Mijn lijst met blogs

dinsdag 26 maart 2024

Irene is jarig

Vandaag is Irene jarig en dit is haar kaart voor haar.  Die kaart heeft al een lange geschiedenis en is ook al een tijdje klaar. In januari ging ik met kleindochter Tara naar Scrap & Home in Klarenbeek om een workshop te volgen. Tara woont daar en voor mij is het een kilometer of 8 rijden.
We maakten een doosje tijdens de workshop en later liepen we nog door de winkel te neuzen. Tara zag allerlei leuke kaartjes en ook de shaker kaart had haar belangstelling. Ik vroeg haar of ze het leuk vond om zoiets voor haar moeder te gaan maken , die in maart jarig is. Dat vond ze zeker en we kochten een pakje shakers. 
Thuis gekomen gingen we wat anders maken, ik zei haar dat ik wel een voorbeeld ging maken en dan kon ze een andere keer komen om die kaart te maken. Die gelegenheid kwam eind februari, toen ze een studiedag hadden en ze met haar broer een dag bij ons waren. We zijn ook gelijk de hobby kamer ingedoken en ze is de hele dag bezig geweest om een shaker kaart voor haar moeder te maken. Zelf begon ik ook met een andere shakerkaart, zodat we beiden wat te doen hadden.
Dit is dus het voorbeeld kaartje geworden. Omdat het eind maart lente is, vond ik een lenteachtige plaatje met een gnome erop. De stans van Veel liefs past precies om de shakerkaart en dat werkt heel fijn. Zo wie zo vind ik dit veel fijner werken dan met tape. Op de voorkant kwamen wat voorjaarsbloemetjes en sequens. 
Als je de kaart opendoet zie je dit: 
4 vierkantjes op een strook geplakt met daarop weer voorjaarsbloemen erop. Happy Birthday en een zonnetje die hier tenminste wel schijnt. 
De rechterkant van dichtbij gezien. Deze leuke voorjaarsbloemen heb ik al een tijdje en nu dat eindelijk gebruikt!
Dit is de linkerkant, je sluit de kaart met een strik. Het is een erg leuk model om te maken. Ook de kaart van Tara is een plaatje geworden. Een foto heb ik niet, die maak ik van de week wel dan kan ik die plaatsen met de andere shakerkaart die ik toen maakte.
Challenges;
Cardz 4 Galz: voorjaarsbloemen
AAA Birthday: geomatric 4 blokjes en blokjespapier
Met wat borduurvoorbeelden en tickets was de kaart meer dan 50 gram. Het was zaterdagavond avond dus de moeite waard om onze route in Apeldoorn, waar we waren, iets aan te passen en de enveloppe in de brievenbus te doen. Ik wist toch wel dat Irene niet eerder naar de brievenbus loopt en ze hem dan ook niet eerder openmaakt dan op haar verjaardag.😁😘
Ik hoop dat deze kaart bijdraagt aan een feestelijke dag.
Groetjes en tot morgen bij het KKT.
Nelleke 

16 opmerkingen:

Irene zei

Wat leuk om te lezen hoe deze méér dan leuke lente-felicitatiekaart tot stand is gekomen, de shaker is al zó tof en dan ook nog die verrassende binnenkant en al die voorjaarsbloemetjes: heel veel dank Nelleke!
XxIrene

Marfien zei

Mooi en vrolijk voorjaars/verjaardagskaartje

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een leuk verhaal Nelleke en je hebt een prachtige felicitatie-kaart voor Irene gemaakt. Ook heel mooi zoals je de binnenkant lekker voorjaarsachtig gedecoreerd hebt.
Lieve groetjes Miranda

Trijntje zei

Wat heb je een prachtige shaker kaart voor Irene gemaakt.. ziet er heel erg mooi uit mooie kleuren en een heel mooi model. Leuk met de voorjaarsbloemen aan de binnenkant. . Fijn dat Irene in de nop is met de kaart. Groeten Trijntje

!neke zei

Hele gave creatie !!!!
groeten Ineke

Scraptastisch zei

Wat LEUK dat je met Tara aan de fröbel bent geweest en je dit kaartje voor Irene al een poosje in de maak had! Een shaker ziet er altijd zo gezellig uit en ook de binnenkant is prachtig!
Goed gedaan, van mij heeft ze ook een kaart gehad uit het pakket van Femminde en had ik al laten zien op mijn blog voor het geval dat,...maar de tweeling zit nog erg lekker bij mama! fijne avond Nelleke,
xx Gerie

Angélique zei

Wat een prachtige kaart, zowel de voorkant als de binnenkant, het is er echt lente.
Zo leuk dat je samen met je kleindochter naar een workshop ging en lekker samen thuis ging knutselen, kostbare herinneringen.

alma.heijenk@gmail.com zei

wat een mooie kaart, moet toch ook eens een shaker kaart maken....
groetjes Alma

marja kenter zei

Ik moest een beetje lachen, ik was vorige week even bij de AC-tion en die onzichtbare "Iets in je mandje gooien kaboutertjes" waren weer even bij me langs geslopen en hadden weer een blokje dp in het mandje gegooid. Dus ik was gisteren met het bewuste nieuwe blokje bezig en gebruikte ook geel en groen, ik deed er alleen iets van roze bij, jij blauw. Maar ik vond deze kaart meteen leuk. Ook gezellig om zo iets met je kleindochter te doen.
Fijne avond en liefs

Anita van Deur zei

Schitterend gemaakt op en top een lente kaart! Gezellig samen met je kleindochter te freubelen.

GerJanne zei

Wat leuk! En in Irene's lievelingskleur groen. In combi met geel is het heel fris!
Leuk die binnenkant. En je verhaal natuurlijk!

Cardsbymaaike zei

wat een leukerd!. Bedankt voor het meespelen bij de AAA Birthday Challenges

Nancy zei

Hey Nelleke,
Dit is wel een super leuk projectje geworden. Fijn dat je dit samen met de kleindochter kon doen. Tof model en schudkaarten zijn altijd leuk om te maken en om te krijgen...
Dit jaar geen Nijkerk voor mij. Wij zitten de 2de week van de paasvakantie een weekje aan zee... Jammer maar helaas. We kunnen niet altijd alles doen...
Liefs,
Nancy

Gerda zei

Wat een prachtige shaker kaart is dit geworden!! Leuk ook die frisse kleurtjes echt Lente!!!
Thanks for joining us at Cut it Up challenge!
Have a great day.
Gerda

Debbie zei

Wonderful card!
Thanks for playing along at Cardz 4 Galz
Debbie - C4G DT
Debbie's Dash of This and That

Larelyn zei

Such a fun fold and adorable gnome. Thanks for joining our Cut it Up 300th challenge.
Hugs,
Larelyn (CIU owner)