Mijn lijst met blogs

zaterdag 2 december 2023

Voor GerJanne



Afgelopen zondag was GerJanne jarig en voor haar maakte ik deze kaart. Tijdens onze kletseldate maakten we een bendifold kaart. Ik maakte hem alvast voor een designer uitdaging in januari, dus die kan ik nu niet laten zien.  Ik vond het leuk om daarom een nieuwe bendifold kaart te maken en die te geven voor haar verjaardag. Dat heb ik gedaan, en nu niet 2 flapjes, maar 3. Ik heb de bendifold stans, en de grote flap heb ik 2x gestanst en de 2e keer in spiegelbeeld gestanst. 
Toen ik bedacht welk designpapier ik zou gebruiken, kwam ik steeds op het papier uit welke ik van haar had gekregen. Vandaar dat het een enigszins zomers kaart is geworden. 
Het plaatje zat er ook bij evenals de tekst memories: herinneringen aan de zomer. Deze verder aangekleed met wat persoonlijke items: zoals de cup cake, Flesje GB wijn, wijnglas en leeftijd.
Vrolijke palmen en een stralende zon en een strand hekwerk markeren het plaatje.
Op de eerste foto zie je dat alles wat bol staat, zodat de kaart kan blijven staan. Ik heb beide gedeeltes ingeknipt en dan schuif je de stukken vast. Achteraf gezien had ik de grote flappen andersom moeten maken.
Op deze foto zie je iets beter welke stukken ik ingeknipt heb. Het was een leuk patroon kaart waar ik met veel plezier aan heb gewerkt. En... de 2e keer is makkelijker om te maken.
Kijken jullie bij GerJanne en Angela wat zij er van gemaakt hebben?
Een fijn weekeind gewenst.
Veel plezier voor diegene die sinterklaas gaan vieren. Wij vieren het zondagmiddag en we starten met een soepje en gaan daarna het sinterklaas spel spelen.
Groetjes, Nelleke 

 

8 opmerkingen:

Irene zei

Het doet me aan Griekenland of Marokko denken met deze kleuren en 'tegeltjes', héél leuke kaart Nelleke - enige fles wijn 😉!
Veel plezier vandaag!
XxIrene

Angela zei

Woww Nelleke wat heb jij een kunstwerk gemaakt.... en zo persoonlijk; top! Wat ontzettend gaaf om de grote stans 2x te gebruiken. Ik vind het juist leuk dat de bendifolds niét om en om zijn!

Veel plezier bij het Sinterklaasspel....en ook nog heerlijke soep vooraf. Dat wordt een geslaagde zondag! Geniet er van.

Ja heerlijke leeftijd hebben Hugo, Jesse en Berend. Die kleine genietmomentjes zijn zó leuk!

marja kenter zei

Mooi gedaan Nelleke, het lijkt me een moeilijk model.
Veel plezier met het sinterklaas feest. Jammer genoeg hebben onze kinderen en kleinkinderen afgehaakt wat betreft het Sint gebeuren maar gelukkig kunnen we wel terug kijken naar leuke momenten.
Fijn weekend en liefs

bolletjelucky.blogspot.com zei

Prachtig vind ik je kaart Nelleke. Inderdaad een zomerse uitstraling en leuk dat je met het model bent gaan spelen. Hij is bij jullie alle drie heel verschillend en dat is leuk om te zien. Fijne Sinterklaas.
Lieve groetjes Miranda

Henriët zei

Wat een prachtige kaart maakte je voor GerJanne. leuk met al die persoonlijke details.
Fijn Sinterklaasfeest met elkaar.
Groetjes van Henriët

Angélique zei

Een mooie verjaardags-vakantie-herinneringskaart. De flappen lijken wel de golven van de zee.
Veel plezier morgenmiddag.

Marjan zei

Dit model is populair, ik zie het vaker voorbij komen, maar heel gaaf en jouw versie is supermooi met het Griekse thema! Mooi juist die golven zo!
Jullie hebben Sinterklaas al achter de rug, wij vieren het niet meer. dochter is overgestapt op Kerst, nu Emmy al elf is.

Femminde zei

Wel een hele mooie zomerse bendi!! En ja dat had ik nog niet bedacht met die extra flap. Leuk!! Ik heb hier de mal ook. Toch maar eens binnenkort weer voor de dag halen.
Fijne week!!
Groeten van Femminde