the ivy christmas
groetjes Ellen DT H&I

Annemarie en Merit zei

4 plaatjes van kaarten leuk hoe je schrijft waar je alles vandaan haalt!!!
hier ook overdag alles opzoeken en in de avond uurtjes kaarten maken...
Gezellig dat je weer meedoet met de wekelijkse kerstkaart bij 52WTC.
Liefs Annemarie en Merit DT52WTC.

GerJanne zei

Sjonge! Vier van die enige kaarten! En bijna alles gerecycled! Ze zijn heel gaaf. Ik denk zonsopkomst ;-)
Die kerstboom is ook heel leuk!

Trijntje zei

Je bent weer goed bezig geweest met het recyclen. Ik vind het knap dat het jou altijd lukt om er weer mooie kaarten van te maken. Goed bezig. Deze kaarten zijn ook allemaal weer erg mooi.Groeten Trijntje

Caroline Cards zei

Vier mooie kaarten. Wat leuk om zo van alles te recyclen!
Groetjes, Caroline

Jantine zei

Leuke recycle kaarten, Nelleke! Zo zie je maar, wie wat bewaart heeft wat....
Gezellig dat je meedoet met 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

alma.heijenk@gmail.com zei

wat leuk zeg... goed idee om zo van oud weer nieuw te maken en hergebruik...
mooie serie
gr Alma

Marfien zei

Leuke kaarten, ik doe eigenlijk hetzelfde maar combineer nu meer met "oud" nieuw papier anders komt het nooit op. De kerstkaarten van veel bloggers heb ik ook al opnieuw gebruikt voor de verkoop, randje er af snijden en op een nieuw kaartje lijmen . . .
Goed voor de variatie

Renate zei

Knap hoor, hoe je de kaarten steeds weer weet te recyclen. Je maakt er weer hele mooie nieuwe kaartjes van.

-xies- Renate.

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat Renate hierboven beschrijft is zo waar, het is zo knap dat jij zo goed kan recyclen. Je weet er ieder keer weer wat moois mee te maken. Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid.

Daphne zei

Wat een verschillende kaarten.
Leuk hoor zijn ze.
Zo neem ik het mij wel eens voor, Alles bij erkaar zoeken en dan pakketjes maken en gaan plakken.
Maar ik heb het echt nog nooit zo gedaan, haha.

marja kenter zei

Oh wat heb je dit weer mooi gedaan. Toevallig heb ik gisteren ook mijn oude kerstkaarten na gekeken en bedacht daarbij dat ik er een paar heel eenvoudig ga recyclen. Vorig jaar heb ik 60 kaarten verstuurd en ik heb er nu nog maar 23 dus moet even opschieten.
Veel plezier bij je creatief café straks (of nu al?)
Fijn weekend en liefs