Mijn lijst met blogs

maandag 18 december 2023

Nog wat kerstkaarten

Nog wat kerstkaartjes die makkelijk te maken zijn. Ik kocht via MP een superlange stans . Ik dacht die kan wel op een slimme line kaart. Het was niet zoals het leek, ik kon maar 1 deel gebruiken voor een slimme line kaart en daarom maakte ik gelijk 2 kaartjes zodat je de hele stans kun zien. Van werk merk deze was kon de verkoopster niet zeggen, maar een zoektocht op internet kwam ik bij memory keepers uit. Die hebben dit soort stansen gemaakt. Het idee om deze kaarten te maken kwam van Ineke nav haar kaart die ze stuurde. Die was ook een slimme line en ook een (andere) kerststal.
Het papier is van de Action. Ik maakte er een staander achter, en stuurde deze naar mensen die hun partner verloren dit jaar.
Challenges:
http://cleanandsimpleonsunday.blogspot.com/: black, whiteboards en one Colour. (Goud)
Hier de andere kant van de slimme line mal. Eigenlijk paste de ster niet goed, die kwam boven de kaart uit, en heb ik van het dak afgeknipt en in goud lager op het dak gezet.
Challenge: https://girlzcreativechristmaschallenge.blogspot.com/: zwart wit ( op gouden sterren na)
Ik wilde nog een kaartje naar een buurvrouw sturen, haar man is enkele weken geleden overleden. De kant en klare kaarten die ik had, vond ik niet geschikt. De afbeelding wel, dus die plakte ik op een met rood designpapier gematte basiskaart met een stukje tekst.
De partner van Wim zijn tante is ernstig ziek en daar maakte ik een net iets ander kaart van. De tekst dan.
Hoe kun je nou iemand fijne dagen en een gelukkig 2024 wensen als je nog niet eens weet of je 2024 wel haalt?
Zo maakte ik zomaar even nog 4 kaartjes erbij die mij een heel wat beter gevoel gaven dat de kant en klare kaarten.
Groetjes Nelleke 


 

18 opmerkingen:

Daphne zei

Dat vind ik nou zo mooi aan zelf kaarten maken..... je kan het helemaal doen zoals voor jou goed voelt.
Ze zijn prachtig, alle 4 en je hebt gelijk, dit past beter.

Claudia's kaartjes zei

Wat mooi papier. En wat een leuke kaart maakte jij. Alles past bij elkaar. Zo leuk die stans.
Very beautiful paper. Stunning card.
Creatieve Groetjes Claudia

Vanaf heden geef ik workshops en verkoop ik mijn kaartjes via mijn FB groep
Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
You tube:Claudia's Kaartjes
Blog:Claudia's Kaartjes
Challenge blogs:
Girlz Creative Christmas 
Girlz makes Guyz Cards
Girlz creative crafts
Creative sketchy girls

Scraptastisch zei

Mooie beste wensen kaarten Nelleke en goed afgestemd voor de ontvangers! Mooie silhouet van de kerst stal! Fijne dag,
xx Gerie

marja kenter zei

Prachtige kaarten Nelleke.
Fijne dag en liefs.

Elle-Jeanne zei

Mooie toepasselijke kaarten Nelleke .
Niet voor iedereen zijn prettige feestdagen de goede tekst .
Groetjes Elle-Jeanne

karin zei

Dat is een mooie stans, leuke kaartjes heb je ermee gemaakt.
Altijd moeilijk om iets te zenden naar iemand die dit jaar de partner heeft verloren, of zoals je zegt ernstig ziek is. Mooie toepasselijke kaartjes heb je gemaakt daarvoor.
Groetjes,
Karin

Anita van Deur zei

Oh dat is een lange stans wel heel mooi hoe je ze maakte, de andere kaarten vind ik zeer toepasselijk. Het is heel moeilijk om een kaart te maken voor iemand die niet lang meer heeft, de kaart heb ik klaar nu de geschreven tekst.

Sarah zei

Heel mooi gedaan en zeker met het verhaal erbij. Persoonlijke kaarten maken, maakt onze hobby bijzonder. X

GerJanne zei

Dat heb je supermooi opgelost met die lange stans! En ook die andere kaarten zijn mooi! Lastig, he, om te bedenken wat je op zo'n kaart moet zetten voor iemand die zo ernstig ziek is. Maar ook dat heb je mooi gedaan!

Anoniem zei

Dit heb je prima opgelost voor een ziek persoon…een passende tekst vinden als iemand zo ziek is altijd moeilijk. Tis een mooie stans met deze tafereeltjes…goed gedaan!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Marfien zei

Leuke stans, kun je lekker mee variëren

Ans Gilbert zei

Echt een lange stans als je er 2 kerstkaarten mee kunt maken, altijd mooi in zwart/wit.
Ook je andere 2 kaarten zijn heel mooi geworden, toch fijner om te versturen dan een kant en klare,
Groetjes,
Ansx

Ilonka zei

Wat een prachtige kaart dank je wel voor je bij drage aan de Girlz Makes Guys Cards Challenge.
Groetjes Ilonka DT

Ilonka zei

Wat een prachtige kaart dank je wel voor je bij drage aan de Girlz Creative Christmas Challenge.
Groetjes Ilonka DT

Femminde zei

Ja wat een mooie kaarten maakte je nog. En ik snap wel dat je geen andere wilde sturen. Ik heb op het laatst voor sommige mensen nog een andere gepakt.
En die kerstafereel stans is mooi en goed opgelost zo.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Henriët zei

Hele mooie kaarten weer Nelleke. Vooral die met de kerststalletjes. Die vind ik zo mooi.
Groetjes van Henriët

MortiCraft zei

Beautiful Christmas card and fabulous addition of the star background. Thanks for playing along with The Male Room. Don’t forget to share our challenge graphic on your blog post to be eligible for votes. X

Sari / Granne zei

Beautiful Christmas card, great die cut and loving all the golden stars. Thank you so much for joining us in our Christmas challenge at The Male Room. I hope you will join us in our next challenge.