Mijn lijst met blogs

zondag 15 oktober 2023

Condoleance

2 kaarten met hindernissen. Ik kreeg wat gebruikte bijzondere kaarten, waaronder deze oranje kaart met blad. Zonde om weg te doen. Daar kan ik wel wat mee. Eerst sneed ik van de kaart een vierkant, en had ik het daarbij maar gelaten. Ik vond het wel leuk als er een gekarteld randje aan zat. Een passende stans had ik niet dan maar met een randjes snijmal. En daar ging het fout. De tekst die ik al klaar had liggen, stanste ik per ongeluk mee.  Einde kaart. 
Dan maak ik hem na, een mooie uitdaging. Ik gebruikte een ronde stans om een rode cirkel uit te stansen. Borduurde een cirkel en scheurde en borduurde een blaadje op de rode cirkel. Tijdens het zoeken naar geschept papier kwam ik ook mooie papiertjes tegen van oude Flows en goed om te gebruiken. Het geruite papier plakte ik op een basiskaart en stanste er een cirkel uit.
Zo paste de rode cirkel mooi in het gat en plakte ik daarachter papier om het vast te zetten. Zo zie je beide stikrandjes ,wat ik ook wilde. Toch werd het niet helemaal wat ik ervan verwachte, het rode papier is, door het borduren?, wat gaan bobbelen. De kaart toch maar afgemaakt met tekst en een paar houten hartjes.
Toen ik de rode cirkel uitgestanst had bleef het vierkant met het gat over. Dat stuk ging door een houtnerf embosing mal. De cirkel met blad ging in het gat en ik plakte dit vast, maar door het embossen sloten de randen niet op elkaar aan. Balen, wat nu? Ik wilde het al weggooien tot ik nog wat anders bedacht. Ik vond kraft geschept papier uit een oude fotoalbum welke ik gesloopt had, omdat ik die toch niet gebruikte. Een vierkant op maat plakte ik over de cirkel heen, nadat ik het blad eraf gehaald had. 
Daarop kwam een nieuwe cirkel ook van Flow, en daarop verhoogd een blad van geschept papier.
Hij was nog wat saai en toen met een pen wat stipjes gezet. 
En wat ik niet verwacht had gebeurde: ik vind deze eigenlijk veel mooier als de eerste. Het kan maar zo gebeuren toch?
Challenges:
Nog een fijne zondag, ondanks de nattigheid, en tot een volgende kaart.
Groet, Nelleke 


 


11 opmerkingen:

Anoniem zei

Uiteindelijk is het toch helemaal goed gekomen toch…het koste wat denkwerk maar dan heb je ook wat…goed gelukt!
Mooi is dat geschepte papier hè?!
Hier is het ook buitje na buitje en nu weer zonnig…tis echt herfst!
Fijne zondag verder, groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Kaartenkraam zei

Net als jij vind ik de tweede kaart veel mooier dan de eerste. Zo zie je maar je moeite wordt toch beloond met een mooie kaart!

groetjes van Ank

GerJanne zei

Hoi! Soms zit het mee soms zit het tegen. De bovenste kaart ( en dus ook de onderste 😆) vind ik heel mooi. De ándere vind ik minder...

Hobby Hoogland zei

De tweede kaart is mijn favoriet , Een kaart met vele struikel momenten maar door zetten is vast jou devies , ik had het allang weggedaan denk ik.
groetjes Marjan.

LisannesKaartenhobby zei

Het ging deze keer misschien niet vanzelf, maar aan de resultaten is dat niet te zien. 2 hele mooie kaarten

Creatieve groetjes,
Lisanne

crafty-stamper zei

Beautiful card and love the Autumn leaf.
Thank you for joining us at Dragonfly Dreams
Carol DT x

martina's kaartjes zei

de resultaten zijn in ieder geval mooi !
grtjs, martina

Card Creator zei

The end result was amazing! Thank you so much for joining us at 613 Avenue
~Tamara (DT)

Marfien zei

Mooi gemaakt met het geschepte papier, zelf papier scheppen is ook erg leuk, moet je maar eens proberen. . .

Francesca zei

Beautiful card with a gorgeous leave! Thank you for playing at Dragonfly Dreams Challenge!

Paper Scissors Glitter zei

Beautiful autumnal card. Thanks for joining us at Creative Inspirations Jayne DT